Vad tycker ni om att köpa sex?
Är du beredd att välja en som talar svenska utan brytning som tar flera tusen för vanligt sex med kondom eller tänkte du välja någon billigare som sitter sämre till och är mer desperat?
Är du beredd att välja en som talar svenska utan brytning som tar flera tusen för vanligt sex med kondom eller tänkte du välja någon billigare som sitter sämre till och är mer desperat?
Problemet med sexköp, som jag tolkar det, är att det är svårt att få till ett upplägg som är rimligt för båda parter. En sexsäljare som lever tryggt och inte måste sälja av desperata skäl och inte behöva gå över sina gränser, behöver nog väldigt mycket pengar för att det ska kännas värt det. Och då blir det inte värt det eller orimligt dyrt för de flesta köpare.
Och egentligen så ska det ju betalas skatt om det ska gå helt rätt till = slutpriset blir ännu dyrare
Så klart det finns olika perspektiv, ett räcker väl sällan för att täcka en helhet. Kanske förhastade mig lite förut, kan ju förstås inte tala för andra. Nej, ingen person tvingade mig att göra det, de som köper kan alltså se det som en transaktion som vilken som helst och att frivilligheten fanns där. Ja ur ett ett perspektiv, nej ur ett annat. Då varande psykisk ohälsa och dåvarande beroendeproblematik var tillräckligt som ett sorts tvång. Ja då, jag gav mitt samtycke mot pengar, andra ger sitt samtycke via attraktion. Bägge samtyckena är villkorade, men det första tror jag ofta bygger på ohälsa, det andra på hälsa. Här är en som inte håller med: www.svt.se/opinion/sluta-stigmatisera-mig-som-tar-betalt-for-sex
Simon Häggström har andra perspektiv.
Han har väl inte ens sagt något om vilken typ av sex han söker. En av Sveriges mest kända sexologer säljer kurser där hon mjölkar prostatan på män med stora leksaker i analen. Såg nyligen att en kvinna hittat ett kryphål där hon masserar kulorna på mannen men inte rör könet och då är det inte prostitution tydligen.
Vad tycker kvinnor som är negativa till sexköp från en man om möjligheten för en kvinna att köpa en dag med en gigolo? Middag, massage, festkavaljer och nattning med massage och kyssar. Är det okej?