Våld I nära relation
Våld i relation:
Våld i relation:
Du har gjort något fantastiskt för dig själv och dina barn som lämnade honom. Helt otroligt bra jobbat!! Ge inte upp nu utan fortsätt kämpa. Ta stöd av dina syskon, men se också till att få hjälp från vården. Det är uppenbart av vad du skriver att du är skadad av flera saker under ditt liv. Du behöver hjälp för att läka.
Den del av dig som vill tillbaka till honom är den som drivs av skadorna från uppväxten, skulle jag tro. Ta istället fasta på det som är positivt i ditt liv, kärleken till dina barn, relationen till ditt syskon om den är bra, aktiviteter och platser som får dig att känna lugn. Du skulle kanske köpa alvariefiskar? Eller en liten odlingslott? Gör saker som ger lugn.
Lita inte på den delen av dig själv som vill välja det destruktiva och skadliga av gammal vana. Lita på den delen som vill ha lugn och trygghet för dig och dina barn. Och känner du dig ändå osäker - tänk på att ditt viktigaste ansvar är barnen och vad som är bäst för dem.
Så vad du säger är att efter allt framförallt din sin har gjort och fått utstå när han tagit föräldraansvaret över dig och hjälpt dig därifrån, är att du egentligen redan drömmer om att vända dina barn ryggen en gång till. För vad? Få fler skor kastade på dig?
Det är fullständigt naturligt efter en destruktiv relation att ha massor av känslor och längta tillbaka även om detta på ett logiskt sätt är dumt.
Personligen tycker jag inte att man kan kalla människor trasiga bara för att de har traumatiska bindningar till våldsamma människor och att de haft det tufft.
Den här relationen du var i fyllde känslomässiga behov hos dig och trots att den var illa saknar du det. Personen lyckades också skada dig på ett sätt att situationen blev värre, för naturligtvis valde du inte mellan dina barn och honom, utan du valde bort dina barn en dag i taget, utifrån att han presenterade en situation där detta var rimligt.
Jag tycker du ska se till att vara i andra sammanhang, där du träffar andra som faktiskt förstår processerna i våld i nära relationer. Exempelvis en stödgrupp, eller behandling för att bearbeta våldet.
Den där längtan efter "honom", det är din känsla och trauma som luras. Ingenting blir bättre på att lita på den. Men känslan i sig är fullständig normal och en av de saker som gör dessa relationer så farliga. Både du och andra kan råka mycket illa ut om du gör saker för att åter närma dig honom.
Och det är konstigt tycker han? Att dotter inte gillar han för att han är en sån som slår hennes morsa..
Att du ens har en sån där man runt dina barn är fan en gåta.. Dina barn är tydligen klyftigare än vad du är...
Hade en ny tant kommit in och blivit sur eller försökt att köra något med min dotter, så hade hon blivit utslängd sen med huvet först..
Det är inte hennes plats att få bestämma hur man ska bestraffa min dotter. Om det ens skulle behövts...
Sluta leta ursäkter till han.. Sanningen är att han hade skrytit för sin familj om sin nya fina familj, och nu skulle han bjuda in dom att få kolla på både frugan och på barnen, och sen blev det lite pinsamt för han sen när dottern inte ens var hemma och hade planerat in att göra annat.. För då blev han tvungen att svara på någon jobbig fråga, vilket gjorde honom tjurig som något pantat jävla psykfall..
Han ska inte vara inärheten utav någon annans jävla barn.. Och fortsätter du ha kontakt med han så hoppas jag att någon går in och tar din vårdnad.. För det är inte bara du som kommer att bli körd med.
Du kan inte på allvar påstå att du är attraherad av någon som hatar dina barn och misshandlar dig!!!