• Anonym (Anonym)

Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?

Tja, 

Jag var tillsammans med en smart tjej som tog sitt phD inom kemisk engineering vid 26 på KTH. Hon skulle få jobb på CERN.

Hon var rolig och charmig men framför allt mycket kärleksfull. men jag tyckte att hon inte var så snygg som jag hade velat att en tjej skulle vara. Hon var en 6a utseendemässigt. 

Är jag en fubbick som dumpade henne pga utseendet? 

Skulle du varit tillsammans med en 6a?

• Svar på tråden Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?
  • Anonym (H)
    Anonym (Olika) skrev 2025-07-09 21:15:28 följande:

Aldrig fattat det här med att rangordna i siffror? Har inte folk olika typer i val av partner? Så mycket spelar ju in med på ett biologiskt plan som doft. Sedan är ju personkemin m.m viktig.

Håller med
  • Anonym (H)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-09 21:30:15 följande:

Du skulle inte träffa henne alls om du visste vad du ville! Du har lurat henne genom att säga att du älskar henne. 
     Jag tror inte heller att du kommer leva med henne även om du få henne tillbaka, så snälla låt henne bygga upp sitt liv med någon annan som vill ha henne!!

Ja, låta henne träffa någon som  hon kan ha det bra med.
  • Kirenaj68
    Anonym (R) skrev 2025-07-10 19:59:16 följande:

Vad är en fubbick??

En skåning som som pekar fingret åt tjejer.
  • Anonym (Anonym)
    Fjäril kär skrev 2025-07-09 09:41:20 följande:
    Låter som en eftehandskonstruktion för att försöka rättfärdiga ditt beslut som du ändå ångrar. Nu har hon gått vidare, hoppades du på att hon skulle ångra sig?
    Jag hoppades inte på något. 

Jag ångrar i efterhand att jag dumpade henne. Hon var varmare än många tjejer jag träffat.
  • Anonym (Anonym)
    Kirenaj68 skrev 2025-07-10 20:50:03 följande:
    En skåning som som pekar fingret åt tjejer.
    Inte riktigt.

Det handlade mer om att jag enkelt fick brudar när jag raggade och tappade greppet om verkligheten och vad jag ska värdesätta att jag enkelt dumpade en toppentjej utan eftertanke.

Vilket nu i efterhand var mycket dumt gjort av mig, får se om jag lyckas hitta liknande tjej i framtiden.
  • Anonym (L)

Du gjorde både dig och henne en tjänst att du gjorde slut. Något för dig att tänka framöver också är att utseende varar inte för alltid, vi alla blir äldre. 

• Anonym (Elin)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-10 21:01:47 följande:
    Inte riktigt.

Det handlade mer om att jag enkelt fick brudar när jag raggade och tappade greppet om verkligheten och vad jag ska värdesätta att jag enkelt dumpade en toppentjej utan eftertanke.

Vilket nu i efterhand var mycket dumt gjort av mig, får se om jag lyckas hitta liknande tjej i framtiden.
    Bra att du vet bättre nu då. Kanske söker du spänning hela tiden? Trygghet och lojalitet behövs också. Vågar du släppa in någon nära dej?
  • Anonym (C)

Vilken tur att du dumpade henne. För hennes skull. Vad har du att erbjuda i en relation då. Utbildning och jobb är hög standard men om du enbart går efter utseendet så hoppas jag du hittar en hjärndöd bimbo för att matcha ditt intellekt. 

• Anonym (attraktion)

Jag tänker att utseendet märker man väl på en gång, någons personlighet och karaktär tar väl längre tid att märka. Så konstigt tycker jag att först bli tillsammans och sen göra slut på grund av att ens partner inte har tillräckligt attraktivt yttre. 
    Utseendet kan ju förändras och alla blir ju äldre så mycket bättre att gå efter insidan än utsidan. 
    Jag känner en tjej som är 180 lång och mannen är cirka 165, cirka 22 år äldre. Vi kan kalla henne Linda. Hon valde inte efter utseendet eller åldern. Han är väldigt ungdomlig till sättet och fysiskt aktiv. Hon valde efter värderingar och personlighet. Så dom är lite skönheten och odjuret utseendemässigt men matchar varandra personlighetsmässigt och har valt varandra för insidan först och främst. 
    Skulle ändå säga att hon anser utseende viktigt. Om man menar med utseende menar det som man kan påverka, hygien, klädsel, frisyr och rakning. Där håller hennes man en väldigt hög standard. Och där har min vän Linda höga krav. Hon har hög standard själv.
    Hon tycker att sin man är snygg för att hon älskar honom. 
    Det verkar som att många tänker att attraktion sitter i utseendet. Den kan sitta i andra saker också. Som gemensam humor, generositet, hjälpsamhet, intelligens etc. Jag tycker att man ska sänka kraven lite på utseende och ha högre krav på insidan. Det är med en person man ska fungera tillsammans med. Inte någon man ska sitta och titta på hela dagarna väl....
    Så det verkar som att du kanske har lärt dig en läxa. Vad som är viktigt egentligen.
    Skönheten är förgänglig, för alla åldras och man kan drabbas av sjukdom, olyckor etc. 

Svar på tråden Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?