Sluta ät kött - ni är en del av problemet!
Jag var aldrig påstått att det finns annat som inte är näringsrikt jag äter en allsidig kost och mår bra. Kan lova dig att inga djur dör i onödan p.g.a mig
Nope det är bara svammel. Människan har alltid ätit kött och behöver det. så köttätandet är inte problemet.
Däremot gillar jag inte dagens jordbruk med sin stordrift. man ska föda upp djur som ska ha det bra,det får dom inte i stora djurstallar. När man hemslaktade förr visste djuren inte vad som hände före bedövningen,nu på stora slakterier anar dom vad som komma skall och det blir stress och lidande.
Det finns hälsorisker knutna även till animalier. Både en vegetabiliebaserad kost och en blandkost kan se väldigt olika ut
Det finns hur mycket recept osv som helst bla genom internet och stora mataffärer har oerhört mycket mer idag, men så klart ska man ha en viss kunskap. Jag föresspråkar inte en matvanor utan kunskap.Även animaliekonsumenter kan få fel proportioner eller innehåll av ämnen
Nu misstolkade du mig. Jag skrev inte att det var fel att svara. Däremot skrev jag att när svaret bara består i att säga att det ska jag inte skriva om så är det ju samma som att säga att ämnet är tabu.
Var inte för säker på det i långtidsperspektivet tex vad gäller hjärta och kärl och olika cancersjukdomar med mera.
Jag använder oftast inte orden fel och rätt.Däremot tycker jag det kan vara kärleksfullare/ barmhärtigare att inte äta kött.