Inlägg från: Anonym (Julk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julk)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-17 18:50:56 följande:
    Lagen säger inget om just ordet "ömsesidigt". 
    Lagen igen?
    Så i grund och botten ska kvinnor därmed ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-17 18:08:27 följande:
    Det är rena rama bluffen att påstå att sex skulle vara ingen rättighet och ingen mänsklig rättighet när de flesta personer har sex, de flesta tycker det är viktigt, samhället hjälper vissa olika personer så de kan ha sex, när man diskuterar om sex på ett annat sätt i andra sammanhang etc.
    Ja, eftersom du då anser att sex är en rättighet ska andra väl i förlängningen hålla med dig om kvinnor ska ställa upp på sex med män de inte attraheras av?
    Och håller de inte med dig, ska du avgöra vad de får svara? Framförallt ska de inte svara ingen rättighet I något sammanhang alls?
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-17 18:59:50 följande:
    Att någon ska ställa upp på sex behövs inte när jag sa att det argument blir först relevant när olika saker ska uppfyllas först. 
    Vilka saker ska uppfyllas? Bla. att aldrig svara ingen rättighet I något sammanhang alls?

• Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-17 19:01:14 följande:
    En intressant fråga: Vad är det som gör att du tycker det är viktigt att svara på det som jag skriver?
    Varför skulle jag inte svara på det du skriver? För att du inte får medhåll? 

Och nu duckade du frågan igen, så jag upprepar : inget har skrivits om förbud , egentligen eller? Du bara påstår det.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-17 20:40:26 följande:
    För det handlar nog om många timmar som du lägger ned på att svara på det som jag skriver. 
    Okej
    Och nu duckade du frågan igen, så den upprepas: ingen har egentligen yttrat något om förbud ( förutom du.), eller hur? Du bara påstår det.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-18 01:52:59 följande:
    Ja men ordet ömsesidigt kan betyda enligt olika personer att det ska vara exempelvis njutbart.
    Inte att man endast godkänner till just sexet. 
    Och eftersom du tror att vissa personer menar detta, så börjar du, som enda person, prata om lagar, eller hur?
    Detta som hämnd som för mothugg du fått och för att någon, i något sammanhang skrivit att sex inte är en rättighet.

För övrigt, anses det nog av många som rejält obehagligt att påpeka att ömsesidighet inte står i lagen.
    Det går hand i hand med att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-18 12:25:26 följande:
    I så fall är han och snfra män också en servicepersonal. 
    Det måste finnas många kvinnor med hans problem också. 
    I såfall? Så nu är du igång och hämnas genom att tillskriva personer åsikter de inte har.
    Eller anser du detta? 
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-18 21:07:07 följande:
    Det skulle ju handla om någon lag. 
    Det står inte ömsesidigt utan att man ska ha samtycke. 
    Dessutom när någon säger ömsesidigt så kan det även vara att man anser att något ska ingå i samtycket. 
    Vadå skulle handla om lag? Enligt vem, förutom du? Det är fortfarande enbart du som nämner lag och påtalar att ömsesidigt inte står i lagen. 
    Tror du att ömsesidigt INTE innebär samtycke? Att det finns något motsatsförhållande? Varför separerar du detta överhuvudtaget?
    Det ger fortfarande ett obehagligt intryck.
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-09-18 21:10:39 följande:
    I så fall varför tycker tror du jag tycker sexköp är inte så bra? 
    Det är alldeles utmärkt att du inte tycker det.
    Det skulle vara ännu bättre om du exempelvis lät bli att hämnas för mothugg och svar du inte gillar genom att tillskriva personer absurda åsikter de inte har.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?