Inlägg från: KimLinnefeldt |Visa alla inlägg
  • KimLinnefeldt

Jag vill ligga med min sambo

Hur viktigt är det för dig att ni har ett sexliv? Är det en deal breaker? Har du berättat för henne hur du känner? Att det här är en olycka i ditt liv, som går på djupet. Om det nu är så.

Då kanske hon kan reflektera över hur viktigt det är för henne med sex, och hur viktigt det är för henne att du är glad. 

Om hon är öppen för samtal så kan ni ju följa en manual, en lista med frågor:

När njuter du mest av sex?
    Vad skulle du önska dig av mig?
    Vad får dig tänd?
    Vad får dig avtänd?

Etc.

• KimLinnefeldt
    Anonym (I) skrev 2025-08-13 13:40:42 följande:
    Sex ska aldrig vara transaktionell. Säkraste kortet för att sabba lusten. Verkar som att somliga blandar in sex med övriga hushållssysslor. Läser ibland råd där lusten har gått i stäv för kvinnan och genast så poppar det upp råd i stil med "hur mycket hjälper du henne i hemmet?"
    Om man bortser från en potentiell utmattning så är sakerna helt orelaterade. Lust skapas inte med hushållsarbete. 
    Ja, det blir en ganska trubbig och trist diskussion om motparten säger att "jag får ingen lust för du gör så lite i hushållet".

Bästa är om man kan vända på det, lova varandra att försöka hjälpas åt, att försöka göra den andra nöjd på livets alla områden.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (munken) skrev 2025-08-14 12:44:11 följande:
    Det är mycket möjligt att jag är en dålig älskare. Det är i alla fall där jag hamnat i mina tankar. Jag tar på mig att hon inte vill ha sex med mig. Jag trodde det var bra då hon i princip alltid fick både vanliga orgasmer och fontän orgasmer. Det där med att dela på hushållssysslor det är inget som man kan skylla på eftersom jag gör de flesta hushållssysslorna i hemmet. Jag är nog bara en jättebebis som tycker det är tråkigt att vi inte längre har hela delen av ett förhållande 
    Nej, du är ingen jättebebis. Vi har alla rätt till vår lust.

Diskussionen här är lite för upptagen av det där med hushållssysslor. Men om man vidgar det lite: Hur är förhållandet i övrigt? Har ni kul ihop? Finns det en sensualitet i vardagen?

Är du förutseende och överraskar henne positivt med att köpa saker hon inte visste att hon faktiskt behöver, ge komplimanger, en vällagad middag utan någon anledning, prata om en resa etc. 

Eller som Dr Phil brukar fråga män som klagar på för lite sex: "And how fun are you to live with?"
Svar på tråden Jag vill ligga med min sambo