Anklagad
Så din chef säger att du måste drogtesta dig efter att EN anställd tycker att du verkar annorlunda på eftermiddagen?
Låter faktiskt konstigt att det räcker med endast en åsikt för att göra det.
Så din chef säger att du måste drogtesta dig efter att EN anställd tycker att du verkar annorlunda på eftermiddagen?
Låter faktiskt konstigt att det räcker med endast en åsikt för att göra det.
Är du med i facket?
Isåfall ta ett samtal till de före du ev drogtestas. Det ska mycket till för att man måste en drogtest. Att EN kollega upplever att man EN gång varit frånvarande på eftermiddagen (vilket kan vara helt naturligt på ett nytt jobb) ska inte göra att chefen ska ordab med drogtestning.
Väldigt dumt att du själv föreslog det, men jag förstår varför.
det förstår jag! Har du jobbat där länge?
kommer detta fortsätta i längden med andra påståenden så får du nog överväga att byta jobb. Kontrollen verkar ju finnas där när det inte ens behövs.
Fast det är väl ganska normalt att man är trevlig vid start av dagen/hälsar på morgonen och liknande men att man under dagen kanske blir mer tillbaka, det är inget konstigt.
Detta är ju Något som dem bara ?antar? vilket blir så fel.
Och du ska inte känna någon press/ändra på dig för att någon påstår eller tänker saker om dig.
Ingen normal människa får misstankar om att droga efter två veckor på en arbetsplats! Det är något som är jävligt fel, antingen på dig eller på din "chef".
Jobbig situation, TS. Hoppas det löser sig så bra det kan!
För mig också väldigt konstigt att tänka droger genast, men jag gissar att det har att göra med var TS jobbar. Jämför att jobba på kontor eller i affär jämfört med om man jobbar på HVB-hem eller SiS. Vi vet att TS jobbar med ungdomar och på båda de ställena är droger något som alltid finns i bakhuvudet med tanke på ungdomarna där.
Jobbig situation, TS. Hoppas det löser sig så bra det kan!
För mig också väldigt konstigt att tänka droger genast, men jag gissar att det har att göra med var TS jobbar. Jämför att jobba på kontor eller i affär jämfört med om man jobbar på HVB-hem eller SiS. Vi vet att TS jobbar med ungdomar och på båda de ställena är droger något som alltid finns i bakhuvudet med tanke på ungdomarna där.
Jag har jobbat med missbrukare i över 10 år. Det är inte märkligt att mina tankar går dit när någon pratar om att jag beter mig märkligt, frånvarande och zoomar ut.
Jag har inga drog- eller alkoholproblem och det kommer proverna visa. Men visst, det var kanske underligt och dumt av mig att nämna det.
Jobbig start men det är ju bara en start! Dina kollegor känner dig inte ännu. Det är inte dig de dömer utan bara det första intryck du gjort.
Häng i och håll ut, om ett halvår när de känner dig bättre kommer den som misstänkt dig skämmas över detta. Kanske blir det din bästa vän och det här blir en historia ni kan skratta åt tillsammans. Eller så blir ni inte vänner men det jobbar väl andra där? Låt inte en person förstöra jobbet för dig
Första intryck ändras ofta
Nu har jag iallafall lämnat test och svar kommer imorgon. Ska bli skönt när hon fått det negativa svaret och vi kan gå vidare.
Precis haft möte med chefen som berättade att hon fått svaret och alla prover var negativa. Hon var lite ursäktande, förklarade igen att hon var tvungen och frågade i slutet om vi kunde lägga detta bakom oss nu. Jag tog återigen upp att hon gärna får säga till kollegan att jag gärna pratar med hen och det skulle hon framföra.
Så för att vara en väldigt olustig situation slutade det väl så bra det kunde.