Anonym (Säg inget) skrev 2025-08-02 02:09:27 följande:
Säg inget, Jag har varit den som blivit bedragen och om du känner som du känner om det hela, att det var ett misstag och du inte kommer göra om det så vem blir gladare om du berättar nåt sånt? Min partner berättade för mig och jag har funderat mycket på varför han gjorde det i efterhand och kan bara komma på att det är för att han inte orkade bära lögnen. Istället valde han att erkänna sitt misstag, och det innebar faktiskt i slutändan att jag inte respekterar honom så mycket längre. Jag har lite tappat känslorna på grund av hans ärlighet. Jag hade hellre blivit förd bakom ljuset om det hände en enda gång. Då hade jag iallafall älskat honom lika mycket forfarande. Men nu, många, många år senare har han ingen aning om att jag känner på det viset. Jag har förstås förlåtit och vi tycker om varann och så, men inte som innan. Jag fick aldrig välja om jag ville veta eller ej, det bara kastades i ansiktet på mig, med medföljande offerkofta och gråt och förlåt. Och jag förlåt, fast det tog tid, men som sagt, allt måste inte kastas fram. Åren går, snart är det glömt.
Ja, men nu vet du att han är ärlig med sina misstag också.
Han gav dig möjligheten att välja om du vill vara tillsammans med någon som legat runt bakom din rygg. Är väl skönt att veta att du inte är dem enda som vet om vad han hänger sig åt bakom din rygg?
Nästa gång ni möter en kvinna som ler mot er i folkvimlet så.. vem vet kanske någon han legat med?
Mitt råd är att alltid berätta om det man utsätter sin partner för. Eftersom det handlar om så mycket mer, som ev barn som blor till, könssjukdomar, sveket och snacket bakom ens rygg. Sen tycker jag inte att man skall berätta att man varit otrogen till sin ev nya partner då detta kan leda till att det kan vara svårt att lita på en person som varit otrogen någon gång.