Jag tänker att utseendet märker man väl på en gång, någons personlighet och karaktär tar väl längre tid att märka. Så konstigt tycker jag att först bli tillsammans och sen göra slut på grund av att ens partner inte har tillräckligt attraktivt yttre.
Utseendet kan ju förändras och alla blir ju äldre så mycket bättre att gå efter insidan än utsidan.
Jag känner en tjej som är 180 lång och mannen är cirka 165, cirka 22 år äldre. Vi kan kalla henne Linda. Hon valde inte efter utseendet eller åldern. Han är väldigt ungdomlig till sättet och fysiskt aktiv. Hon valde efter värderingar och personlighet. Så dom är lite skönheten och odjuret utseendemässigt men matchar varandra personlighetsmässigt och har valt varandra för insidan först och främst.
Skulle ändå säga att hon anser utseende viktigt. Om man menar med utseende menar det som man kan påverka, hygien, klädsel, frisyr och rakning. Där håller hennes man en väldigt hög standard. Och där har min vän Linda höga krav. Hon har hög standard själv.
Hon tycker att sin man är snygg för att hon älskar honom.
Det verkar som att många tänker att attraktion sitter i utseendet. Den kan sitta i andra saker också. Som gemensam humor, generositet, hjälpsamhet, intelligens etc. Jag tycker att man ska sänka kraven lite på utseende och ha högre krav på insidan. Det är med en person man ska fungera tillsammans med. Inte någon man ska sitta och titta på hela dagarna väl....
Så det verkar som att du kanske har lärt dig en läxa. Vad som är viktigt egentligen.
Skönheten är förgänglig, för alla åldras och man kan drabbas av sjukdom, olyckor etc.