• Anonym (kiki)

Hon vaxade för mycket

Jag gjorde en brasiliansk vaxning häromdagen och jag brukar alltid spara en trekant, typ lite större, så man inte ser ut som ett barn. Iaf så var det dags igen och saxaren bara körde på. Sedan sade hon "just det va sade du, du ville ha en trekant kvar eller? Eller var det en remsa?". Jag sade, ja precis, trekant.

Sen när jag kom hem var det typ en sne remsa som är typ som en halv trekant, rak på den ena sidan istället för en likbent triangel om ni fattar.

1. Ser inte bra ut. Det är snett.
    2. Det är knappast en trekant, bara nån sne remsliknande grej. (den sitter alltså inte i mitten).

min fråga: Bryr sig killar om det? Ska på dejt idag och jag kanske är konstig, men jag känner mig snyggare/mer som jag om jag har en (större) trekant kvar (inte skitstor alltså, men inte pytte). Som det ser ut nu kan jag inte helt stå för det. 

Vad tror ni killen tänker? Ska jag säga nåt? "Jag brukar inte ha en snett belägen remsliknande halvtriangel" (kommer såklart inte säga det, men känner mig typ inte het)

• Svar på tråden Hon vaxade för mycket
  • Anonym (kiki)
    Anonym (xxx) skrev 2025-08-13 11:02:12 följande:
    Förstår faktiskt inte problemet. Ska ni verkligen ligga första gången? Om inte, det är inte säkert det blir fler gånger, så varför oroa dig i onödan.
    Sedan har du väl begåvats med en mun så du kan prata. Kan man ligga på första dejten så kan man prata också. Och kan du inte prata, så spelar det ju ändå ingen roll, det är ett ONS.
    Ja ja tough love. Fattar!

Det är inte första gången vi träffas.
  • Anonym (kiki)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-08-13 11:29:00 följande:

Bara att jämna till. TS kommer inte att kunna bli nöjd oavsett.
    Jag tror att det är ytterst få killar som kommer att reagera speciellt mycket om dem går ned på en tjej med lite snett snagg där nere... det är helt andra saker man har i tankarna då. Cool

Freddie K skrev 2025-08-13 11:05:10 följande:

Ta en trimmer eller något och rätta till det. Jag själv kan tycka det är snyggt med en trekant eller en liten tofs. .

Tack :)

• Anonym (Orka hålla på)

Men vilken tur att du löste detta allvarliga problem...Drömmer

• Anonym (Kontakta salongen)
    Anonym (kiki) skrev 2025-08-13 09:46:08 följande:
    Hon vaxade för mycket

Jag gjorde en brasiliansk vaxning häromdagen och jag brukar alltid spara en trekant, typ lite större, så man inte ser ut som ett barn. Iaf så var det dags igen och saxaren bara körde på. Sedan sade hon "just det va sade du, du ville ha en trekant kvar eller? Eller var det en remsa?". Jag sade, ja precis, trekant.

Sen när jag kom hem var det typ en sne remsa som är typ som en halv trekant, rak på den ena sidan istället för en likbent triangel om ni fattar.

1. Ser inte bra ut. Det är snett.
    2. Det är knappast en trekant, bara nån sne remsliknande grej. (den sitter alltså inte i mitten).

min fråga: Bryr sig killar om det? Ska på dejt idag och jag kanske är konstig, men jag känner mig snyggare/mer som jag om jag har en (större) trekant kvar (inte skitstor alltså, men inte pytte). Som det ser ut nu kan jag inte helt stå för det. 

Vad tror ni killen tänker? Ska jag säga nåt? "Jag brukar inte ha en snett belägen remsliknande halvtriangel" (kommer såklart inte säga det, men känner mig typ inte het)

1) kontakta salongen och reklamera vaxningen så får de vaxa bort eller snygga till den befintliga remsan alternativt återbetalning då de fuckat upp jobbet de skulle göra.
    2) brasiliansk vaxning brukar väl ändå vara att man tar rubbet
    3) jag hade inte låtit den felaktiga remsan vara kvar utan krävt att salongen vaxar bort allt och sen börjat om från början när det växt ut. 
    4) skriv en recension om att de inte verkar lyssna på kundens önskemål.

Det största problemet med alternativ 1 är att dejten är ikväll och då är det ju bara att säga att salongen fuckat upp om det skulle komma en kommentar. Men som sagt, jag hade inte gjort något själv innan jag pratat med salongen. 
  • Anonym
    Anonym (Kontakta salongen) skrev 2025-08-13 20:01:25 följande:
    1) kontakta salongen och reklamera vaxningen så får de vaxa bort eller snygga till den befintliga remsan alternativt återbetalning då de fuckat upp jobbet de skulle göra.
    2) brasiliansk vaxning brukar väl ändå vara att man tar rubbet
    3) jag hade inte låtit den felaktiga remsan vara kvar utan krävt att salongen vaxar bort allt och sen börjat om från början när det växt ut. 
    4) skriv en recension om att de inte verkar lyssna på kundens önskemål.

Det största problemet med alternativ 1 är att dejten är ikväll och då är det ju bara att säga att salongen fuckat upp om det skulle komma en kommentar. Men som sagt, jag hade inte gjort något själv innan jag pratat med salongen. 
    Men orka...
  • Anonym (Kontakta salongen)
    Anonym skrev 2025-08-13 23:24:24 följande:
    Men orka...
    Ja, man betalar för en tjänst som inte utförs enligt önskemål och överenskommelse. 
  • Ezmeraldah

Det värsta är väl ändå att hudterapeuten ("vaxaren") inte sa att det blivit fel, inte bad om ursäkt, inte erbjöd rabatt osv. utan lät TS upptäcka det själv när hon kom hem?! Alltså ursäkta? Så gör man väl för fan inte?! Hade ju varit en annan sak om hon sagt att det blivit fel och bett om ursäkt.

Ni som säger att det bara är att jämna till - är ni läskunniga? Hon har hår på ena sidan av blygdvenwt/venusberget och är helt slät på den andra? Ska hon "jämna till" får hon ju ta bort allt? Tänk er att ni av misstag fått en så kallad "side cut" hos frissan, ni vet rakat på halva huvudet och page på andra halvan, ni vet sådär som var modernt flr sisådär 15 år sen, är det bara att jämna till lite då eller? Då får man ju raka hela huvudet om det ska bli jämnt. Oavsett hur TS trimmar eller plockar bort könshår så har hon bara hår på ena sidan? Så hur menar ni?

• Ezmeraldah

Gick till frissan och bad om en jämn page men hon klippte för mycket så jag fick den här frisyren istället. Men vaaad är problemet, undrar ni väl nu? Och vad har ni för smarta tips? Är det bara att jämna till lite med nån trimmer? Eller en pincett? "Alltså orka liksom"? Ska jag verkligen ligga redan på första dejten? Om jag ska träffa för nån bara för natten så spelar det ju ändå ingen roll? Vilka fantastiska tips ni kommer med!!!
  • Ezmeraldah
    Freddie K skrev 2025-08-13 11:05:10 följande:

Ta en trimmer eller något och rätta till det. Jag själv kan tycka det är snyggt med en trekant eller en liten tofs. .

Hon har en remsa på ena sidan av blygdbebet. Hur ska hon "rätta till"? Hur hon än trimmar så ginna det fortfarande bara hår på ena sidan. En trekant tar flera veckor att spara ut.
Svar på tråden Hon vaxade för mycket