Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Ljög på intervjun – behöver tips

Anonym (BR) skrev 2025-08-01 18:18:05 följande:

Vad är det för utbildning ta skulle haft? Har försökt googla men det är  rätt luddigt. De jag hittar är  från några veckor till ett år. 

YH utbildningar inom säkerhetsområdet 
  • EpicF
    Anonym (kiki) skrev 2025-08-01 19:08:39 följande:

Fy fan vad lågt att anmäla TS.

För att? 

Är bättre att låta han ha ansvar över flera liv och dessutom riskera att det händer en allvarlig olycka pga han har brustit i säkerheten på bygget?
  • EpicF
    Anonym (BR) skrev 2025-08-01 21:44:55 följande:

Ok men behöver man dom för att kunna inneha tjänsten? Uppenbarligen har ju inte ts behövt visa några utbildningsbevis eller betyg från någon examen så sannolikt behövs inte det. 

Ja, verkar så. 

arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/29821342

Här krävs en universitetsutbildning i teknik eller motsvarande, samt erfarenhet och en del annat. Det är krav om erfarenhet aom Miljö- och hälsoskyddsinspektör. 

arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/29826661

Här är det krav om 5 års erfarenhet eller mer som manager, relefant examen i hälsa och säkert (tredje bevå borde vara en bachelor). Och erfarenhet i om olika system. 

Så ja, det verkar som att man ska ha en bachelor i tek ik eller motsvarande. 
  • EpicF

Antar att ni som hejar på ts inte bryr er om kirurgen som ska operera er (för vad som helst) har korrekt utbildnong för jobbet och erfarenhet. Gör väl inget om de tar in första bästa person från gatan till att utföra operationen. 

• EpicF
    Anonym (Hej) skrev 2025-08-01 22:05:23 följande:
    Håller med. Har hela tiden trott att ts är ett troll. Glad
    Ja, vi får hoppas det. 
  • EpicF
    Anonym (BR) skrev 2025-08-01 22:18:37 följande:
    Njae, den ena stod det inget specifikt utbildningskrav. Så tveksamt om det alltid behövs alltid. 
    Då läste du tydligen inte längre. Stod på krav om erfarenhet och utbildning. 
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-01 22:28:12 följande:

Det finns ju faktiskt läkare som fejkat till sig jobb också. Om det är till nån tröst så drar jag gränsen långt tidigare än att ljuga mig till ett kirurgjobb. 

Än så länge är jag mer orolig för att bli påkommen än att nån skadar sig faktiskt. Det är redan ganska uppstyrt. 

Ja, det finns det och det är lika illa det som du gjort. 

Det bästa för dig är att du blir påkommen innan något allvarligt händer. 
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-01 22:31:31 följande:
    Hur skulle du kunna veta det? 
    För en med erfarenhet i branschen är det knappast svårt att lista ut var du jobbar. 
  • EpicF
    EpicF skrev 2025-08-01 22:25:15 följande:
    Då läste du tydligen inte längre. Stod på krav om erfarenhet och utbildning. 
    *länken 
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-02 10:32:36 följande:
    Jag vet men kroppen tog slut tyvärr och det blev för jobbigt med diskbråcksoperation och dåliga knän. Nu har jag äntligen bra friskvårdsbidrag och ett mindre slitsamt jobb. 
    Och snart kan du få fängelse också, då slipper du jobba överhuvudtaget. Får tre mål mat och motion/träning samt utevistelse.  Bra va?!
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-02 13:05:05 följande:
    Jag kunde inte bry mig mindre, jag skapade tråden för att få tips inte vara dig till lags. Men vad är så korkat med det jag skrev då? Jag var bara ärlig. Tror inte jag är ensam med att vara otränad och inte vilja hångla med svettiga karlar som tuppat av..
    Och vem säger att du ska "hångla med svettiga gubbar som tuppat av"? 

Du har ingen kunskap i HLR. Det borde du skaffa dig, också för din egen skull. 
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-02 13:23:03 följande:
    Tack! Äntligen ett matnyttigt tips från dig. Det var som sagt därför jag skapade tråden. Jag ska plugga på HLR de närmsta dagarna. Min taktik får bli att jag gör kompressionerna med jag jag beordrar någon annan att blåsa. Om vi hamnar i det läget. Och skulle det gå åt skogen så kan ju jag knappast åka dit för det om jag har försökt. 
    Att lära sig HLR är dock inte bara bra med ditt jobb utan det är något alla bär kunna. 

Att du ska beordra någon annan att blåsa visar tydligt att du inte kan  något om HLR. 

Oftast så är man två, den ena gör kompression och den andra ger mun mot mun, sedan byts man av. Är.man själv kan man konsentrera sig på kompression, då dessa är de viktigaste av de två. 
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-02 15:44:04 följande:
    Jadu Lina.. ska jag vara ärlig så läser jag inte mkt av dina inlägg då du påminner lite om en grammofonskiva som hakat upp sig. Och det du kopierat in här är inget undantag. Du som är så mån om att hålla dig till ämnet ge mig lite tips jag kan använda istället för att sitta där och vara bitter. Det var det tråden gick ut på. Annars kan du ju starta en egen tråd?
    Här ska du det bästa tipset du kan få; SÄG UPP DIG MED OMEDELBAR VERKAN! 
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-02 23:33:01 följande:
    Okej jag säger upp mig och hamnar på existens minimum igen bara för du säger det. Eller? inte..
    Det är det bästa du kan göra. Både för dig själv, sin familj och alla andra. 
  • EpicF
    burleskburkläsk skrev 2025-08-03 20:13:18 följande:
    När det går åt skogen...då faller poletten ner, egot är för stort.
    Vi får hoppas att det inte går helt åt helvete innan polletten trillar ner
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-06 23:12:47 följande:
    Förstår hur du menar. Det kan jag ju inte svara på dock då vissa här inne försöker ta reda på vart jag jobbar. 
    Du vet inte om du ansvarar för flera projekt? 

Vart du jobbar är förmodligen inte svårt att ta reda på. 
  • EpicF
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-06 23:12:47 följande:
    Förstår hur du menar. Det kan jag ju inte svara på dock då vissa här inne försöker ta reda på vart jag jobbar. 
    Du vet inte om du ansvarar för flera projekt? 

Vart du jobbar är förmodligen inte svårt att ta reda på. 
  • EpicF
    Anonym (BR) skrev 2025-08-08 10:01:18 följande:

Kan inte låta bli att undra varför några personer är så på att avslöja ts. Vad är anledningen? Personligt kränkta eller avundsjuka? Det är ju inte helt enkelt att få ett jobb utan utbildning eller meriter. 

Och ja. jag hade gärna varit en fluga på väggen ifall någon mot förmodan skulle göra en polisanmälan. Undrar hur det skulle låta ?Hej! Jag skulle vilja anmäla en person som skrivit anonymt på ett forum på nätet. Han har ljugit på anställningsintervjun och fått ett jobb inom säkerhetsbranschen han inte har utbildning eller kompetent för. Jo det var HR som gallrade ut honom  och chefen godkände honom. Nej. jag vet inte vad han heter, på vilken ort han jobbar eller vad företaget heter. Det finns några på forumet som tror han kanske är ett nättroll?.?

Polisen kommer garanterat prioritera fallet. 

Handlar nog mera om att vi värnar för andras säkerhet, än att vi är kränkta eller avundsjuka. 

Finns heller inte att vara avundsjuk på . 
Svar på tråden Ljög på intervjun – behöver tips