Anonym (Värre än Shrek?) skrev 2025-07-25 13:38:19 följande:
Det är en flickvän jag saknar. Jag har inget behov av att umgås med en massa människor hela tiden. Jag vill ha en livskamrat, någon att mysa med.
Jag har inte gjort så mycket för att skaffa nya vänner. Jag gillar att se på sport bland annat, promenera, resa och sånt.
Anonym (A) skrev 2025-07-25 12:57:14 följande:
Jag hjälpte en killkompis som hade samma problem som du! Bättre bilder, lagom text, humor mm gjorde susen. Han lärde sig också att man som man behöver ta initiativ och driva kommunikationen då det är så många killar som kontaktar varje tjej.
Berätta lite om hur din profil ser ut och hur du tar kontakt så kanske jag kan hjälpa dig.
Jag har testat alla möjliga bilder. Kollat guider på Youtube. Men ingen skillnad. Det är inte så lätt att försöka driva kommunikationen för att dessa moderna skitappar så måste man matcha med någon, vilket gör att jag aldrig får en chans att skriva. Det kunde gå lite bättre med de gamla klassiska sidorna för 15 år sedan. Idag är det dött.
Jag har ingen profil längre, jag har lagt ner nätdejting. Ja du har nog rätt i att jag borde skaffa en sådan hobby och träffa folk via det sättet. Man går ju typ inte på fester i min ålder längre :/ när jag var yngre gick jag på allt jag blev bjuden på och det var i en period ganska ofta. Det är inte så lätt i dom situationerna heller om utseendet sätter stopp.
Det första du behöver göra är att börja göra saker för att förbättra ditt liv så att du mår bra i dig själv och ditt liv.
Det är helt orimligt att hela till välmående ska hänga på din livskamrat. Det är dömt att misslyckas med den pressen på en framtida partner.
Det är ju inte heller så att en flickvän plötsligt kan trolla bort allt du inte tycker om i tillvaron.
DU måste själv ansvara för ditt mående och som nu kanske du faktiskt behöver hjälp att ta dig ut vad som låter som att det kan vara en depression.
Måste inte vara så, men låter så.
Låter som du isolerat dig från omvärlden, vilket i sin tur också minskar möjligheterna att träffa någon.
Personligen använder jag mig av happypancake när jag varit singel. Där är det inte så med matchning, utan du kan skriva till vem du vill.
Men som någon redan skrivit så kanske du får hjälpa till att driva samtalen.
Jag minns sist när jag var singel så var jag nog med ca 1 månad, och på den månaden kontaktade 150 män mig. Obs inget skryt, utan bara för att ge dig en bild av hur överväldigande det faktiskt kan vara som tjej på såna sidor.
Och kanske lätt att tänka ?vad gnäller jag över?, men det tråkiga var ju att merparten enbart var ute efter sex, vilket jag inte var?
Sen skulle jag även vilja säga att attraktion och snygghet är olika saker. Du behöver inte vara snygg för att träffa någon. Men så länge du mår som du gör nu, och har de tankarna om dig själv som du har nu, så kommer det nog vara väldigt svårt för dig. Inte för att det är något fel på dig, utan för att dina låga tankar om dig själv och ditt dåliga mående kommer göra det nästan omöjligt för dig att visa med du är, din personlighet osv
Mitt tips är att påbörja någon samtalskontakt så du kan få hjälp med sitt psykiska mående och din självbild. Skaffa dig ett liv där du mår bra och är tillfreds med ditt liv (även om en partner varit trevligt)
När du gjort det och mår lite bättre så prova happypanncake el liknande sidor. Och fokusera på att försöka visa din personlighet.
Önskar dig all lycka