Inlägg från: Anonym (Pingu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (!) skrev 2025-08-24 22:38:59 följande:

Okej, men då är ju det steg nummer 1 för dig, att leta rätt på en sån samtalskontakt. Men du kan inte enbart prata med denne om dejtande, utan du behöver prata om dig själv och din självkänsla och så också, för det är garanterat ett bidragande problem. 

Låter som att du försökt mest ute i livet, stämmer det?
    Har du provat nätdejting alls?

Okej, jag kan förstå den känslan. Det är inte ovanligt att en del hamnar ?utanför? när de andra i ens omgivning skaffar hus och familj osv. Jag tillhör den gruppen också, men mina vänner är fortfarande mina vänner, men man får omformatera sin relation. Samt försöka hitta nya vänner

Och tex på jobbet, så är det inte alls konstigt att man inte vill inleda något. Är kan ju bli katastrof om det inte funkar. Kan bli väldigt obekväm.
    Sen känns det som att du direkt går till att du är ful och därför vill ingen ha dig. Det visar dels på din dåliga självkänsl, men också att du direkt går dit om du blir avvisad, att det måste vara det. 
    Har du veta att personen är singel? Heteo? Förälskad i någon annan? Nyseparerade?
    Det kan ju finnas massa anledningar som inte har med ditt utseende att göra. 

Nu finns det ju faktiskt många tjejer som skiter fullständigt i detta med längd, men om vi nu for arguments sake säger att det är så, har du funderat på att försöka rikta in dig på tjejer där tex längd inte har lika stor påverkan?
    Korta tjejer? Tjej i rullstol där längd inte spelar lika stor roll?
    Och just när det gäller utseendet, hur mycket har du provat olika sätt du kan påverka ditt utseende så som frisyr eller skägg eller så?

Ja jag vet att det är många saker jag måste lösa. Men jag tror att självkänsla och självförtroende kommer om man lyckas. Som t.ex den enda tjej jag har haft sex med för 15 år sedan så fick jag självförtroende efter det. Sedan gick det inte igen och då försvann självförtroendet med åren.

Jag höll på med nätdejting från 20-30 års ålder. Alltså i tio år. Varenda svensk dejtingsida har jag testat. Nätdejting har jag verkligen tappat förtroendet för, som de flesta män. 

Det handlar inte bara om jobbet, det har varit så i alla situationer som dom backar direkt. Tjejer vill inte ha med mig på det sättet att göra. Som sagt utseendet är mitt största problem. Jag klandrar inte tjejer att dom nobbar mig, jag är inte attraktiv nog. Hade jag varit tjej hade jag inte heller velat att en kille som mig kom fram och flirtade. Jag försöker med olika längd på tjejer, jag bryr mig personligen inte om längden på tjejer alls. Så länge hon inte är 1.90. Just det där med frisyr är intressant då jag personligen inte hittat något bra att göra med mitt hår, ganska begränsat. Skägget är för tunt men jag behåller alltid lite stubb, för om jag rakar mig helt ser jag typ ut som 16.
    Anonym (!) skrev 2025-08-24 22:40:39 följande:
    Hur menar du att det inte gick som förväntat?
    Jag tredubblade vikten jag kunde lyfta ungefär men det blev ingen synlig skillnad. Därav slutade jag.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-08-24 22:57:07 följande:
    Min poäng och mina frågor.

Fast nu var det ju inte prat om det, utan om att skaffa muskler. Varför gör du inte det? Om det nu hade varit enkelt som kvinna, menar jag. Då måste det ju vara enkelt att pumpa upp sig. Du måste ju ha mycket tid att lägga på det. 16 weeks of hell kanske vore något?
    Anonym (Duger det?) skrev 2025-08-24 22:58:45 följande:
    Då har du inte tränat rätt eller länge nog.
    Det är mestadels genetiskt om man kan bygga muskler eller inte. Alla kan inte bli biff.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (!) skrev 2025-08-24 23:48:08 följande:
    Nja, jag håller inte med, för då hänger du upp din självkänsla kopplat till att få ligga, och då är det inte att du får bra självkänsla. Jag är rätt säker på att ditt dåliga självförtroende är en bidragande orsak till att du inte träffat någon, för dålig självkänsla, precis som bra självkänsla, är något man utstråla.

Om du jobbar på din självkänsla och på att DU ska må bra i ditt liv, oavsett om du har tjej eller inte, så kommer det också vara något du utstrålar. 

Det kan ju vara att du i dagsläget utsöndra desperation i dina försök. Jag vet inte, men bara en tanke. 

Okej, så då har du provat det förut, men när provade du senast? Vilka sidor provade du? Även betalsight?

Jag säger inte att du inte försök, jag bara försöker visa att det kan finnas anledningar som du inte vet om, och du har säkert rätt att en del avvisat dig pga det, men det behöver inte vara alla. 

Har du frågan frisören någon gång vad hen tror hade klätt dig?

Okej, men hur länge höll du på? För sånt kan ju också ta tid. Och sen kan det ju också bidra till att man mår bättre, både fysiskt och psykiskt. 

Visst är mitt självförtroende idag i botten och påverkar mig negativt. Men det har inte alltid varit så, det gick inte bra för mig innan det hamnade i botten heller. Jag har provat alla dessa moderna swipeappar. Då sa folk men testa Match.com och Mötesplatsen, där är folk seriösa. Jag fick inte ETT ENDA svar där heller. Och när jag var 20-25 använde jag Happypancake, Badoo och kamrat.com (ja jag vet mest unga där men inte bara). Nätdejting suger. Det är dessa sidor som är den stora anledningen till att mitt självförtroende gick i botten.

Jag frågade frisören en gång typ, men hon verkade inte gilla den frågan. Förmodligen en amatörklippare men ändå. Mitt hår är begränsat.  Jag höll på i ungefär ett halvår fyra dagar i veckan på gym.
    Anonym (!) skrev 2025-08-25 00:01:23 följande:

Glömde en fråga. 
    Nu kommer jag använda mig av termer jag absolut avskyr, men jag vet inte riktigt hur jag annars ska uttrycka det. 
    Är det så att du försöker med tjejer i varierande snygghetsgrad?

Det är en bra fråga. Och det är ju svårt att avgöra själv tycker jag. Men självklart försöker jag mig inte på tjejer som är 9-10 i snygghetsskalan. Det är som att be om att bli hånad.
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-25 06:23:18 följande:
    det du kan göra är att börja styrketräna för att skapa en större kroppsbyggnad. Det tar tid, men det kommer vara värt det. Både för din fysiska hälsa, hjärta och skelett. Men det är också bra för psykisk hälsa med gym. Som bonus kan du lära känna de som också tränar ofta på gym och få sociala kontakter den vägen. Om du tränar naturligt, utan diverse substanser som kan maximera muskeltillväxt så tar det tid. men tänk på att muskler är det enda som inte går att köpa för pengar, det blir något som du alltid kommer känna en oerhörd stolthet över och omgivningen kommer imponeras av (de som vet och förstår vilken dedikation som krävs dvs).

vad är det värsta som kan hända om du skulle börja träna på ett gym varannan dag? 1-1.5 h per gång? Dvs 4-6h i veckan? Och vad är det bästa? Är det inte värt att testa och ge det tid? Dvs. Minst sex månader för att börja se resultat

Jag ville göra det, men det gick inte så bra. Mycket är gener, jag hade kompisar som ung som gick på gym var och varannan dag som inte blev så biffiga av sig. Det är mycket genetiskt. Och jag kom aldrig i kontakt med någon när jag gick på gym heller, det var mest enstöringar som gick runt med hörlurar på sig. Jag höll på ungefär ett halvår.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (!) skrev 2025-08-25 16:29:34 följande:

Okej, men ja, då har du provat lite olika. Men svårt som sagt att säga något utan att veta detaljer. Allt från bild till  profiltexten till vad du skrivit och hur det formulerats.
    Sen vill jag minnas att du sa att du inte provat det på rätt länge. Och där kommer ju det med ålder och timeing in också. När du gjorde det så kanske det fortfarande var på den tiden där folk är unga och ytligare eller så. 
    Sen säger jag inte heller att det är lätt heller, men det är inte heller lätt för tjejer där, om än olika svårigheter.

Men då kanske du får kika på andra vägar. Finns ju singelkryssningar och speeddating och sånt också.

Okej, så inte 9-10or. Innebär det då 7-8 or? Eller är du så att du ger även 1-4or en chans, och försöker lära känna?

Men som sagt, så är ju första steget nu självkänsla och må bra i ditt liv. Att lära dig vara lycklig i ditt eget liv, så att inte din lycka är upphängd på någon annan individ. Det blir som sagt på tok för mycket press att lägga på ett förhållande, och det är inte rättvist varken mot tjejen eller dig. 
    Och försöka lämna det som varit bakom dig. Släpp det som varit har varit och allt du kan göra är att utgå från var du befinner dig nu. 

Jag har haft kollegor och vänner som också inte kommer någonstans på nätdejtingsidor. Tjejerna har alltid träffat någon. Det finns mycket att se om detta på Youtube där killar som ser bättre ut än medel inte får en enda matchning. 

Jag har funderat lite på speeddating faktiskt... vi får se. Jag försöker mest kolla på tjejer som jag misstänker att jag kan passa ihop med. Jag gillar inte att ranka tjejer i 1-10 i snygghet egentligen utan snarare i två kategorier: Min typ och inte min typ. Men nej jag har kanske inte skrivit till tjejer som ligger 1-4. 

Det tråkiga är att jag tror att om jag väl fick till en dejt/förhållande så tror jag att jag skulle kunna hålla ihop det bra. Men jag får aldrig chansen. Har så mycket kärlek jag vill ha, men också ge.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (K) skrev 2025-08-25 17:29:17 följande:
    Tänkte just ställa samma fråga, om TS anser sig vara en 1-2 så bör han leta i samma spann. Anser han sig vara i ett högre spann så ska han leta där.
    Det är jävligt svårt att ranka sig själv. Det hade varit kul att höra vart andra anser att man ligger. (oavsett om det var snälla eller hårda ord).
    Anonym (!) skrev 2025-08-25 18:07:46 följande:

Och tycker nog faktiskt det tjänade ett syfte här. Du säger själv att du tycker att du är skitful och förstår att tjejer inte vill ha dig. Men samtidigt så genom att välja bort 1-4or så väljer du bort 40% av tjejerna som finns där ut. 

Du längtar så mycket efter någon att du överväger sexköp, men väljer bort en stor del kvinnor för att du inte tycker de är snygga nog, trots att du själv tycker att du inte alls ser bra ut. 
    Hur många har du låter du bli att skriva till för att de ser ut som de gör. Då gör du dessutom precis samma sak som du klandrar kvinnor för att göra  

OBS, säger inte detta för att vara elak eller så, utan för att jag vill att du själv ska fundera över dina val här. Och för att du ska fundera om du kan göra andra val i framtiden.

Skitful är jag nog inte. Bara ful (hoppas jag). Sedan anser jag inte att detta stämmer överens:
    1 10%
    2 10%
    3 10% och så vidare.
    4 10%
    5 10%
    Jag kanske skulle säga att det är såhär. 
    1 5%
    2 5%
    3 5%
    4 10%
    5 65%

De flesta människor är alltså typ femmor skulle jag säga. Ganska mediokra och sticker inte ut på något sätt (vilket jag tycker är en godkänd nivå). Sedan ändras ju det med åldern såklart när alla sjunker längre och längre ner.

Jag såg en undersökning om att kvinnor tycker 80% av männen på Tinder är fula. Medans för männen var det ungefär 50/50. 

• Anonym (Pingu)
    Anonym (!) skrev 2025-08-25 19:24:49 följande:

Finns ju en annan tråd om det just nu där det är vanligt att män inte anstränger sig särskilt mycket på sina profilbilder medan kvinnor gör de. Så det kan ju också bidra till den skiftningen. 

Och oavsett fördelningen då tror jag du missar hela min poäng. Jag försöker hjälpa dig, och få sig att titta på dig själv och dina tankar och ditt beteenden. Det är det som är viktigt nu. Inte statistik. 

Men om du hellre vill hitta ursäkter än att jobba på dig själv. 

Har du tex börjat leta efter någon samtalskontakt?

Det kan vara så. Särskilt att eftersom tjejer sminkar sig (som typ inga straight-killar gör). Vill tjejer att vi ska sminka oss så vi ser bättre ut?

Jag vet. Jag måste försöka ändra mitt tankesätt. Men jag är helt ärligt helt slut på energi. Jag har verkligen försökt i så många år att luften har gått ur mig. Därav jag skapade denna tråd med den rubrik som jag gjorde: Jag tror inte att jag kan ändra min situation tyvärr. 
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (Igen) skrev 2025-08-25 20:24:09 följande:

nämligen brist på socialt liv och meningsfulla aktiviteter. Du har startat flera andra trådar där du fått tips om hur du kan förändra din situation, t.ex. genom att gå i terapi och hitta nya intressen. Om du jobbar med dig själv på det sättet ökar du chansen till ett bättre liv och även sex/förhållanden på sikt.

Som jag skrivit tidigare: Även på den tiden jag levde ett väldigt aktivt och socialt liv ledde det inte till något. Särskilt i de gyllene åren mellan 20-25 var jag väldigt aktiv och rörde mig ute ofta bland människor. 
    Anonym (!) skrev 2025-08-25 20:34:56 följande:

Nej såklart inte det någon menar. Men som tjej brukar man ta ett gäng bilder och sen väljer man ut den som är bäst. Kanske försöka tänka lite på ljus och att man inte har en trasig eller smutsig tröja eller skräp i tänderna på bilden osv. 
    Räcker med att inte bara ta första bästa. 

Jag skulle gärna vilja veta på vilket sätt du anser att du har försökt. Är det bara det med tjejer irl nu senaste åren så eftersom du inte kört online på länge. Och du har inte testat speeddating eller singelkryssning, så vad är det du tycker du försökt?

Och vad det gäller faktisk hjälp. Vad har du gjort på den fronten? Tex så utifrån vad du berättat hittills så har du bara försökt samtalskontakt en gång under alla dessa åren. Och sen inte igen?
    Eller? Vad har du faktiskt gjort?

Självklart har jag många bilder på mig själv där jag väljer ut de bästa. Men jag vill också att dom ska vara ganska ärliga med hur jag ser ut. Ja de senaste åren har jag lagt ner nätdejting, det sänkte mitt självförtroende till där jag är idag. Jag har rest runt, aldrig tackat nej till ett evenemang jag blivit bjuden på. 

Jag har tagit en paus senaste åren då sökandet fick mig att må dåligt. Det gick ut över mitt vanliga liv så jag accepterade mitt öde. Därav jag startade denna tråd.
    molly50 skrev 2025-08-25 20:57:09 följande:
    Har du provat andra sätt än dejtingappar? Du kan ju t ex gå med i en förening om du har något intresse där du kanske kan träffa någon som delar det intresset. Eller kanske ´gå en danskurs t ex.
    Ja såklart. Men det har mest varit att träffa folk via skola (när jag skolade om mig relativt nyligen) och sedan via jobb. Aldrig tackat nej till något jag blivit bjuden till. Men nu med åren blir det ju mindre sånt. Folk är stadgade. Jag var som sagt väldigt aktiv när jag var yngre i allt möjligt, men det ledde inte till något.
  • Anonym (Pingu)
    Anonym (!) skrev 2025-08-25 21:54:46 följande:

Fortfarande så kan du inte såga att det funkade inte när jag var 20 så därför funkar det inte nu heller. 

Gällande bilderna så var det ingen anklagelse utan bara en förklaring till varför det kanske är lite skillnad på hur många som tar initiativ eller så. 

Tycker fortfarande inte att du berättar vad du faktiskt gjort, annat än väldigt löst. 
    En gång för längesen försökte du med en samtalskontakt och efter det har du bara fortsatt att göra vad det nu är du gör, för tycker inte du känns särskilt mottaglig för människors försla, utan istället försvarar och förklarar du. 

Att bara prata om hur saker varit eller så, det leder inte till något alls, utan du måste vara villig att jobba på det och förändra dig. 

Nej det är kanske sant. Jag var betydligt fulare vid 20 än vad jag är idag. Helt ärligt när jag ser bilder på mig själv från 20-22 så var jag verkligen skitful. Men fulheten har minskat med åren. 

Jag har inte gjort så mycket senaste åren då jag bestämde mig för att ge upp för några år sedan. Jag orkade helt enkelt inte misslyckas längre för det påverkade min hälsa negativt i så stor grad att jag var tvungen att gå på antidepressiva för att kunna jobba och ta hand om mig. Nu är jag ren från detta men just närheten saknar jag fortfarande.

Jag startade denna tråd för att jag tror faktiskt inte att jag har orken att ta tag i detta igen. Jag vet inte om jag orkar misslyckas igen med att hitta någon. 
  • Anonym (Pingu)
    molly50 skrev 2025-08-25 22:02:11 följande:
    Ok. Då har du provat lite olika alternativ,i alla fall.
    Har du provat att bara bli vän med en kvinna? Ibland så kan ju det leda till något mer.
    Ja självklart, jag har haft kvinnliga vänner. Och har en nu också. Men vi är bara vänner. Det är också svårare att träffa fler vänner när man blir äldre :/
  • Anonym (Pingu)
    molly50 skrev 2025-08-25 22:10:57 följande:
    Ok. Men du måste ju också förstå att allt inte sitter i utseendet. Insidan är också,minst lika,viktig.
    Det spelar ju ingen roll hur vacker man är om man inte har något på insidan.
    Utsidan ger insidan en chans. Även du (och jag) vill inte vara tillsammans med någon som ser ut hur som helst. En del människor är arbetslösa år efter år och sedan blir det en ond cirkel och dom har varit arbetslösa för länge och ingen vill anställa dom. Så är jag med kvinnor. Jag har haft enkelt i arbetslivet istället men otur i annat.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?