• Cheers

Är det rimligt att kräva Johan Forsells avgång p.g.a. hans son?

Efter vänsterextrema Expos avslöjande om att integrationsminister Johan Forsells son vistats i högerextrema kretsar har kritik riktats från Vänsterpartiet, Socialdemokraterna och Miljöpartiet och de har kallat  Johan Forssell till förhör i Socialförsäkringsutskottet. Statsminister Ulf Kristersson har dock fortsatt förtroende för Forssell.

Man kan undra på vilket sätt som sonens val av tvivelaktig organisation skulle inverka menligt på Forsells arbete som migrationsminister. Det är ju sonens val och inte Johan Forsells.

De bland kritikerna som är konspiratoriskt lagda kan säkert fantisera ihop olika riskscenarion. Men vid någon slags risk ska ju åtgärderna i så fall riktas mot sonen och organisationen ifråga  inte mot Johan Forsell.

Kampanjen mot Forsell verkar vara en politisk smutskastningskampanj inför det kommande valet för att skada hans goda rykte anser jag. Vad anser du?

• Svar på tråden Är det rimligt att kräva Johan Forsells avgång p.g.a. hans son?
  • Rataxes
    Rataxes skrev 2025-07-13 22:17:35 följande:
    I morgon bitti tar jag återigen min högerextrema Chevrolet till min högerextrema arbetsplats.
    Var hittar Expo alla nötter?

Är jag i riskzonen?

Gillar friluftsliv

Jagar

Aktiv i skytteklubb 

Har en halvautomat

Äter kött

Åker amerikanska bilar

Har judiska vänner som räknar sig som sionister

Har ukrainska vänner, (den extrema yttervänstern som ligger sked med putain säger att ukrainare är nazister)

Tränar regelbundet.

Sköter min hygien
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Anonym (Kolossal)
    Rataxes skrev 2025-07-14 10:48:48 följande:

Är jag i riskzonen?

Gillar friluftsliv

Jagar

Aktiv i skytteklubb 

Har en halvautomat

Äter kött

Åker amerikanska bilar

Har ukrainska vänner, (den extrema yttervänstern som ligger sked med putain säger att ukrainare är nazister)

Tränar regelbundet.

Sköter min hygien
    Ett tips i all välmening när du är ute och åker med din raggarbil. Håll dig borta från no-go zoner där Åke Green och Plymouthbröderna härjar.
  • Padirac

Av helt andra skäl kanske?

Är jag i riskzonen?

Gillar friluftsliv

Jagar

Aktiv i skytteklubb 

Har en halvautomat

Äter kött

Åker amerikanska bilar

Tränar regelbundet.

Sköter min hygien
  • Rataxes
    Anonym (Kolossal) skrev 2025-07-14 12:53:37 följande:
    Ett tips i all välmening när du är ute och åker med din raggarbil. Håll dig borta från no-go zoner där Åke Green och Plymouthbröderna härjar.
    Jag skulle gissa att de avskyr mig lika mycket som jag avskyr dem.
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • KillBill

Åker amerikanska bilar
    Har din amerikanare den här typen av dessa attribut? Om inte så lär du klara dig klarar du dig från Expos granskning. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • nattuw
    KillBill skrev 2025-07-13 10:05:26 följande:

Sammantaget rör det sig om en rad kontakter med miljöer som utgör ett allvarligt hot mot demokratin och som konsekvent arbetar för att undergräva det öppna samhället

Till skillnad från de gängkriminella är inte de svenska nazisterna tillräckligt många eller välorganiserade för att utgöra något hot mot demokratin. Givet då att du inte till nazisterna även räknar de som sitter i riksdagen och som inte har några problem med lite antisemitism. För där finns det ett reellt hot mot demokratin.
  • nattuw
    Rataxes skrev 2025-07-13 10:46:21 följande:
    Tänk om han hängt med raggare? Expos senaste scoop...
    Raggare är gråsossar. Så inget scoop där.
  • Cheers

Drevet mot Johan Forsell och propagandan från vänstern och extremvänstern  i politiskt syfte mot den sittande regeringen blir alltmer absurd.

Hela den uppblåsta affären om sonens  redan avslutade medlemskap i en s.k. Aktivklubb  påminner om hysterin kring #metoo som fick folk att bli som galna med klappjakt på verkliga eller inbillade illgärningsmän. Man kommer osökt att tänka på hur chefen för Klarateatern Benny Fredriksson till slut tog livet av sig efter att Aftonbladet i #metoo-hysterin gav honom skulden för andras sexuella övergrepp på teatern. Föräldraansvar, teaterchefsansvar, ingen kommer undan de illvilliga  vänsterpolitiska dreven.

Snart ses väl alla av vänstern som  nazister som inte tillhör vänstern. De som kritiserar drevet  är naturligtvis också nazister.

Antirasister, antifascister, antinazister och hela Anti-lobbyn går nu på högvarv med sina fördömanden och älskar varje sekund av det.

• Padirac

Det räcker men än nog med nazister i SD, i NMR och i aktiv klubbarna.

Att ytterhögern vill påstå att alla som inte är nazister är vänster känns igen sen tidigare försök att normalisera och förminska nazism och fascism.

Cheers skrev 2025-07-14 19:46:00 följande:

Drevet mot Johan Forsell och propagandan från vänstern och extremvänstern  i politiskt syfte mot den sittande regeringen blir alltmer absurd.

Hela den uppblåsta affären om sonens  redan avslutade medlemskap i en s.k. Aktivklubb  påminner om hysterin kring #metoo som fick folk att bli som galna med klappjakt på verkliga eller inbillade illgärningsmän. Man kommer osökt att tänka på hur chefen för Klarateatern Benny Fredriksson till slut tog livet av sig efter att Aftonbladet i #metoo-hysterin gav honom skulden för andras sexuella övergrepp på teatern. Föräldraansvar, teaterchefsansvar, ingen kommer undan de illvilliga  vänsterpolitiska dreven.

Snart ses väl alla av vänstern som  nazister som inte tillhör vänstern. De som kritiserar drevet  är naturligtvis också nazister.

Antirasister, antifascister, antinazister och hela Anti-lobbyn går nu på högvarv med sina fördömanden och älskar varje sekund av det.

• Cheers
    Padirac skrev 2025-07-14 19:56:29 följande:

Det räcker men än nog med nazister i SD, i NMR och i aktiv klubbarna.

Att ytterhögern vill påstå att alla som inte är nazister är vänster känns igen sen tidigare försök att normalisera och förminska nazism och fascism.

Ja det var ju det jag sa: Alla som kritiserar drevet är nazister säger fanatikerna i  vänstern.
Svar på tråden Är det rimligt att kräva Johan Forsells avgång p.g.a. hans son?