Att dejta
Hej på er!
I början av året tog min samborelation på 5 år slut. Det är inte så länge men jag minns inte hur jag kände när vi började dejta. och känner mig således lite lost i dejtandet nu. Gick på 3 dejter med en kille där jag kände absolut noll och valde att avsluta det. Nu har jag gått på dejt med en annan kille två gånger och jag kan inte direkt säga att jag känner något pirr ännu? Vill fråga honom om en tredje dejt till helgen så något intresse verkar ju finnas. Men jag vet inte egentligen vad jag känner? blir så osäker på om jag egentligen är redo för det här eller om jag bara är otålig och vill känna massor direkt? det är en väldigt fin person, trevlig och lättsam att ha att göra med. Sista dejten pågick ett helt dygn, jag sov över och ingenting kändes stelt vid frukost eller dylikt. Kände inte heller att jag behövde rusha hem för att jag var i vägen eller så. Åh nej jag vet inte. Jag hoppas jag bara övertänker men vill inte heller ?lura? in den andra personen i att tro att jag känner massor men det kanske man inte heller ska förväntas göra efter 2-3 dejter? Utan tiden nu är kanske normal att tveka och ta det som det kommer för att man just lär känna varandra? Vad säger ni? Hur gör ni/anser ni efter ett par dejter? vet ni direkt då? Eller kan det ibland ta en handfull dejter innan ni väljer att fortsätta/avsluta med personen?