Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Ljög på intervjun – behöver tips

Anonym (Lina) skrev 2025-07-31 17:48:30 följande:

Hur länge har du haft detta jobb?

Han har nog inte haft det längre än en månad. Och förhoppningsvis så har han det inte längre än det. 
  • EpicF
    Queen81 skrev 2025-07-31 18:12:23 följande:

Det där är inte en liten lögn och du måste verkligen berätta sanningen. Du klarar helt enkelt inte det jobbet. Bad de inte om referenser?

Förstår att arbetsmarknaden är frustrerande och arbetslösheten är hög. Men det ursäktar inte det du gjort.

Enligt ts så fick de ett nr men i själva verket var det ts själv som svarade och föreställde rösten. 
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-07-31 18:23:40 följande:
    ja det är ju lite av en fars det här, håller med om det. Men jag är knappast ensam om att ha haft flyt när det kommer till jobb. finns väldigt många stolpskott där ute med höga löner och låg kompetens. 
    och ja jag vet folk kan skada sig du behöver inte kontra med det.
    Ytterst få personer tar jobb de inte har utbildningen och kompetens för. Och speciellt inte sådana jobb där liv kan stå på spel. 

Säg mig ts, hade du velat bli opererad av en falsk kirurg som inte hade utbildning? 
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-07-31 21:21:37 följande:
    Så det är bättre att min familj lever i misär?
    Ja, faktiskt. Då får ni hjälp av socialen och du riskerar inga andra människors liv pga ditt ego. 
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-01 08:32:16 följande:

Tack. Det är lite så jag hoppas och ser det också. Jag kan inte ge för mkt info då hon Lina försöker luska ut vart jag jobbar men just nu känns det hanterbart även om man är lite orolig. Men det håller mig skärpt. 

Tack för kloka ord. 

Den som vill kan nok ta reda på det. 

Men säg mig ts, hade du velat bli opererad av en falsk kirurg som inte hade utbildning? 

Kan du svara på detta?
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-01 08:33:09 följande:
    Vilka är vi? Jobbar du med HR förresten?
    Hon menar "vi" som i tråden. Man tar reda på vart du jobbar och anmäler/tipsar arbrtsmiljöverket.  
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-01 08:43:02 följande:
    Ja du tycker det ja. Men du skiter ju också i mig. Människan är egoistisk till naturen och sätter sig själv och sin familj främst så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Det såkallade stödet från samhället är inget vi kan leva på. Inte ens i närheten. Alla våra besparingar är slut och jag måste nu kämpa för att trygga mina barns framtid. 

Ni som skriver att jag inte kommer kunna ha det här på CV:t? alltså.. det spelar ingen som helst roll. Jag har både sett och hört flera berätta om HRmänniskor som är klappkassa så jag fejkar väl bara mitt CV igen nu när jag vet att det funkar. Men isåf i en bransch som inte handlar om säkerhetsrisker. Även om jag tror att inom några månader kommer kunna det mesta. 
    Om vi hade skitit i dig så hade ingen kommenterat din tråd eller ditt jobb. Att vi kommenterar är för art vi bryr oss om dig och din framtid. Att du inte förstår det är sorgligt. 

Nej, inom några månader så kommer du inte ha något jobb kvar. Du kommer ha ett krav om återbetalning av all lön du fått. Du har en polisanmäla på dig för urkundsförfalskning, kanske även vollande till annan skada eller död och du riskerar fängelse. Dessutom så riskerar också att vara skyldig stora belopp i skadestånd.

Och du kommer sitta där och försöka förklara att du gjorde det för din familj. För att försörja dem.

Jag uppriktigt synd om dina barn som har pappa som dig och om din fru som är gift med ett totalt stolpskott. 
  • EpicF
    Jimmy75 skrev 2025-08-01 12:56:10 följande:
    Det hade han säkert inte haft några som helst problem med....du vet, även fejkonkologers barn måste ju få åka på folbollscup. Det kan väl inte vara onkologens fel att den som anställde inte kollade ordentligt....okej att han ljög om sina meriter och kompetens, men de hade ju faktiskt ont om pengar.
    😅
  • EpicF
    Anonym (Andas och fokusera) skrev 2025-08-01 13:44:57 följande:
    Företaget där TS jobbar eller skall börja har alltså anställt en icke-kompetent Säkerhetsrådgivare (dvs TS).  Det betyder alltså att rekryteringsprocessen på företaget inte fungerar alls. Detta faller i sin tur på VD, ledning, chefer samt HR-avd. 
    Om företaget har anställt TS utan att involvera/informera Huvudskyddsombudet så är det ytterligare en grav miss från deras sida. 

Vid en eventuell olycka kommer det uppstå en röra i vem som skall betraktas som ansvarig. Viktigt att påpeka att även den enskilda byggarbetaren har ett eget ansvar för sin säkerhet. 

Att den nyanställde TS skulle dömas som ensam ansvarig för den olyckan är så osannlikt att det finns inte ens på världskartan. En lång rad personer har ett tyngre ansvar än TS, särskilt med tanke på att dessa har jobbat mycket längre på företaget än TS. Dessa kommer att dömas före honom, om nu det osannolika inträffar att någon döms öht. 
    Ta skulle inte ens sökt jobbet från början. Han förfalskade sitt cv och ljög om erfarenhet han inte ejar. Och han förfalska en eller flera referenser. 
  • EpicF
    Anonym (Andas och fokusera) skrev 2025-08-01 13:44:57 följande:
    Företaget där TS jobbar eller skall börja har alltså anställt en icke-kompetent Säkerhetsrådgivare (dvs TS).  Det betyder alltså att rekryteringsprocessen på företaget inte fungerar alls. Detta faller i sin tur på VD, ledning, chefer samt HR-avd. 
    Om företaget har anställt TS utan att involvera/informera Huvudskyddsombudet så är det ytterligare en grav miss från deras sida. 

Vid en eventuell olycka kommer det uppstå en röra i vem som skall betraktas som ansvarig. Viktigt att påpeka att även den enskilda byggarbetaren har ett eget ansvar för sin säkerhet. 

Att den nyanställde TS skulle dömas som ensam ansvarig för den olyckan är så osannlikt att det finns inte ens på världskartan. En lång rad personer har ett tyngre ansvar än TS, särskilt med tanke på att dessa har jobbat mycket längre på företaget än TS. Dessa kommer att dömas före honom, om nu det osannolika inträffar att någon döms öht. 
    Ts är den som ska vara ansvarig för säkerheten och kan mycket väl dömas för olyckan, och det är absolut inte osannolikt. 
Svar på tråden Ljög på intervjun – behöver tips