Inlägg från: Anonym (000anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (000anonym)

Distansförhållande

Anonym (Mamma) skrev 2025-08-25 13:58:06 följande:

Du är väl medveten om att han kan läsa allt du skriver här?  Inte särskilt svårt för honom eller någon ni känner att förstå vem det handlar om med de detaljer du berättat. 

Ja jag är medveten om det.
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-08-25 13:55:52 följande:

Och btw, ni kanske inte ska vänta allt för länge med att ha de där samtalen kring hur pass flyttbara ni är så chnsp om det skulle bli aktuellt att fortsätta. 

Jag förstår att du känner att det är lättast om han flyttar till där du bor. Men kan ju vara att han inte är intresserad av det. Han kanske hellre vill att du flyttar.
    Är du villig att göra det om han inte vill lämna?

Så långt har jag inte tänkt än.
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-08-25 14:27:23 följande:

Ja nu är det inte trafiken jag menade. Om han ju jobbar nästan varje dag, och du är arbetslös, så har du ju mycket mer tid för att kunna resa utan att det påverkar på samma sätt.
    Medan om han jobbar så mycket så ska han på sin lediga tid, som faktiskt är till lite för att återhämta sig och så, ska hålla på med tåg och bussar och så för att kunna träffa dig. First off så blir det mindre tid för er att ses. För du har möjlighet att åka medan han jobbat och möta upp när han slutar, medan han måste vänta tills han slutat och då resa. Menar inte att du alltid ska resa, men du har bättre förutsättningar eftersom du är arbetslös så har du bara ledig tid, vilket innebär att det kommer bli mindre påfrestande för dig än för honom att resa. 
    Kan tillägga att restaurangbranschen är rätt så jäkla tuff att jobba inom  vansinnigt högt tempo och på fötterna typ hela dagen  

Ang vad du ska göra så får du väl ha med dig en bok, eller jobba på tv eller sticka ut på stan en sväng eller något. Är ju bara att du är i hans rum om du inte är bekväm att vara i resten av lägenheten. 

Och detta säger jag inte för att vara elak, utan vill bara lyfta en sak som du kanske inte hör själv, men du säger att du vill att ni ska vara seriös, men det känns som du lägger väldigt mycket på honom och vad han ska göra. Du vill helst inte behöva resa, utan det kan likväl han göra (trots att du har tidsmässigt bättre förutsättningar) och du vill inte behöva flytta för du har familj och vänner där du är. Då är frågan om det är så klokt att inleda något, om du inte är villig att tillmötesgå i saker. Ställ dig själv frågan här, hur mycket det värt för dig att träffa honom? vad är du villig att ge avkall på?

Jag förstår att hans jobb tar mycket tid och att han behöver vila efter jobbet och jag förstår att man måste kompromissa lite i ett förhållande, vi får försöka träffas så mycket som möjligt när han är ledig och turas om att åka till varandra det löser sig på något sätt jag vill verkligen vara med honom men distansen är jobbig kommer sakna honom jättemycket när vi inte kan ses 🥺 men vi får försöka prata facetime m.m när vi inte ses ☺️
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (r) skrev 2025-08-25 16:29:59 följande:

menar du att ni pratat på facetime? Foten i munnen

Ja ☺️ är det något fel med det eller vad då ?
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (?) skrev 2025-08-25 16:55:03 följande:
    Innan du gör planer, sörjer, saknar - TRÄFFA HONOM I ALLA FALL  EN GÅNG! 
    Va ? Varför ska jag sörja ?
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (.) skrev 2025-08-25 16:35:03 följande:

Absolut kan nu ju båda åka, men som dina förutsättningar är idag så är det ändå lättare för dig där. 
    Enligt mitt tycke är inte varannan gång riktigt rättvist. Du kanske kan offra dig där, för att ge honom lite lättare där. Sen kanske ni får dela på resekostnaderna där för du ska ju inte behöva bli ruinerad för att du är den som reser mest. 

Och ja, som sagt, SMS och telefonsamtal kommer man faktiskt långt på. 

Ja jag hoppas iaf att vi kan träffas 1 gång i månaden eller kanske var tredje vecka eller nåt sånt ☺️ jo sms och Facetime går det också men det är ju inte samma sak som att träffas i verkligheten men vi får hitta nån lösning som passar båda ☺️
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-25 17:18:01 följande:

Är särbo sedan 11 år tillbaka. Vi har typ två timmar i bil mellan oss. Det funkar, jag arbetslös och hon har dagtid på jobbet.
    Hade vi haft samma utgångspunkt som i TS så hade vi aldrig någonsin försökt inleda ett förhållande.

Varför inte? Tycker man om varandra så får man väl lösa så man kan träffas man ska inte ge upp så lätt det känns rätt för mig iaf så jag kommer ge det här en chans ☺️ tror det kan bli nåt bra och hoppas på en framtid ihop
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (Jo) skrev 2025-08-25 20:19:05 följande:
    Det tycker jag också, träffa honom.
    Jo ska försöka prata med honom och se om vi kan planera in en träff snart 🥰
  • Anonym (000anonym)
    Anonym (G) skrev 2025-08-26 08:58:43 följande:
    Eftersom killen ursprungligen är från staden där du bor kanske chansen finns att ha mn om några år flyttar hem igen. Han flyttade ju för jobbets skull.

Men för att ett distansförhållande ska fungera behöver båda vara mycket engagerade i förhållandet, så att det är värt uppoffringen.
    Ja vi får se han har bott där nere ett år nu. Ja det förstår jag.
  • Anonym (000anonym)

Jag frågade idag när vi skrev när han skulle komma till Uppsala igen han visste inte riktigt men han säger iaf att han vill träffa mig och jag längtar efter att träffa honom också 🥰 förstår dock att han har jättemycket att göra på jobbet just nu men för åka ner och överraska honom nån dag kanske ☺️ men kan ju inte direkt boka bord på hans restaurang och sätta mig där och äta då stör jag väl honom när han jobbar får försöka stå ut ett tag till antar jag 

Svar på tråden Distansförhållande