Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är det rimligt att kräva Johan Forsells avgång p.g.a. hans son?

Anonym (Kolossal) skrev 2025-07-13 14:54:22 följande:
    Kan du utveckla varför de religiösa moralpoliserna i tex Rinkeby och Rosengård gör detsamma?

Fundamentalister tycker sånt här är bra. Jag är emot all form av fundamentalism.

Varför svarar du inte på frågan varför du försöker bagatellisera fundamentalistiska religiösa sekter och sektledare, de som jämför homosexualitet med cancersvulster och kräver att flickor och kvinnor ska täcka sitt hår med slöja eller annan huvudbonad?

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-07-13 22:17:35 följande:
    I morgon bitti tar jag återigen min högerextrema Chevrolet till min högerextrema arbetsplats.

Det är faktiskt rätt vidrigt att du fortsätter att förminska den nazism som kopplas till enskilda raggare trots  att jag gett dig bakrunden.  

expo.se/kommentar/sluta-blunda-for-raggar-nazismen/

Varför försvarar du den här typen av svineri? Förstår du inte att det leder till att du uppfattas som en nazistkramare?

• KillBill
    Anonym (Kolossal) skrev 2025-07-13 15:20:22 följande:
    Jag är givetvis emot frikyrkliga galningar som nämns i diskussionen här.

Fascinerande hur du på bara några timmar hann gå från att försvara Åke Green och Plymouthbröderna till att kalla dem för frikyrkliga galningar. Har du fler åsikter som är lika flyktiga?

• KillBill
    Rataxes skrev 2025-07-14 10:48:48 följande:
    Var hittar Expo alla nötter?

Åker amerikanska bilar
    Har din amerikanare den här typen av dessa attribut? Om inte så lär du klara dig klarar du dig från Expos granskning. 

• KillBill

Bra ledaren i Expressen.

www.expressen.se/ledare/naziklubbar-ar-mer--an-daligt-sallskap/

Citat:

"Ulf Kristersson bör ta kritiken på stort allvar. Hans viktigaste roller är inte som lojal partiledare eller omtänksam arbetsledare, om det är det som har väglett hans uttalanden.  Han är landets statsminister. Det borde smärta honom att Svenska kommittén mot antisemitism anser sig ha skäl att påminna om vikten av att regeringen upprätthåller en tydlig norm mot alla antidemokratiska och våldsbejakande ideologier.

Lyssna på SKMA, Ulf Kristersson"

• KillBill
    Padirac skrev 2025-07-14 22:19:26 följande:

Vänsterextrema Expressen's ledartext 

www.expressen.se/ledare/naziklubbar-ar-mer--an-daligt-sallskap/

Men statsministern hade mer att säga än så. Han tillade att Johan Forssell ?agerat så som en ansvarsfull förälder ska göra när man får veta att ens barn gör fel och är i dåligt sällskap?.

Många har reagerat, och särskilt på slutklämmen, det vill säga formuleringen ?dåligt sällskap?. Bland kritikerna finns Svenska kommittén mot antisemitism, SKMA, som anklagar Kristersson för att förminska det som skett. 
    ...
    När representanter för Aktivklubb Sverige presenterar sig på Tiktok, i syfte att locka sympatisörer, kallar man sig inte nazister. Just det ordet kan skrämma bort rekryter. Men det hindrar inte att kontona öppet uttrycker nazistiska sympatier och använder sig av varianter av nazisymboler, och nazistisk numerologi ? som 88, kod för åttonde bokstaven i alfabetet, alltså HH, Heil Hitler.
    ?I de bilder och videoinlägg som delas sprids inte sällan grov antisemitism och hyllningar till Adolf Hitler och Nazityskland?, skriver Expo i sin senaste årsrapport.
    Enligt polisen har aktivklubbarna tillgång till både vapen och explosiva ämnen, och jobbar systematiskt på att förbättra sin stridsförmåga, bland annat genom kampsportsträning. 
    Det handlar med andra ord inte om någon liten fluga. Och det är vad den tunga kritiken från SKMA handlar om ? nämligen att Kristersson med med sitt tal om dåligt sällskap får ett reellt samhällshot, sprunget ur en antidemokratisk politisk ideologi, att framstå som en fråga om moraliskt tvivelaktigt umgänge bland individer. 
    Sorry för dubbelpost Padirac. Jag missade att du redan länkat till ledaren. Men den är bra!
  • KillBill
    Cheers skrev 2025-07-14 23:11:06 följande:
    Vad SKMA skriver är inte några kungsord. Sover de? Vet de inte eller bryr de sig inte om att Kristersson tydligt tagit avstånd från antisemitism bara de får pusha för sin sak? 

Ulf Kristerssons egna ord i Sveriges Riksdag:
    Varför länkar du till ett tidigare tal? Kritiken handlar ju inte om det talet utan om att Statsministern senare försökt att tona ner det faktum att en son till en minister i regeringen umgåtts med våldsbejakande nazister med terorrorkoppling.
  • KillBill
    Cheers skrev 2025-07-14 23:36:28 följande:
    Var Ulf Kristersson står i förhållande till antisemitismen är glasklart. Det är därför jag återgav hans tal.
    Statsministern var inte glasklar när han drog lans för Mirationsministern. 

Att migrationsministerns son har umgåtts med våldsbejakande, terroriskopplade nazister är faktiskt allvarligare än "dåligt sällskap"
Svar på tråden Är det rimligt att kräva Johan Forsells avgång p.g.a. hans son?