Anonym (D) skrev 2025-08-06 15:13:34 följande:
Det här med manliga attribut handlar ju både om yttre och inre egenskaper.
Och de som överdriver sina manliga attribut känns inte riktigt äkta faktiskt. Kroppsbyggare som är överdrivet byggda och flexar t.ex. De ser mest konstiga ut.
Visst, manlighet kan ligga i att ha bra hållning t.ex., och att se människor i ögonen när man pratar med någon och vara tydlig med vad man menar (och inte bara skoja bort allt). Det är ju egenskaper man uppskattar hos en kvinna också, men det är något man vanligen söker efter hos en man.
Ju mer jag tänker på det så sammanfaller manlighet med att vara vuxen. Som att stå för det man sagt och lovat. Att inte låtsas att man kan eller förmår mer än man gör (så som tonåringar ibland kan överdriva).
(Sedan skadar det ju inte om man klär och klipper sig på ett sätt som passar hur man ser ut. Lite ytlig får man ju vara.

)
Självklart handlar det om båda två. Men kvinnor i regel gillar maskulina män och män
feminina kvinnor. Ser man manlig ut får man mer respekt.
Det känns tråkigt att säga det men jag tror inte någon tjej skulle vilja bli tillsammans med en kille som mig. Sedan om det är fullt ut sant eller mitt usla självförtroende vet jag inte. Låg sannolikhet har jag iallafall.
burleskburkläsk skrev 2025-08-06 16:02:59 följande:
Varför inte göra en NPF-utredning?
Du mitt liv har först blivit bra sedan i Februari, jag blir 47 i år och önskar ingen mitt liv så som det varit förut.
Jag ser också yngre ut, satt på ett tåg förut och där var 6 stycken tjejer som gick sista årer i gymnasiet...jag trodde de var ca. 12 år gamla, kortväxta hela bunten.
De spanade på mig och jag satt där och kände mig udda, jag är troligen långt äldre än deras föräldrar men de vet ju inte dem.
Tränar du på gym?, det händer mer positiva saker i huvudet av träningen än det visuella.
För det första tänkte jag göra en NPF-utredning för några år sedan men den gick inte att påbörja, varför orkar jag inte ta upp. Men läkarna vägrade trots remiss. Och för det andra har jag ett jobb där en diagnos inte är tillåtet. Då blir jag av med jobbet. Iallafall om dom får reda på att jag har den diagnosen.
Nej jag går inte på gym.