• EpicF

Mina svärföräldrar engagerar sig inte i vår dotter

Anonym (E) skrev 2025-07-26 11:10:49 följande:

TS skriver att de måste hjälpa till med maten när de är hos svärföräldrarna och nästan laga maten åt svärföräldrarna. Det är fel, de borde få koppla av lite när de är på besök.

Men att TS klagar på att hon och partnern får laga mat utan hjälp av svärisarna hos TS, är överdrivet. 

De hade jag vägrat göra. Hjälpa till att laga mat, det hade jag gjort men inte fan hade jag lagat all mat själv till mina svärföräldrar. 
  • EpicF
    EpicF skrev 2025-07-26 13:36:28 följande:
    De hade jag vägrat göra. Hjälpa till att laga mat, det hade jag gjort men inte fan hade jag lagat all mat själv till mina svärföräldrar. 
    När vi är till de. 
  • EpicF
    Anonym (noname) skrev 2025-07-26 14:54:19 följande:

Men lägg av, prinsessan! Ditt barn, ditt ansvar fullt ut. Dina gäster, du fixar maten!
    Mycket bra att dina svärföräldrar förstått detta och ser till att du får lära dig att  ta det ansvar som rätteligen är ditt.

Nu har de också tvunga att laga all mat när de är på besök till sina svärföräldrar. 
  • EpicF
    Anonym (S) skrev 2025-07-26 15:30:28 följande:
    Nja, det skrev väl TS ändå inte utan:

"Men vi måste hjälpa till med maten och nästan laga mat åt dom när vi är där"
    Ja
  • EpicF
    Anonym skrev 2025-07-28 19:18:19 följande:

Curlinggenerationen blir föräldrar.

Var är mamma ?

Så du tycker det är helt rätt att besöket lagar maten? 
  • EpicF
    Anonym (S) skrev 2025-07-29 07:31:51 följande:
    Nja "hjälpa till och nästan laga maten".som TS faktiskt skriver är ju inte samma sak som att de faktiskt lagar maten...
    Tror det är mer ett uttryck för att de inte blir avlastade...att de förväntas hjälpa till när de är på besök...

Vi vet ju inte hur länge de brukar vara där. En middag eller flera dagar...för det är i alla fall mig skillnad...

Jag och maken har alltid hjälpt till hos mina föräldrar/ svärföräldrar (och andra vi besökt) även när vi hade småbarn...kom inte dit och tänkte att jag skulle bli servad....
    En tog barnen och den andre hjälpte till...
    Det är stor skillnad på att hjälpa till med matlagning och på att i stort sätt göra allt. 
  • EpicF
    Anonym (J) skrev 2025-07-29 12:54:59 följande:
    Ts lämnade tråden efter sitt första inlägg, att diskutera hur mycket eller lite ts hjälper till är helt onödigt då vi aldrig kommer att få svar och veta om ts är gnällig och inte orkar hjälpa till att blanda en sallad eller om svärisarna ber dom börja bryna köttet och akära alla grönsaker till grytan. Hur länge och hur oftare är där spelar också in, iaf för min del
    Oavsett vad ts gör, så är det stor skillnad på att hjälpa till och göra i princip allt. 
  • EpicF
    Anonym (J) skrev 2025-07-29 13:59:02 följande:
    Ja självklart är det ju det, men min poäng är att vi inte vet om ts faktorer bara hjälper till i normal mån eller om hon nu står och lagar all mat själv.

Det är ingen som tycker att det är ok att gäaten ska laga all mat, men att hjälpa till medan man umgås i köket är helt normalt, eftersom ts inte vill återkomma så är det svårt att ha en åsikt i just hennes fall
    Jag trodde vi diskuterade generellt, eftersom ts inte ens var skrivit något mera. 
Svar på tråden Mina svärföräldrar engagerar sig inte i vår dotter