• Anonym (Anonym)

Vågar jag bjuda ut en ngt äldre man?

Hej! Känner mig som ett fån men skitsamma? 
    Jag hade en man från ett företag här hemma för någon vecka sedan som skulle göra ett arbete i mitt hus. Rörig småbarnsmamma som jag är kommer ut i bh och mjukisbyxor för att ta emot honom och vägleda honom in. Förstår först inte varför han knappt vågar titta på mig men sneglar försiktigt, tills jag inser att jag står i bh haha.. Jag är dock obrydd men går sedan in och klär på mig, han börjar jobba och helt ärligt vet jag inte vad som hände. Han var bara galet sexig och jävligt attraktiv och nånting gjorde att jag fastnade totalt för människan.
    han åker sedan därfrån, jag har försökt släppa honom ur huvudet men nej det går bara inte. 

Har nu under fullständig SKAM lyckats hitta vem han är på ett ungefär, står ensam skriven på sin adress. Är 11år äldre än mig. Jag är 30 och han 41. har hittat honom också på fb. 

Min fråga nu är följande: 

Är det fel att skriva till honom på fb att man vill bjuda ut på ett glas vin eller liknande? Tänker att han var här i arbetssyfte och han kanske känner sig? Utnyttjad? Han kanske blir avskräckt av att jag har två barn och undrar vart fan är farsan till dom (long gone tack gode gud). Nä jag vet inte, är bara rädd att göra ett övertramp. Är inte rädd för att bli nekad direkt utan mer typ att det inte är en okej grej att göra.

Och hur skulle en man tycka och tänka om en ngt yngre tjej hörde av sig så här? Blir han glad? smickrad? Äcklad? 😂

Mvh 
    Sugen jävla morsa 

• Svar på tråden Vågar jag bjuda ut en ngt äldre man?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Testa) skrev 2025-07-31 01:46:56 följande:
    UNDRAR jag med.
    Jo men jag skrev tillslut! Han svarade samma kväll sjukt trevligt, så nu ska vi väl bestämma en kväll att ses. Dock känns det ju skitjobbigt nu att det eventuellt kommer ske så då fick jag panik men jajaaaa det blir nog finfint får vi hoppas! Haha 
  • Anonym (Hantverkarens mamma)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-08-11 20:13:32 följande:
    Jo men jag skrev tillslut! Han svarade samma kväll sjukt trevligt, så nu ska vi väl bestämma en kväll att ses. Dock känns det ju skitjobbigt nu att det eventuellt kommer ske så då fick jag panik men jajaaaa det blir nog finfint får vi hoppas! Haha 
    Där hade du tur, antar jag.

Min son är i samma ålder som honom och har varit med om samma sak.
    Han uppskattade det inte.

Han berättar om det ibland, hur en störd kund trodde att hon kunde ragga på honom efter att han gjort ett arbete i hennes hem.
  • Anonym (kalle)

Härligt att du kontaktade honom! Cred!
    Nu vill vi höra hur det gick!

• Anonym (?l)
    Anonym (Hantverkarens mamma) skrev 2025-08-11 20:20:09 följande:

Han berättar om det ibland, hur en störd kund trodde att hon kunde ragga på honom efter att han gjort ett arbete i hennes hem.

Jag kan faktiskt förstå det oxå, att bara för att många kvinnor har någon sexy fantasy om en handyman, så ja jag kan förstå att det inte nödvändigtvis är smickrande.

Har en vän som  jobbar med att installera kök och vitvaror som berättat skrämmande historier. Så pass att det faktiskt kommit fram och ställt sig med skrevet 50 cm bort från hans ansikte, med typ kimono, som ?råkat glida isär? med typ genomskinlig neglige under.
    Han försökte att bara ignorera det, men ringde sin fru så fort han gick där ifrån och garvade åt det. Men han erkände oxå att det gjorde honom vansinnig obekväm  

OBS, jämställer inte det med vad TS gjorde.

Och tror att om personen som ogillar detta inlägget ändrat situationen till där en kvinnlig mäklar, som blivit raggad på av en man, efter att ha värderat ett hus, så tror jag faktiskt det varit annorlunda. 

Sen är det ju kul att mannen i det här fallet uppskattade det. Och här var det ju också att det togs en kontakt som han kunnat välja att undvika eller tacka nej til, snarare än att det gjordes på plats när jobbet gjordes. 

• Anonym (kalle)

Jag tror att alla män uppskattar att bli kontaktade innerst inne. Om man inte är intresserad är det ju bara enkelt att säga nej tack. Svårare en så är det inte.
    Många hantverkare har nog tänkt på att kontakta sin kund men att de känner att det är mer lämpligt att kunden kontaktar först.
  • Motherinlaw

Din son har garanterat done the dance with få byxor med den där kvinnan helt klart. Sen vill han ju inte att du ska veta de så därför drar han en lögn. 
    Motherinlaw skrev 2025-08-23 02:05:09 följande:
    Din son har garanterat done the dance with få byxor med den där kvinnan helt klart. Sen vill han ju inte att du ska veta de så därför drar han en lögn. 
    Skitsnack.
    Alla män är inte översexuella idioter. 
  • Anonym (Hon är vuxen)
    Anonym (Inget_gemensamt) skrev 2025-07-27 14:11:07 följande:
    Möjligt att de kan befinna sig i en liknande fas, men jag tycker inte det passar sig att en fräsch kvinna i 30-års-åldern blir ihop med en som börjar bli gubbe, begynnande flint och påsar under ögonen. Usch!
    En 30 årig kvinna är fullt vuxen. Vill hon bara ihop med en skallig gubbe så skall hon få vara det. Sedan kan man tycka att det är opassande men man får aldrig ta ifrån henne rätten att välja det själv.
  • Anonym (Inget_gemensamt)
    Anonym (Hon är vuxen) skrev 2025-08-23 14:04:03 följande:
    En 30 årig kvinna är fullt vuxen. Vill hon bara ihop med en skallig gubbe så skall hon få vara det. Sedan kan man tycka att det är opassande men man får aldrig ta ifrån henne rätten att välja det själv.
    Det är för lös moral i dagens samhälle, där män ständigt ska dra fördelar på kvinnors bekostnad och lidande. Jag är övertygad om att de flesta kvinnor vill vara ihop med en man som är högst 3 år äldre eller 3 år yngre. Men du kanske tycker att det är kvinnors uppgift att ta hand om sina åldrade män när krämpor och sjukdomar börjar komma och de inte har någon annan som kan ta hand om dem?
    Anonym (Inget_gemensamt) skrev 2025-08-23 14:50:34 följande:
    Det är för lös moral i dagens samhälle, där män ständigt ska dra fördelar på kvinnors bekostnad och lidande. Jag är övertygad om att de flesta kvinnor vill vara ihop med en man som är högst 3 år äldre eller 3 år yngre. Men du kanske tycker att det är kvinnors uppgift att ta hand om sina åldrade män när krämpor och sjukdomar börjar komma och de inte har någon annan som kan ta hand om dem?
    Min man är 12 år yngre. Hjärta
  • Anonym (Kreativa mannen)

Du har redan skämt ut dej och lika bra skriva på Messenger o be om ursäkt. Då är dialogen igång och låt det spinna vidare

• Anonym (Hon är vuxen)
    Anonym (Inget_gemensamt) skrev 2025-08-23 14:50:34 följande:
    Herregud, läs vad jag skrev igen.
  • Perjonsson

Jag är hantverkare åt främst kvinnor.
    Men även lär upp dom, guidar så att de kan klara jobb själva den. Dvs de är närvarande under jobb. Jag har varit så avtrubbad och inte tänkt på att här är ensamma kvinnor som säkert varit intresserade av mer när jag ser vad de kommenterat på fb.
    En gång var extra speciell när jag tillsammans med kvinnan i Mölndal jobbade på golvet och hon hade en kort klänning med leggings helt i vit spets. Väldigt opraktiskt och flera gånger stående på knä glider klänningen upp. Jag ligger på rygg och mekar med hyllorna i köksskåpet medan hon hämtar verktyg och då kliver över mej flera gånger och ser rakt in under klänningen. Speciellt en gång när hon skulle hjälpa mej med en golvlucka och hon sitter med öppna knä 30cm från mitt ansikte och hon visar innerlår o trosan helt oblygt. 
    Hur trög var jag??? Hon frågade dessutom om jag ville följa med till lägenheten o låna dusch. 

Framöver tänker jag vara mer observant o flörtig...vid lust

• Svensson5
    Anonym (Hantverkarens mamma) skrev 2025-08-23 12:49:44 följande:
    Skitsnack.
    Alla män är inte översexuella idioter. 
    Det beror på hur attraktiv hon är. Din son hade otur som fick en oattraktiv efter sig. 
  • Ezmeraldah
    Perjonsson skrev 2025-08-29 14:29:28 följande:

Jag är hantverkare åt främst kvinnor.
    Men även lär upp dom, guidar så att de kan klara jobb själva den. Dvs de är närvarande under jobb. Jag har varit så avtrubbad och inte tänkt på att här är ensamma kvinnor som säkert varit intresserade av mer när jag ser vad de kommenterat på fb.
    En gång var extra speciell när jag tillsammans med kvinnan i Mölndal jobbade på golvet och hon hade en kort klänning med leggings helt i vit spets. Väldigt opraktiskt och flera gånger stående på knä glider klänningen upp. Jag ligger på rygg och mekar med hyllorna i köksskåpet medan hon hämtar verktyg och då kliver över mej flera gånger och ser rakt in under klänningen. Speciellt en gång när hon skulle hjälpa mej med en golvlucka och hon sitter med öppna knä 30cm från mitt ansikte och hon visar innerlår o trosan helt oblygt. 
    Hur trög var jag??? Hon frågade dessutom om jag ville följa med till lägenheten o låna dusch. 

Framöver tänker jag vara mer observant o flörtig...vid lust

Lesbiska kvinnor då eller? Eftersom du är kvinna.
    Svensson5 skrev 2025-08-30 20:42:12 följande:
    Det beror på hur attraktiv hon är. Din son hade otur som fick en oattraktiv efter sig. 
    Haha, säkert!
Svar på tråden Vågar jag bjuda ut en ngt äldre man?