• KimLinnefeldt

Han är så otroligt slarvig

Jimmy75 skrev 2025-08-16 09:50:40 följande:

Nu har jag inte koll på vad just du skrev...bara så vi är klara över att jag inte kommenterar just det specifikt, men det är ju det här som är en väsentlig skillnad till att börja med....alla människor kommer in i saker med olika förutsättningar. Det väsentliga är väl om man är beredd att jobba på dem i ett sånt fall. Jag menar inte heller att man alltid måste lämna relationen, som annars är kardinalrådet här inne. Jag är bara ute efter att ta det tillbaka till vad som är konstruktivt. Vad är det jag vill ha ut i det här läget? Vilken förändring i resultat är det jag önskar? Vad kan JAG göra för att öka chansen för det?

Allt det här andra snacket om hur saker och ting borde vara är fullkomligt meningslöst och i ärlighetens namn bara destruktivt för alla inblandade parter...så även sig själv. Så inte ens om jag lägger ett rent egoistiskt perspektiv på det är det vettigt att fastna i kritiserande och borde.

Frustrerad kan man bli ibland naturligtvis, men att stanna i det hjälper inte det minsta.

Precis! Vilja! Och samförstånd!
Svar på tråden Han är så otroligt slarvig