• Trustme24

Får inte nog av otrohet

Min fru har sedan något år eller två haft väldigt minskad sexlust, vi kanske får till det 1ggr/månad. Har under lite mer än ett år träffat andra vid sidan av, haft sexuell kontakt via teams osv med andra. 

Det värsta är att jag inte får nog, förut kände jag behov av att spruta kanske 1 gång vare 3e dag, nu kan jag spruta 2-3ggr VARJE dag.

Har försökt sluta med otrohet men det går liksom inte, har dessutom "förmånen" att jobba hemma mycket så tillfälle finns ju för det mesta att smyga iväg..

En grej är att min fru är VÄLDIGT vanilj, vilket jag inte har så stora problem med men blir lätt lite tråkigt i längden, hon vill tex inte att jag sprutar på henne(någonstans) för att hon tycker det känns kränkande.

Har du/ni känt/gjort eller haft samma dilemma?

• Svar på tråden Får inte nog av otrohet
  • KimLinnefeldt

Om din sexdrift stör dig, om den leder till dåliga beslut, risktagande, att du avstår från andra sociala kontakter, då har du kanske ett sexmissbruk. Det går att behandla, precis som annat missbruk.

• Anonym (A)
    KimLinnefeldt skrev 2025-08-12 17:18:44 följande:

Om din sexdrift stör dig, om den leder till dåliga beslut, risktagande, att du avstår från andra sociala kontakter, då har du kanske ett sexmissbruk. Det går att behandla, precis som annat missbruk.

Instämmer.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Trustme24 skrev 2025-08-12 12:47:46 följande:
    Får inte nog av otrohet

Min fru har sedan något år eller två haft väldigt minskad sexlust, vi kanske får till det 1ggr/månad. Har under lite mer än ett år träffat andra vid sidan av, haft sexuell kontakt via teams osv med andra. 

Det värsta är att jag inte får nog, förut kände jag behov av att spruta kanske 1 gång vare 3e dag, nu kan jag spruta 2-3ggr VARJE dag.

Har försökt sluta med otrohet men det går liksom inte, har dessutom "förmånen" att jobba hemma mycket så tillfälle finns ju för det mesta att smyga iväg..

En grej är att min fru är VÄLDIGT vanilj, vilket jag inte har så stora problem med men blir lätt lite tråkigt i längden, hon vill tex inte att jag sprutar på henne(någonstans) för att hon tycker det känns kränkande.

Been there, done that!

Det kommer inte att bli bra i längden för dig. Jag tycker att du bör bryta ditt mönster. Jag rekommenderar att du skiljer dig från din fru och skaffar en kvinna som passar dig sexuellt.
  • Trustme24
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-08-13 11:32:43 följande:
    Been there, done that!

Det kommer inte att bli bra i längden för dig. Jag tycker att du bör bryta ditt mönster. Jag rekommenderar att du skiljer dig från din fru och skaffar en kvinna som passar dig sexuellt.
    Hur gjorde du?
  • Jesper f
    Trustme24 skrev 2025-08-12 12:47:46 följande:
    Får inte nog av otrohet

Nu känner jag inte dig, så jag kan givetvis inte "kategoriskt" säga att det ÄR si eller så - men det du beskriver låter som vad jag skulle klassa som ett beroende beteende, dvs det handlar inte om själva saken i sig, utan att du jagar "spänningen", kicken, i att "jaga" rätt på någon ny och sen få till det. Dvs, du har dopamin kickar. Och det är i grund och botten exakt som vilket annat beroende som helst, det är en slags sjukdom som man måste behandla - annars kommer det pågå i all evighet, och det är inget som är bra för dig, din fru eller din familj i längden och riskerar bara att sätta dig i massa tråkigheter förr eller senare. STD är bara en tidsfråga, och då kommer hela din värld att rasa samman, och det är defenitivt INTE vad du vill heller - varför du behöver sluta nu innan du fysiskt skadar dig själv och i värsta fall någon annan. Nu har du möjlighet att begränsa skadan till "bara" otrohet, i senare fallet har du helt andra problem att hantera. Ett beroende är aldrig någons fel, det är sannolikt genetiskt disspositivt om vi drabbas av eller inte, men det fråntar oss inte ansvaret att hantera det när vi upptäcker det och vidta åtgärder för att det ska sluta. Och bra hjälp finns att få. Det är nog vad jag kan säga utifrån vad du beskriver. Det är en hemskt olycklig situation för alla inblandade. Även för dig. 
  • Anonym (fdPåJakt)
    Trustme24 skrev 2025-08-13 12:00:19 följande:
    Hur gjorde du?
    Jag höll på som du i 4 års tid. Jag fick uppleva både positiva och negativa dalbaneåk, draman och elände. Det var tidvis väldigt mycket som kändes positivt i stunden, men i slutändan hamnade jag i en väldigt djup depression som höll på att ta kål på mig.
    Till slut träffade jag en fantastisk kvinna som hjälpte mig att få rätsida på min situation. Jag tog farväl av min gamla relation och började ett nytt liv. Nu mår jag väldigt bra.
Svar på tråden Får inte nog av otrohet