• Anonym (Värre än Shrek?)

Nätdejting förstört mitt självförtroende

Jag är en man som till och från under hela mitt vuxna liv försökt träffa någon via nätdejting men utan att få till en enda dejt de sista tio åren. Jag har hört om kollegor och nu senaste igår såg jag en dokumentär om nätdejting och där var det en man som påminde lite om Shrek. Kanske lite gullig och stor och kraftig men inte alls snygg. Han lyckades få nya dejter hela tiden men var lite deppig över att det aldrig ledde fram till ett förhållande som han egentligen ville ha.

Jag får inte en enda matchning, inte ett enda svar på ett meddelande och jag känner mig som världens mest fula och vedervärdiga människa på grund av detta. Typ som om jag vore Shreks inavlade son eller något. 

Dessa tankar har börjat förfölja mig mer och mer och har lett till en depression som gör att jag inte är motiverad till något. Har bara lust att lägga mig ner och dö.

Någon annan med liknande erfarenheter eller tankar?

• Svar på tråden Nätdejting förstört mitt självförtroende
  • Anonym (A)
    Anonym (Värre än Shrek?) skrev 2025-07-25 09:14:31 följande:

Jag är en man som till och från under hela mitt vuxna liv försökt träffa någon via nätdejting men utan att få till en enda dejt de sista tio åren. Jag har hört om kollegor och nu senaste igår såg jag en dokumentär om nätdejting och där var det en man som påminde lite om Shrek. Kanske lite gullig och stor och kraftig men inte alls snygg. Han lyckades få nya dejter hela tiden men var lite deppig över att det aldrig ledde fram till ett förhållande som han egentligen ville ha.

Jag får inte en enda matchning, inte ett enda svar på ett meddelande och jag känner mig som världens mest fula och vedervärdiga människa på grund av detta. Typ som om jag vore Shreks inavlade son eller något. 

Dessa tankar har börjat förfölja mig mer och mer och har lett till en depression som gör att jag inte är motiverad till något. Har bara lust att lägga mig ner och dö.

Jag hjälpte en killkompis som hade samma problem som du! Bättre bilder, lagom text, humor mm gjorde susen. Han lärde sig också att man som man behöver ta initiativ och driva kommunikationen då det är så många killar som kontaktar varje tjej.

Berätta lite om hur din profil ser ut och hur du tar kontakt så kanske jag kan hjälpa dig.

Sen måste man som man betala på många appar för att nå ut. De är uppbyggda så för att företaget vill tjäna pengar. 
  • Anonym (Klös)

Mitt tips är att strunta helt i nätdejting.

Av min erfarenhet är det något av det tråkigaste som finns.

Träna, var aktiv, hitta nåt roligt intresse, båt eller hoj och satsa på det. Åk på olika träffar inom ditt intresseområde så hittar du likasinnade. 

Själv träffar jag kvinnor irl... Träffar dom på nån fest eller genom gemensamma vänner, eller genom.mina intresseområden och ibland har man sex, ibland blir man bara vänner, någon gång blir man par. Det är så det funkar för mig i alla fall. Under sex månader har jag legat med tre olika kvinnor i olika perioder... 

Strunta i nätdejting! Livet är roligare utanför internet.

• Anonym (I ge o pa set)
    Anonym (Voz) skrev 2025-07-25 10:32:22 följande:

Du klarar inga sociala relationer men har ändå utsett nätdejting som problemet?

Problemet är fruktansvärt uppenbart.
    Ts tänker inte förändra sig. Ts problem vill han få till att det är andras problem. Saker som rör ts person är oberörbara.
  • Anonym (?)
    Anonym (Värre än Shrek?) skrev 2025-07-25 09:14:31 följande:

Har du skrivit tidigare här? Dina bekymmer påminner om tidigare trådar. 
  • Anonym (Värre än Shrek?)
    Anonym (Voz) skrev 2025-07-25 12:49:26 följande:
    Men alltså, du snackar BARA om flickvän och verkar inte fatta att det är nåt med dig överlag som inte kan/vill/behöver polare!
    En tjej kan inte uppfylla allt socialt och vill inte vara din enda kontakt med omvärlden.

Vad har du gjort för att skaffa vänner i vuxen ålder så du är mindre ensam?
    Vad har du för hobbies?
    Det är en flickvän jag saknar. Jag har inget behov av att umgås med en massa människor hela tiden. Jag vill ha en livskamrat, någon att mysa med.

Jag har inte gjort så mycket för att skaffa nya vänner. Jag gillar att se på sport bland annat, promenera, resa och sånt.
    Anonym (A) skrev 2025-07-25 12:57:14 följande:
    Jag hjälpte en killkompis som hade samma problem som du! Bättre bilder, lagom text, humor mm gjorde susen. Han lärde sig också att man som man behöver ta initiativ och driva kommunikationen då det är så många killar som kontaktar varje tjej.

Berätta lite om hur din profil ser ut och hur du tar kontakt så kanske jag kan hjälpa dig.
    Jag har testat alla möjliga bilder. Kollat guider på Youtube. Men ingen skillnad. Det är inte så lätt att försöka driva kommunikationen för att dessa moderna skitappar så måste man matcha med någon, vilket gör att jag aldrig får en chans att skriva. Det kunde gå lite bättre med de gamla klassiska sidorna för 15 år sedan. Idag är det dött.

Jag har ingen profil längre, jag har lagt ner nätdejting. 
    Anonym (Klös) skrev 2025-07-25 13:08:46 följande:

Träna, var aktiv, hitta nåt roligt intresse, båt eller hoj och satsa på det. Åk på olika träffar inom ditt intresseområde så hittar du likasinnade. 

Själv träffar jag kvinnor irl... Träffar dom på nån fest eller genom gemensamma vänner, eller genom.mina intresseområden och ibland har man sex, ibland blir man bara vänner, någon gång blir man par. Det är så det funkar för mig i alla fall. Under sex månader har jag legat med tre olika kvinnor i olika perioder... 

Strunta i nätdejting! Livet är roligare utanför internet.

Ja du har nog rätt i att jag borde skaffa en sådan hobby och träffa folk via det sättet. Man går ju typ inte på fester i min ålder längre :/ när jag var yngre gick jag på allt jag blev bjuden på och det var i en period ganska ofta. Det är inte så lätt i dom situationerna heller om utseendet sätter stopp.
  • Anonym (Voz)
    Anonym (Värre än Shrek?) skrev 2025-07-25 13:38:19 följande:
    Det är en flickvän jag saknar. Jag har inget behov av att umgås med en massa människor hela tiden. Jag vill ha en livskamrat, någon att mysa med.

Fast på riktigt, det är inte normalt att inte vilja ha några vänner eller socialt umgänge.
    Vad tror du en flickvän ska uppfylla som vänner inte gör?
  • Fiona M

Jag tror inte det är ditt utseende som sätter stopp utan din inställning att du inte behöver vänner eller nåt att göra på fritiden.

• Anonym (A)
    Anonym (Värre än Shrek?) skrev 2025-07-25 13:38:19 följande:

Jag har inte gjort så mycket för att skaffa nya vänner. Jag gillar att se på sport bland annat, promenera, resa och sånt.
    Anonym (A) skrev 2025-07-25 12:57:14 följande:

Jag har testat alla möjliga bilder. Kollat guider på Youtube. Men ingen skillnad. Det är inte så lätt att försöka driva kommunikationen för att dessa moderna skitappar så måste man matcha med någon, vilket gör att jag aldrig får en chans att skriva. Det kunde gå lite bättre med de gamla klassiska sidorna för 15 år sedan. Idag är det dött.

Jag har ingen profil längre, jag har lagt ner nätdejting. Ja du har nog rätt i att jag borde skaffa en sådan hobby och träffa folk via det sättet. Man går ju typ inte på fester i min ålder längre :/ när jag var yngre gick jag på allt jag blev bjuden på och det var i en period ganska ofta. Det är inte så lätt i dom situationerna heller om utseendet sätter stopp.
    Låter som att du har dålig koll på vilka appar som finns och hur de fungerar! Tror t o m att man kan skriva till folk på tinder utan match, om man betalar. Har du kört gratisvarianten har du kanske aldrig ens dykt upp som val för tjejerna. Men finns många appar utan matchning också.
  • Anonym (Kramiz)

Stäng ner apparna och rör dig i fler sociala sammanhang. Nätdejting fungerar bara för de som är snygga, charmiga eller är bra på kommunikation och "dejtingspelet".

jag har inga problem att få til några dejter här och sär, men det leder sällan till något djupare än ett par dejter och sex.

nätdejting är inte bra för mångas självkänsla.

• UngGubbeinorr

Ja du TS.. bra att du kommit till insikt om nätdejtingen, det är en början. Se dig omkring på stan å shoppingcentran, se alla par. Du kommer att se tjocka gubbar med ölmage och inget hår kvar på knoppen, ihop med rätt fina kvinnor. Du ser också motsatsen. Häng inte upp dig på utseende, det är mest unga kvinnor som har den fixeringen och ägnar timmar vid spegeln, framförallt gentemot andra kvinnor. En tjej vill inte ha en kille så osäker att han beter sig som en tjej. 

Rucka på ditt liv, chansa, gå utanför din "comfort zone", ge dig själv lite KBT. Minns ett inslag på TV, en kille som fått stolle-iden att åka lokalbuss från Göteborg till Stockholm, alltså inte några långfärds/länsbussar. Tog honom nåt dygn, hällregn på busshållplatser eller stekande sol. När Tilde undrade varför! Så svarade han att han insett att livet gått i stå och att alla gamla minnen var just det, gamla. Dags att skaffa nya! Han träffade många människor och fick en lite annan syn på livet. Det gjorde honom attraktiv nog för TV å nyfikna frågor. Folk som tappat drivet, särskilt män, blir då oattraktiva, helt oavsett hur de ser ut.

Svar på tråden Nätdejting förstört mitt självförtroende