Mamma är deppig för att hennes katt dog
Vet inte om jag la det under rätt kategori men hittade inte riktigt någon annan som passade. Mamma älskar katter och hade fyra. Mina föräldrar är skilda så hon är ganska ensam ibland .. hon är 65+ och bor ensam i ett hus med katterna. Men hon träffar mig och mina barn ofta för vi bor nära.
Iallafall så gick en av hennes katter bort för några veckor sen, såklart väldigt sorgligt men han var 15 år gammal (och utekatt) så han skulle nog inte levt så många år till ändå. Han blev sjuk och mamma mår jättedåligt för att hon inte åkte in till veterinären i tid , hon tror det hade kunnat rädda honom. Hon är väldigt ledsen och pratar mycket om det och hur arg hon är på sig själv och hon grät idag när hon var här..
Hon sa till och med att hon har slutat tro på Gud (hon gjorde det innan, jag är också troende) för att han lät det här hända. Vad gör man? Vad säger man för att hon ska må bättre? Jag har försökt säga att det inte är hennes fel och att han faktiskt ändå var väldigt gammal men hon vill inte lyssna på det.
Någon som kan ge råd? Jag har också blivit väldigt ledsen när någon av katterna dog när jag var liten (vi hade flera då pckså).. men som vuxen har jag inte haft husdjur utom hamstrar för flera år sen, självklart är det tråkigt när de dör men hamstrar är ju inte riktigt samma sak. Så jag kan väl inte riktigt tänka mig in helt i hur det känns att förlora ett husdjur som man är nära på det sättet.. och har svårt att avgöra hur mycket som är normalt och när det blir ohälsosamt eller vad man ska säga.