• cosinus

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Jag känner rätt många såna. Jobbar inom IT. 

Det är hela skalan. Det är allt ifrån de som har sociala svårigheter till superfina killar som jag (som kvinna) på riktigt tittar på och inte förstår hur i hela fridens namn de inte kan hitta någon.

Gemensamt för många är att de är för försiktiga, inte har intressen där det är så många kvinnor naturligt och i många fall inte varit de här kvinnojagande typerna i ungdomen. Många har nog tänkt att det löser sig medans de ägnat sig åt andra intressen.

Och sen blir de äldre, inser att de inte riktigt vet hur man gör, inte får det naturligt utifrån vare sig arbete eller sitt sociala sammanhang och är rädda för att misslyckas. Är för korrekta, så noga med att inte ens närma sig några sociala övertramp att de blir tråkiga och osynliga ur ett dejtingperspektiv.

Sen finns det supermånga datanördar som ser ut som typ rasputin och ändå har flickvän. Skillnaden där är oftast vare sig utseende, snällhet, sociala skills (alltså i fikarumet). Men de besitter någonstans en självklarhet och vågar i förhållande till kvinnor på ett sätt de andra inte gör.

Jag har en kusin som mötte sin första kvinna som 50+. Också han lite av en nörd (men inte inom data). Jag hoppas många av mina fina kollegor och vänner får uppleva detsamma så småningom. 

Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?