• Anonym (från hjärtat..)

Vart kommer alla röda flaggor ifrån?

Börjar bli en aning trött på alla red flags som det viftas med här på forumet.  Vad är det för fel med att lita på sin magkänsla och agera därefter.?  

Det kan aldrig vara bra för någons självkänsla att gå efter andras åsikter om vad som är ok och ignorera sin egen magkänsla.  Inte så konstigt att många av dessa ständigt återkommer hit med frågor om det ena eller andra är att se som en red flag.

Det är i min värld helt absurt att låta någon/några man aldrig träffat och för mig okända personer komma med påståenden angående mina relationer.

Däremot är det väldigt berikande och nyttigt att få beskrivningar av hur andra par/människor har löst sina problem. Men det är tyvärr mest flaggor som viftas runt.

• Svar på tråden Vart kommer alla röda flaggor ifrån?
  • Anonym (a)

Antingen blir man förblindad av förälskelsen och tänker inte korrekt,
    man är desperat efter kärlek och inte van att bli behandlad illa 
    eller så trollar man och undrar om en större högertå betyder att killen ligger med sin bästis

• Anonym (Röd flagg)
    Anonym (a) skrev 2025-08-02 00:39:16 följande:

Antingen blir man förblindad av förälskelsen och tänker inte korrekt,
    man är desperat efter kärlek och inte van att bli behandlad illa 
    eller så trollar man och undrar om en större högertå betyder att killen ligger med sin bästis

Jag får extremt mycke röd flagg av detta medelande 
  • Anonym (a)
    Anonym (Röd flagg) skrev 2025-08-02 00:49:01 följande:
    Jag får extremt mycke röd flagg av detta medelande 
    du kan va en flaggstång
  • Anonym (a)

Bli behandlad bra ska det givetvis stå 

• Anonym (Ebbot Lindberg)

Med den inställningen kan man ju då alltså aldrig gå till kurator tex eller parterapi ... 

Magkänslan kan I många fall ha väldigt fel . Av det allvarligare slaget är det bara att titta på dom som lever i dysfunktionella förhållanden och till och med våld där dom är sååå lyckliga så och magkänslan har helt pajat och många gånger beror på att dom aldrig fått lära sig hur en normal och sund relation ser ut. 

Bara läs alla trådar här på forumet om relationer, tycker du själv att det låter som att magkänslan hos Ts fungerar korrekt i dom trådarna?   

• Lynx123

De flesta som skriver här kommer ju med sina problem. Många av dem visar på röda flaggor: brist på respekt och hyfs, otrohet, lögner, hot om våld, våld, kontrollerande beteende etc.

• Anonym (Jodå)
    Lynx123 skrev 2025-08-02 08:15:41 följande:

De flesta som skriver här kommer ju med sina problem. Många av dem visar på röda flaggor: brist på respekt och hyfs, otrohet, lögner, hot om våld, våld, kontrollerande beteende etc.

Jag tror också att många som skriver här är rödflagg. Lätt sargade i livet med dåliga erfarenheter från det motsatta könet.

Inte alla, men att flera personer med den bakgrunden hänger här är tydligt.
  • Anonym (Ollie)

De röda flaggorna handlar ju ofta om att folk ser tidiga tecken på att personen man träffar är manipulerande på något sätt. Det ligger ju i sakens natur att det är svårt att avgöra själv om man blir manipulerad av tex en kontrollerande man. Folk med erfarenheter av sånt kan känna igen tidiga tecken. Tex kan saker som vid första anvlick verkar härliga i själva verket vara något som gör att man bör dra öronen åt sig och vara lite försiktig. 

• Goneril

Knallröd flagga för folk som inte kan skilja "var" från "vart". Då vet man vilka som sov under lektionerna i svenska.

• Fjäril kär

Väldigt många människor förväxlar magkänslan med önskedröm och förhoppningar....

Hela kroppen kan skrika "jag vill jag vill jag vill" i något syfte och man tar det som tecken på att det är rätt....men .... senare upptäcker man att det var ens grumlade omdöme som svävade på rosa moln som totalt missbedömde situationen...

Och på ditt inlägg låter det som att du så gärna vill att något i ditt liv ska vara rätt magkänsla fast din omgivning skriker röd flagga..  sant? 

Svar på tråden Vart kommer alla röda flaggor ifrån?