• Anonym (TS)

En sann historia

Hon skulle flyga till mig i april-2023. Hon blev häktad vid mellanlandning i 1 år pga souvenirer i bagaget. Deporterad till mellanöstern efter drygt 1 år. På väg till flygplatsen, genom fientligt terrirorium blev hon misshandlad nästan till döds. Jag betalade blodtransfusionerna. Hamnade tillsist i USA där hon genomgick rehab. Utskriven i full snöstorm i rullstol. Hon har blivit mager. Nu, i juli 2025 kan vi förenas. Jag ska ta hand om henne. Hon behöver vila. 

• Svar på tråden En sann historia
  • Ascendere

På 90-talet var Albanien nära att gå bankrutt som land då i princip hela befolkningen blivit lurade att investera i pyramidspel. 

Det blev upplopp och FN tvingades skicka dit trupper för att undvika inbördeskrig. 

Har inget med tråden att göra, bara lite intressant trivia 

• Anonym (E.a)
    EpicF skrev 2026-01-01 19:30:18 följande:
    Vilket är precis vad de gör eftersom du ger pengar för att du tror de behöver dessa pengar. Så ja, du blir lurad. 
    NEJ! de lurar inte mig. de tror att delurar mig. ja de är nigerianer och brottslingar osv och jag väljer att varasnäll mot dem! hur svårt ska det vara? man får varasnäll mot vem fan man vill! förstår ni! jag väljer! jag vet vilka de är! förstår ni?
  • felicityporter
    Anonym (E.a) skrev 2026-01-02 22:43:34 följande:
    NEJ! de lurar inte mig. de tror att delurar mig. ja de är nigerianer och brottslingar osv och jag väljer att varasnäll mot dem! hur svårt ska det vara? man får varasnäll mot vem fan man vill! förstår ni! jag väljer! jag vet vilka de är! förstår ni?
    Ok, det verkar vara en öm punkt för dig. Fortsätt att ge bort dina pengar så att unga Nigerianska män kan köpa fler märkeskläder om det får dig att må bra. Men gör det inte under illusionen att du är snäll, för det är du verkligen inte. Du bidrar till att de blir ännu mer motiverade att lura äldre dementa damer på deras surt förvärvade sparpengar. Samtidigt som vi har hemlösa människor i Sverige som svälter och fryser. 😔
  • Anonym (E.a)
    felicityporter skrev 2026-01-02 22:49:14 följande:
    Ok, det verkar vara en öm punkt för dig. Fortsätt att ge bort dina pengar så att unga Nigerianska män kan köpa fler märkeskläder om det får dig att må bra. Men gör det inte under illusionen att du är snäll, för det är du verkligen inte. Du bidrar till att de blir ännu mer motiverade att lura äldre dementa damer på deras surt förvärvade sparpengar. Samtidigt som vi har hemlösa människor i Sverige som svälter och fryser. 😔
    jag är snäll mot de som får pengarna. sluta förklara för mig att gör jag saker som jag vet om. swishar gärnanåra femsifriga belopp till dig om ni slutar förklara för mig hur jag lever
  • Anonym (E.a)
    felicityporter skrev 2026-01-02 22:49:14 följande:
    vill också erkänna att det var jag sombörjade gasta om att vaknaför helvete och sedan kånga förklaringar fast jag skrev helt lugnt. inte du. helt klart mig det ären öm punkt för. jag kansätta över stort skadestånd till dig. har mkt pengar att skänka och du kan  ocksåfå
  • Anonym (E.a)
    felicityporter skrev 2025-12-31 10:34:07 följande:
    Vakna nu, för helvete! Göm dig inte bakom din patetiska ?snäll-mask?. Du är en idiot, inte snäll. De som tar dina pengar skrattar öppet åt vilken idiot de lyckats lura, de köper dyra märkeskläder för dina pengar och skrattar när de talar om dig med sina vänner. För de tycker du är en loser som betalar deras Adidas eller Tommy-tröja.

Hade du däremot varit snäll så som du vill porträttera dig själv att vara hade du istället donerat pengar till t ex Stadsmissionen eller alla hemlösa vi har Sverige. Sverige är KALLT om vintern och vi har enormt många hemlösa i vårat avlånga land. Är du på riktigt godhjärtad och snäll som du ständigt hade du stöttat dessa människor istället, men de försöker såklart inte lura dig att de är Brad Pitt. 🤦?♀️
    min öma punkt
  • felicityporter
    Anonym (E.a) skrev 2026-01-02 22:54:08 följande:
    vill också erkänna att det var jag sombörjade gasta om att vaknaför helvete och sedan kånga förklaringar fast jag skrev helt lugnt. inte du. helt klart mig det ären öm punkt för. jag kansätta över stort skadestånd till dig. har mkt pengar att skänka och du kan  ocksåfå
    Du får hemskt gärna swisha mig ett litet bidrag då jag inte har det särskilt gott ställt, men samtidigt är skillnaden mellan mig och Nigerianerna att jag inte mår bra av att utnyttja en främling. Min moraliska kompass säger att det inte är rätt, helt enkelt. Men donera gärna en slant till din lokala hemlösa A-lagare utanför bolaget eller till Stadsmissionen om det känns bättre. ❤️
  • Anonym (E.a)
    felicityporter skrev 2026-01-02 23:04:01 följande:
    Du får hemskt gärna swisha mig ett litet bidrag då jag inte har det särskilt gott ställt, men samtidigt är skillnaden mellan mig och Nigerianerna att jag inte mår bra av att utnyttja en främling. Min moraliska kompass säger att det inte är rätt, helt enkelt. Men donera gärna en slant till din lokala hemlösa A-lagare utanför bolaget eller till Stadsmissionen om det känns bättre. ❤️
    gör jag också varje dag. ni har missat att berätta det för mig. ni har glömt berätta att jag äter. vilka släktingar jag ger pengar till. det mesta jag köper. en liten bråkdel de stora belopp som jagger ut ska ni förklara 25 gånger. betalar gärna till er om ni slutar.
  • EpicF
    Anonym (Scam) skrev 2026-01-01 19:52:08 följande:
    Det kräver ju ingen skicklighet. Man slänger bara ut 10 000 krokar, och sedan kör man manuset med den som nappar. Det finns till och med BARN som gör det här. De följer manuset och har internetsex med tanter, som tror att de har det med stiliga medelålders officerare, piloter, läkare, ingenjörer etc..
    De flesta är skickliga eftersom de kan hålla på i flera år. 
  • EpicF
    Anonym (E.a) skrev 2026-01-02 22:43:34 följande:
    Du tror de behöver pengarna. Du tror du är snäll. Du blir lurad. Att du ser det gör det vara ännu tydligare. Punkt. 
Svar på tråden En sann historia