• Anonym (Honda)

Säga till ellet låtsas som inget?

Beställde flera saker från ett stort företag (alltså är det inget som kommer make or break dem)... och massa saker fattades. Frågade barnen som tagit emot leveransen och de stod fast vid att det var allt som kommit.

Jag kontaktade företaget och de kompenserade rejält. Fick tillbaka pengarna plus en ordentlig kompensation.

Meeen... nu nyss hittade jag andra halvan av leveransen. Den var visst uppdelad i två och på något sätt hade de lyckats lämna ena halvan i hallen och den förblev osedd tills nu. 

Så vad gör jag nu? Säger till eller håller tyst? Missen var ju genuin, men ja.. jag vet inte...

• Svar på tråden Säga till ellet låtsas som inget?
  • Anonym (m)
    Anonym (Em) skrev 2025-07-20 13:03:04 följande:
    Allt är alltid föräldrarnas fel. Inte konstigt att vissa aldrig växer upp.
    Jag har inte påstått något om allt, jag skrev det var ett misstag att lita på barnen.
  • Anonym (Em)
    Anonym (m) skrev 2025-07-20 13:08:54 följande:
    Jag har inte påstått något om allt, jag skrev det var ett misstag att lita på barnen.
    Det behöver det inte alls ha varit utan kan vara en god läxa för barnen och fungera strålande nästa gång.
  • Anonym (m)
    Anonym (Em) skrev 2025-07-20 13:10:59 följande:
    Det behöver det inte alls ha varit utan kan vara en god läxa för barnen och fungera strålande nästa gång.
    Jo det var ett misstag som ledde fram till att företaget betalade i onödan. Det var det jag diskuterade med TS, om TS ska säga något eller låta det vara.
  • EpicF
    Anonym (Em) skrev 2025-07-20 12:52:07 följande:
    Och barnen har tagit emot och har ansvaret för missen.
    Ts har ansvaret för missen. 
  • Fiona M

Orkar inte läsa tråden, kan du bara berätta hur du rättfärdigar att stjäla från ett företag? (Nej, tabbar de gjort vid andra tillfällen skulle du korrigerat då, och storleken spelar ingen roll om du inte har för vana att stjäla på Ica och H&M också.)

• Anonym
    Fiona M skrev 2025-07-20 17:17:00 följande:

Orkar inte läsa tråden, kan du bara berätta hur du rättfärdigar att stjäla från ett företag? (Nej, tabbar de gjort vid andra tillfällen skulle du korrigerat då, och storleken spelar ingen roll om du inte har för vana att stjäla på Ica och H&M också.)

Rättfärdigandet består i att företagets omsättning antas vara ganska stor och att TS barn hade fel.
    Därmed för företaget stå för gratis produkter.

Det är lite märkligt för samtidigt är tydligen ansvaret barnens. Då borde ju egentligen företaget hållas skadeslöst och barnen ringa till företaget och ta på sig ansvaret och den eventuella ekonomiska bördan. Men så är det tydligen inte, utan eftersom det var barnens fel, var det företagets fel.
  • Anonym (Em)
    Fiona M skrev 2025-07-20 17:17:00 följande:

Är ju ett ärligt misstag och ingen stöld. Hade kontaktat så inte den som levererade råkar illa ut men har slutat vara så nitisk och tänker att sånt där jämnar ut sig. Missar jag att blippa en gurka så dubbelblippar jag av misstag en annan gång.
  • Anonym (Fru Fusk)

Jag kommer till HE när jag dör??..för jag skulle inte göra ngt alls utan låta tiden gå och glömma! 

• Anonym (MM)
    Anonym (Em) skrev 2025-07-20 17:54:34 följande:
    Är ju ett ärligt misstag och ingen stöld. Hade kontaktat så inte den som levererade råkar illa ut men har slutat vara så nitisk och tänker att sånt där jämnar ut sig. Missar jag att blippa en gurka så dubbelblippar jag av misstag en annan gång.
    Så är det. 
  • Anonym (MM)

Behåll varorna och gå vidare
    är det kläder?

Svar på tråden Säga till ellet låtsas som inget?