Anonym (Matz) skrev 2025-08-01 08:43:02 följande:
Ja du tycker det ja. Men du skiter ju också i mig. Människan är egoistisk till naturen och sätter sig själv och sin familj främst så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Det såkallade stödet från samhället är inget vi kan leva på. Inte ens i närheten. Alla våra besparingar är slut och jag måste nu kämpa för att trygga mina barns framtid.
Ni som skriver att jag inte kommer kunna ha det här på CV:t? alltså.. det spelar ingen som helst roll. Jag har både sett och hört flera berätta om HRmänniskor som är klappkassa så jag fejkar väl bara mitt CV igen nu när jag vet att det funkar. Men isåf i en bransch som inte handlar om säkerhetsrisker. Även om jag tror att inom några månader kommer kunna det mesta.
Om vi hade skitit i dig så hade ingen kommenterat din tråd eller ditt jobb. Att vi kommenterar är för art vi bryr oss om dig och din framtid. Att du inte förstår det är sorgligt.
Nej, inom några månader så kommer du inte ha något jobb kvar. Du kommer ha ett krav om återbetalning av all lön du fått. Du har en polisanmäla på dig för urkundsförfalskning, kanske även vollande till annan skada eller död och du riskerar fängelse. Dessutom så riskerar också att vara skyldig stora belopp i skadestånd.
Och du kommer sitta där och försöka förklara att du gjorde det för din familj. För att försörja dem.
Jag uppriktigt synd om dina barn som har pappa som dig och om din fru som är gift med ett totalt stolpskott.