• Anonym (från hjärtat..)

Vart kommer alla röda flaggor ifrån?

Börjar bli en aning trött på alla red flags som det viftas med här på forumet.  Vad är det för fel med att lita på sin magkänsla och agera därefter.?  

Det kan aldrig vara bra för någons självkänsla att gå efter andras åsikter om vad som är ok och ignorera sin egen magkänsla.  Inte så konstigt att många av dessa ständigt återkommer hit med frågor om det ena eller andra är att se som en red flag.

Det är i min värld helt absurt att låta någon/några man aldrig träffat och för mig okända personer komma med påståenden angående mina relationer.

Däremot är det väldigt berikande och nyttigt att få beskrivningar av hur andra par/människor har löst sina problem. Men det är tyvärr mest flaggor som viftas runt.

• Svar på tråden Vart kommer alla röda flaggor ifrån?
  • öhyuetrw
    Goneril skrev 2025-08-02 15:36:38 följande:
    Äntligen lite humor! 
    Anonym (ABC) skrev 2025-08-02 17:29:56 följande:
    Ha, ha, humor😁

:) En del ord och uttryck är totalt överanvända och verkar användas bara för att kunna få in det i så många meningar som möjligt. Lite får man skoja ibland! :)
    Anonym (Mjöd) skrev 2025-08-02 17:07:45 följande:
    Man skulle väl inte starta en tråd om man vet exakt vad magkänslan säger en. Man startar väl en tråd för att man faktiskt vill ha folks åsikter.
    Varför vill man ha fullsändigt okända människors åsikter? Vad är de värda? 
    Att inte veta vad magkänslan säger brukar innebära att det inte är något att bry sig om.  Det är när magkänslan säger att någonting är fel som man ska lyssna till den.

Med andra ord man ska inte söka efter problem där de inte finns. Det kan absolut inte vara nyttigt att ifrågasätta allt. Då ifrågasätter man ju sig själv och sänker sin egen självkänsla. Detta är ingentig jag tycker är positivt. 
  • Jimmy75

När du nu ändå är inne på temat rött så tänkte jag fråga vad din röda tråd här egentligen är? Du pendlar nämligen mellan att såga de som svarar och ger sina synpunkter i tråden och att såga den som ställer frågan.

Är det själva sågandet som är den röda tråden då? För det är genomgående. Vad är det egentligen du hänger upp dig på?

• Anonym (Mjöd)
    Anonym (från hjärtat..) skrev 2025-08-02 17:50:30 följande:
    Varför vill man ha fullsändigt okända människors åsikter? Vad är de värda? 
    Att inte veta vad magkänslan säger brukar innebära att det inte är något att bry sig om.  Det är när magkänslan säger att någonting är fel som man ska lyssna till den.

Med andra ord man ska inte söka efter problem där de inte finns. Det kan absolut inte vara nyttigt att ifrågasätta allt. Då ifrågasätter man ju sig själv och sänker sin egen självkänsla. Detta är ingentig jag tycker är positivt. 

Det är väl inte upp till dig. Alla är olika, vissa vill ha input av andra för att själv komma fram till en lösning, andra inte. Även i trådar så sållar trådstartaren bland råden. Förringa inte helt okända människors input för den delen heller. Oftast tycker jag sånt kan vara bättre än människor som känner en. Då får man ju en osminkad åsikt som hjälper en bättre isf.

Som sagt, man startar ju inte en tråd om man är helt hundra på sin magkänsla.

Jimmy75 skrev 2025-08-02 18:06:59 följande:

När du nu ändå är inne på temat rött så tänkte jag fråga vad din röda tråd här egentligen är? Du pendlar nämligen mellan att såga de som svarar och ger sina synpunkter i tråden och att såga den som ställer frågan.

Är det själva sågandet som är den röda tråden då? För det är genomgående. Vad är det egentligen du hänger upp dig på?

Det är ite tal om att såga någon utan jag försöker få er att tänka till lite. Jag ser en tendens i samhället där man blir ytligare och ytligare.  Man känner inte efter själva utan man ber om andras åsikter innan man bildat sin egen.

Det kan tyckas vara oskyldigt och lite roligt förmedla sina tyckanden via media som det här, men det sitter faktiskt en människa bakom varje tangentbord och vilka svar man ger kan medföra stora följder för en enskild människa med bristande självkänsla.

Jag menar inte att man ska sluta att svara men man kanske ska avstå från att svara om man inte har annat att säga än att vifta med red flag och utifrån vad
    som skrivs ge okända personer diagnoser man inte är kompetent att ställa. 

Jag uppskattar de svar som handlar om att man själv varit i samma situation och vad man då gjorde och hur det sedan blev. Dessa svar är ärliga och  kan kanske hjälpa någon.

Att det finns en hel del låtsas trådar som målar upp alla tänkbara secnarier  bara för någons nöjes skull. ni kallar dem Trolltrådar, är jag medveten om men dessa hoppas jag bara roar trollvännerna. Ser inget seriöst i dem
    Anonym (Mjöd) skrev 2025-08-02 18:26:10 följande:

Det är väl inte upp till dig. Alla är olika, vissa vill ha input av andra för att själv komma fram till en lösning, andra inte. Även i trådar så sållar trådstartaren bland råden. Förringa inte helt okända människors input för den delen heller. Oftast tycker jag sånt kan vara bättre än människor som känner en. Då får man ju en osminkad åsikt som hjälper en bättre isf.

Som sagt, man startar ju inte en tråd om man är helt hundra på sin magkänsla.

Hur kan man få en sannig från ett forum som detta?  Du tror du känner personerna bakom signaturerna men hur väl känner du dom?  Hur kan du veta att dessa har ditt bästa för ögonen? Det kan finnas de som njuter av andras olycka och gärna späder på  och hetsar.

Du kan aldrig på allar tro att kompisarna på FL känner din situation än vad du gör.

ETT LITET TIPS FÅN MIG, OM DU INTE LITAR PÅ DIN MAGKÄNSLA SÅ BORDE DU TA EN PAUS FRÅN FORUM SOM DET HÄR.  
  • Jimmy75
    Anonym (från hjärtat..) skrev 2025-08-02 18:39:43 följande:
    Det är ite tal om att såga någon utan jag försöker få er att tänka till lite. Jag ser en tendens i samhället där man blir ytligare och ytligare.  Man känner inte efter själva utan man ber om andras åsikter innan man bildat sin egen.

Det kan tyckas vara oskyldigt och lite roligt förmedla sina tyckanden via media som det här, men det sitter faktiskt en människa bakom varje tangentbord och vilka svar man ger kan medföra stora följder för en enskild människa med bristande självkänsla.

Jag menar inte att man ska sluta att svara men man kanske ska avstå från att svara om man inte har annat att säga än att vifta med red flag och utifrån vad

Jag uppskattar de svar som handlar om att man själv varit i samma situation och vad man då gjorde och hur det sedan blev. Dessa svar är ärliga och  kan kanske hjälpa någon.

Att det finns en hel del låtsas trådar som målar upp alla tänkbara secnarier  bara för någons nöjes skull. ni kallar dem Trolltrådar, är jag medveten om men dessa hoppas jag bara roar trollvännerna. Ser inget seriöst i dem
    Det är ju bara the name of the game. Det får ju den som ställer frågan vara medveten om. Om man vill ha professionella svar så får man också vända sig till en professionell. Men att svepande ge sig efter folk hjälper inte. Den som frågar tycker uppenbarligen att det är det bästa alternativet för dem just då, av för oss okända och för dem säkert en rad olika anledningar. När jag ser någon som uppenbart svarar uppåt väggarna eller på ett sätt som jag anar vida överstiger deras kompetens kommenterar jag DEN personen och det enskilda inlägget. Ibland säger jag hur jag tänker till TS i kombination med att jag vänligt ifrågasätter varför hen tänker att det är hjälpsamt vad våra subjektiva åsikter säger för att förhoppningsvis få dem att reflektera över var de ställt frågan och värdera svaren därefter. I de flesta fall söker människor bekräftelse och många gånger här inne ser det ut att handla om att man hoppas på medhåll som någon slags kvitto på att man inte själv är alldeles ute och cyklar.
  • Jimmy75
    Anonym (från hjärtat..) skrev 2025-08-02 18:39:43 följande:

Och vilka är dessa "er" som du försöker få att tänka till? Jag tänker igenom precis vartenda inlägg jag skriver och står för vartenda ord i dem. Skulle heller aldrig uttala mig i de fall jag inte anser mig ha belägg för vad jag säger. Påpekar ofta det subjektiva i det när jag inte tycker det är alldeles solklart.
  • Jimmy75
    Anonym (från hjärtat..) skrev 2025-08-02 18:47:21 följande:
    Hur kan man få en sannig från ett forum som detta?  Du tror du känner personerna bakom signaturerna men hur väl känner du dom?  Hur kan du veta att dessa har ditt bästa för ögonen? Det kan finnas de som njuter av andras olycka och gärna späder på  och hetsar.

Du kan aldrig på allar tro att kompisarna på FL känner din situation än vad du gör.

ETT LITET TIPS FÅN MIG, OM DU INTE LITAR PÅ DIN MAGKÄNSLA SÅ BORDE DU TA EN PAUS FRÅN FORUM SOM DET HÄR.  

Så ditt budskap är att man inte ska lita på tips man får här inne......och sedan ger du tips kring hur personen ska agera....efter du kämpat som ett djur för att göra tydligt att man inte ska vända sig hit för tips???

Holy crap! Om inte DET är komedi på hög nivå så vet jag inte vad som är det.

• Anonym (Mjöd)
    Anonym (från hjärtat..) skrev 2025-08-02 18:47:21 följande:

Din tråd är ganska underlig. Alla är ju olika och fungerar olika.

man startar naturligtvis inte en tråd och frågar efter råd på ett anonymt forum om det inte är just det någon vill ha. Kan vara av olika skäl. Någon kan starta en tråd för att de har en magkänsla och har svårt att tolka den.

Det jag kan utläsa från din tråd och dina inlägg är förresten en röd flagga. Ganska aggressiv. 

Svar på tråden Vart kommer alla röda flaggor ifrån?