Sluta ät kött - ni är en del av problemet!
Stackars växter att behöva bli uppätna av en vegetarian/vegan. Skäms med er:
www.svt.se/nyheter/vetenskap/vaxter-bade-pratar-och-kanner
Stackars växter att behöva bli uppätna av en vegetarian/vegan. Skäms med er:
www.svt.se/nyheter/vetenskap/vaxter-bade-pratar-och-kanner
Massfångade vilda fiskar kan och gör. Det är skilland på det och en spöfiskare som döar direkt. Men jag är för att över huvuds taget inte fiska
Koldioxidgasningen är allmänt känd och ofta nämnd i debatten. Att tuppkycklingar dödas direkt, förut med krossning/nedmalning och nu med gas är också känt- och viltfångad fisk fångad med nät dör ofta långsamt.
Men jag är fölr att inte döda alls. Jag har överlevt i på ett uingefär 25 år sen jag slutade äta kött/fisk.
Hur påverkar mitt köttätande "klimatet" och "planeten" osv?
Nästan allt kött vi äter kommer från vildsvin och olika hjortdjur som jag själv jagar.
Närproducerat och så ekologiskt framställt som någonting kan bli. Dessutom är det en välgärning enligt lantbrukarna häromkring, då vildsvin och hjortar fördärvar skörden för dem.
Din "djurrätt" är extremt skev, då djurrätt innebär INTE att de absolut inte får dö för mat.
Och vi har utmärkt djurrätt i Sverige, och de fåtal som inte har det bra för sina djur tar mna istället för prata om de som sköter sig.
Ingen som helst skillnad mer än semantik, dessa djuren är till för att ätas.
Och de har väldigt bra djurrätt i Sverige och mycket få bönder som missköter sina bosättningar.
Och det retade veganer så hemskt efter de hade infiltrat en bondgård att det var välskött, att de blev så arga att de skadade djuren själva och för sen kunna säga titta så hemsk bonden är.
Och allt de gjorde var och prata om hur hemska de själva var och verkligen inga djurvänner som jag och andra är som äter kött.