• cosinus

Ställa in träff pga barn

Om det varit nåt som hade kunnat göras en annan dag så finns det ju några alternativ.

Han är inte så intresserad
    Han har ett behov av att bevisa för någon (sig själv, exet, barnen) att han minsann alltid finns där
    Han är ändå inte helt öppen med att han datear
    Han tycker det är rimligt att alltid lyda barnens minsta vink.

Jag har lite svårt att relatera till att ställa in saker för barnens skull om det inte är viktigt. Mina barn är absolut vana att få hjälp. De är inte vana att jag släpper allt precis när som helst. Men inte att jag vänder mig helt ut och in utan att det är nödvändigt.

Vi kan ta ett exempel. Min äldsta bad om skjuts ner till sin studieort (30 mil) inför hösten. För att kunna ha med sig mer saker över sommaren, få tillbaka dessa igen och även lite mer saker. Jag sa absolut, jag skjutsar dig.

Sen visar det sig att hon en vecka efter hon åker ska genomgå ett ingrepp med lugnande medicin i sin nya stad. Jag säger då att självklart är jag med dig då. Men då får du ta tåget när du ska iväg först. Klara dig på relativt få saker första dagarna och så kommer jag med resten när jag ändå kommer för ditt ingrepp.

Svaret: Ja det verkar rimligt.

Men jag vet ju folk som utan att ens tänka skulle kört dubbla vändor. Men jag är inte sån, och mina barn förväntar sig inte det heller.

Svar på tråden Ställa in träff pga barn