Inlägg från: Anonym (Om du gör det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Om du gör det)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 07:47:31 följande:
    Men jösses, fattar du på allvar inte skillnaden mellan att två personer som verkligen vill ha sex med varandra ska ha rätt att ha sex med varandra och att någon ska ha skyldighet att ha sex med någon bara för att denne har svårt att få sex?
    Det påverkar ifall någon får tillgång till den rättigheten eller inte. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-11 03:54:18 följande:
    Svara på övriga frågor också. Eller låter du bli för att det då blir uppenbart att du i grund och botten fortfarande enbart är ute efter att kvinnor ska ställa upp på sex?
    Nej. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Faile skrev 2025-10-11 01:55:40 följande:
    Rättighet till vadå? Det finns inget sådant idag.

Min fråga är, vad gör Ts behov annorlunda än någon annans? Om han har "rättigheter" så har väl alla andra som vill ha sex det också? Eller vad är kriterierna för dessa rättigheter? Och vem ska tillgodose dem? 
    Att din mamma haft sex/alternativet haft mer sex än honom gör att det är en skillnad.

Hon har använt sig av rättigheten till ha sex om man får samtycke när hon kunde ha sex. 

Om han skulle ha rättigheter så behöver inte alls andra personer ha tillgång till det också. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Men jösses, fattar du på allvar inte skillnaden mellan att två personer som verkligen vill ha sex med varandra ska ha rätt att ha sex med varandra och att någon ska ha skyldighet att ha sex med någon bara för att denne har svårt att få sex?
    Vad har det med saken att göra?
    Jag diskuterar om lagar
  • Anonym (Om du gör det)

Min fråga är, vad gör Ts behov annorlunda än någon annans? Om han har "rättigheter" så har väl alla andra som vill ha sex det också? Eller vad är kriterierna för dessa rättigheter? Och vem ska tillgodose dem? 
    Du påstår själv att det är uppenbart att man har svårt att få sex på ett äldreboende. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Om sex inte ska vara rättvist, varför snackar du själv om att det ska vara en skillnad nu?
  • Anonym (Om du gör det)

Och då skulle man kunna Ts behov kan vara annorlunda för sex skulle inte vara en rättighet men en rättighet för de som får samtycke och det skulle i teorin kunna handla om att han skulle ha förtjänar att köpa sex. 
  • Anonym (Om du gör det)

En rättighet som de flesta får tillgång till någon gång under deras liv och många får hjälp av samhället så de kan ha ett sexliv. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Igen) skrev 2025-10-11 07:57:35 följande:
    Inlägget är ett svar till en man som spammat både denna tråd och andra med åsikten att kvinnor av medlidande bör ställa upp på sex med ensamma män på grund av någon skruvad idé om att sex ska fördelas "rättvist" inom befolkningen. 
    Sluta snacka då om att sex ska se ut på något sätt. 
  • Anonym (Om du gör det)

I så fall kan olika personer snacka om att de skulle ha rättighet till samtyckande sex när någon säger att sex är ingen rättighet?
    Om det handlar om ingen rättighet så borde det gälla också att samtyckande sex är ingen rättighet utan en möjlighet som de får tillgång till just då? 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?