Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

åldersskillnaden är ett problem?

Anonym (Ö) skrev 2025-07-24 17:22:41 följande:
    Och ja hon tar hans tid. Han kanske vill ha barn.
    Då hade inte valt att bli tillsammans med en 20 år äldre kvinna, och dessutom hållt ihop i 6 år. 

Och nej, hon tar inte hans tid. Han är helt fri till att göra slut, om han vill. 
  • EpicF
    Anonym (anonym) skrev 2025-07-24 16:57:34 följande:
    åldersskillnaden är ett problem?

Jag är en 54 årig kvinna som i sex år varit tillsammans med en yngre man ( 20 år yngre) I början var det spännande och upplevde aldrig några problem men den senaste tiden börjar han visa narcissistiska drag och när vi bråkar kastar han det ständigt mot mig..min ålder, hur skitgammal jag är...hur jag hindrar honom. Några timmar senare vill han be om ursäkt och allt ska vara glömt.  "jag säger skit när jag blir arg". Hör ju själv hur det låter nu , men behöver väl bara att ni bekräftar.... Hur mycket skit ska man ta? 

Jag tycker faktiskt du ska lämna. Ett sådant uppförande är inte normalt, och har inget ålder att göra. 
  • EpicF
    Anonym (Ö) skrev 2025-07-24 20:23:36 följande:
    Vissa vill endast ha sex med äldre kvinnor. Efter 6 år varför är de inte gifta eller har barn? Han vill inget seriöst.
    De kanske inte vill gifta sig. Alla vill inte det. 
    De kanske inte vill ha barn. Alla vill inte det heller.

Om han inte ville ha något seriöst så hade de inte varit tillsammans i 6 år. 
  • EpicF
    Anonym (Ö) skrev 2025-07-25 22:00:29 följande:
    Han är en idiot men även hon är naiv som tror att en kille som kan vara hennes son vill något seriöst med henne
    Uppenbarligen då ville han ha en seriös relation med henne eftersom de varit tillsammans i 6 år... 
  • EpicF
    Anonym (20år!) skrev 2025-07-27 14:05:10 följande:
    Nej, knappast, i sällsynta fall möjligtvis. Hade jag varit lagstiftare hade jag infört en lag som tillåter högst 10 års åldersskillnad, även i preventivt syfte för att hindra äckelgubbar att söka sig till mycket yngre.
    Och ändå så har de hållt samman i 6 år, trots 20 års åldeesnilnad.... 

Du, kärlek har varken kön eller ålder. 
  • EpicF
    Anonym (20år!) skrev 2025-07-28 22:12:14 följande:
    10-15 år yngre man KAN vara acceptabelt för kvinnor om där finns många gemensamma nämnare. Annat med en man där kvinnan är 10-15 år yngre, då vet man i regel vad det handlar om så att säga (från mannens sida).
    Tur att det finns normala människor och inte bara sådana som dig. 
Svar på tråden åldersskillnaden är ett problem?