Inlägg från: Anonym (Julk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julk)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:05:50 följande:
    Vem som helst kan sälja sex menar du?
    Det är fel tycker du om kvinnor som säljer sex får en villig sexköpare på ett silverfat?

Har du tänkt på män som har/ska ha sex med dig?
    Måste de prestera mer än vad du behöver? 
    Nu hämnas du igen och framstår som genuint obehaglig. 
    Kontext och sammanhang spelar fortfarande roll för andra och det kommer inte att ändras bara för att du skriver diverse vidrigheter.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:09:01 följande:
    Vet inte. 

Som jag skrev fungerar inte sexköp så bra

Orsaken varför jag tar upp det är för att plika personer diskuterar om samtycke och vad det skulle innebära. 
    Nej, det är bara DU som påpekar samtycke i diverse sammanhang, I syfte att skriva ner innebörden, eller  hur?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:12:08 följande:
    När du skriver om att jag ska tänka på kvinnan etc. 
    Det låter som du menar att man ska även tänka på andra och hur de ska få ha det. 

Ska det inte då vara lika mellan könen? 
    Ska du inte tänka på kvinnan, alltså? Ska du inte tänka på hur andra ska ha det?

Och vadå lika mellan könen? Tänker kvinnor inte tillräckligt på män idag, anser du och då ska män som hämnd, inte tänka på kvinnor tillbaka?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:38:07 följande:
    Det blir lättare att kunna tänka på andra personer när man inte har det sämre än andra personer. 

Brukar du tänka på personer som har bättre än dig för något och att du tror du kan anpassa sig till de personerna som har det bättre än dig själv?.

Eftersom man ska få ha sämre valmöjligheter än andra personer så kan man hoppas hitta någon med liknade problem fast hos andra könet. 
    Svara på frågorna.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:43:42 följande:
    Och om det handlar om att man ska erbjuda något och man ska ha ett ansvar. Det är väl inte bra om jag är lätt att få om man nu ska behöva anstränga sig för att få sex?
    Borde det inte finnas ett intresse i samhället då att man ska få vara en normal och vanlig person?

Om prostitution är något som är fel, borde inte det då innebära att man försöker se till att ingen person ska ha låga krav? 
    Finns det inte intresse i samhället för att du ska vara en normal och vettig alltså? Hur yttrar detta ointesse sig?

Tycker du inte att kvinnor ska sänka sina krav?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:51:28 följande:
    Du snackade om ansvar för att ha sex. Det är det som jag diskuterar om. 
    Men kontext spelar ingen roll har du ju hävdat?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 18:55:43 följande:
    Och hur blir det lika villkor för båda könen om jag tänka på att kvinnan ska få ha det bättre sexuellt ön mig? 
    Ska DU ha det bättre än kvinnan?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:07:57 följande:
    Varför ska det då vara ett problem om jag inte skulle anstränga mig tillräckligt mycket enligt den personen? 
    Är det inte ett problem då? Är du nöjd med din situation?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:09:09 följande:
    Eftersom jag skulle anstränga mig mer och jag skulle tänka på hur det ska vara för kvinnorna så kan jag också då vilja att andra personer ska göra det också 
    Har någon hävdat att du inte kan vilja detta då?
    Du vinklar det ju framförallt till att du inte ska behöva anstränga dig om inte kvinnor, som du ser det, behöver anstränga sig lika mycket.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:12:02 följande:
    Det borde innebära att kvinnorna ska göra det också för männen
    Anstränger sig inte kvinnor för män idag, menar du? Allvarligt?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:18:10 följande:
    Det är bara jag som ska ha ansvar för att det ska vara på "lika villkor" ?

Är "lika villkor" i andra sammanhang att du ska exempelvis inte behöva lägga lika mycket pengar på presenter som dina kompisar gör till dig?

Om något är på lika villkor så borde det innebära att är bokstavligt talat på lika villkor. 
    Som sagt, kontext spelar roll för de flesta.

Men oavsett, har tanken någonsin slagit dig att föregå med gott exempel?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:23:51 följande:
    Och om sex handlar om givande och tagande och gemensam njutning, vad är det som gör att kvinnorna ska inte behöva ta lika mycket ansvar som för männen?
    Varför ska ansvaret vara på dessa män men inte på kvinnorna. 
    Det handlar knappast om att du tror eller tycker att kvinnorna ska behöva anstränga sig lika mycket som männen. 
    Det du skriver om här är inte givande och tagande som personen beskrev det. 
    Det är fultolkning/ missuppfattning/ oförmåga sett ur enbart ur ett egoistiskt perspektiv som du dessutom försöker tillskriva andra.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-15 19:14:15 följande:
    Så du kan inte förvänta sig att man vill att sexet ska vara på samma villkor för en själv och för kvinnan när du snackar själv om "lika villkor"?
    Det blir inte det om kvinnan och man behövt prestera olika mycket för att kunna ha sex och dessutom för olika krav. 
    Det är väl du som inte tycker att sex vara på lika villkor, och återigen försöker klistra den åsikten på andra istället för att stå för vad du tycker, eller?
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?