Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

Fattar inte hur jag ska gå ner i vikt?

Anonym skrev 2025-08-22 05:31:34 följande:

Men alltså, hur får man ens ner den enorma mängden i magen varje dag?
    Jag skulle spytt magen ut- och in.

Det som behövs är att vänja av med allt detta ständigt pågående ätande. Vänja magsäcken med mindre helt enkelt. Och det går även om det är jobbigt i början.

Utöver det så är det mest "mos" du äter. Ge magen något att jobba med istället. 
    Och, ge inte efter så fort magen kurrar lite.

Hur ska du ha tid att äta på det är viset när du ska börja jobba igen?

Du är ju gravt ätstörd om du anser detta enorma mängder mat. Vilken vidrig människa du dessutom måste vara, som uttrycker dig så mot en människa som 1. Inte är överviktig och 2. Uppenbart inte mår bra i sin situation, inte heller fysiskt.

Sök hjälp för din egen ätstörning och projicera inte den på andra!

• LaFontaine
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-22 10:24:03 följande:
    Man är inte gravt ätstörd för att man inte har samma mat-behov under dagen. Nu är du lika spydig, om inte värre, än den första kommentaren.

Jag skulle omöjligt heller inte få in 6 måltider på en dag. Jag skulle må fruktansvärt dåligt och jag har ingen ätstörning för det. Många har haft svårt att vara ärliga mot TS om att mängden mat/matvalet är dåligt rent kalorimässigt, men att ljuga är inte heller till hjälp. TS vill ner i vikt. Då måste hon få i sig färre kalorier än hon gör av med och det är den bittra sanningen. Regeln fungerar på precis varje människa i världen, annars hade vi inte haft svält. Det finns INGA undantag, varken sjukdomar eller mediciner. 
    Jag har inte heller behov av att äta så många mål, men jag har verkligen inte behov av att uttrycka mig så starkt och äcklat till en person som uppenbarligen inte mår bra. Att komma med konstruktiva tips är toppen. Många har tryckt på att öka mängden protein till exempel. Flera har tipsat om styrketräning. Det är toppen. Men att vara spydig och berätta hur man själv hade kräkts inälvorna ut sig av denna enorma mängd mat, är otrevligt, nesättande och inte alls till någon hjälp. Och ska man bara vara på det viset, gör man bäst i att knipa igen. 
  • LaFontaine
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-22 11:12:48 följande:
    Fast det hade du. Om vi ska vara lite så :) du hade behovet av att svara oerhörd spydigt till en person som förvisso skrev en elak kommentar, men som antagligen inte själv mår bra heller. Inga person som mår bra i sig själv kommer att trycka ner någon annan. 
    Det stämmer och det var säker en smula onödigt. Men jag reagerar starkt på nedsättande och elaka kommentarer kring vikt. Säkert spelar min egen tidigare ätstörning in. Då var jag för övrigt väldigt noga med att, i alla fall för mig själv, vara nedsättande kring andras matintag och överdriva mängd och min reaktion. Precis som inlägget jag svarade på gjorde. 
Svar på tråden Fattar inte hur jag ska gå ner i vikt?