Lönnsirap skrev 2025-07-19 11:49:22 följande:
Självklart är det rimligt att kritisera människor kring deras politik och även ibland deras privatliv, utifrån att man är representant som politiker.
Men den där sammankopplingen som folk gör, där man "är skyldig" genom association blir ibland rätt löjlig. Unga idag tränar mycket kampsport och tränar och inte tusan är det så att de alla är super-radikala. Personligen hade jag aldrig hört talas om klubbarna innan, så hur tusan kan jag klandra någon som inte heller noterat att ungdomens träning och umgänge sker på ett ställe med radikala människor i närheten.
Jag är inte övertygad om att kriminalitet löses genom att avsätta folkvalda i regeringenen, utifrån cancel-kultur, utan tycker faktiskt det är riktigt olyckligt.
Så kritisera gärna regeringen, faktiska förslag och t.o.m statsråd och ministrar, men när kritiken handlar om att smutskasta människor som inte verkar gjort något speciellt "farligt" och när man pratar om avgrund undrar jag faktiskt om man själv saknar något att komma med.
Högern har i alla tider kommit med märkliga ideer och försökt hindra en samhällsutveckling där rika blir av med förmåner. Med detta sagt behöver oppositionen komma med ordentliga lösningar, inte bara peka finger och kritisera ministrars 17 åriga ungar!
Du behöver läsa på om vad aktivklubbar faktiskt är. Vi pratar om våldsbejakande nazism. Säkerhetspolisen kopplar dessa klubbar till våldsamma attacker, hatbrott och annan kriminalitet. De har betydligt mer gemensamt med våldsbejakande islamism än med några träningsintresserade ungdomar.
Vad menar du med att det skulle vara att "smutskasta människor som inte verkar ha gjort något speciellt "farligt?" Det är välkänt att aktivklubbar kartlägger politiker och andra makthavare. Därför utgör det en risk och en fara när en minister har en familjemedlem som är med i en nazistisk, våldsbejakande organisation som sysslar med sådant.
Du har fortfarande inte svarat: Hur ser du på föräldrar vars barn radikaliseras och ansluter sig till islamistiska rörelser? För mig är det självklart att även det förtjänar kritik.