Inlägg från: Anonym (Om du gör det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Om du gör det)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 18:56:46 följande:

Du har ansvar att se till att ha samtyckte till sex. Har du inte det och har sex iaf då är det våldtäkt. Busenkelt. Tvingar du dig på någon annan person med secuella handlingar då begår du en våldtäkt. Har du svårt att fatta? 

I gen skillnad i ansvar så sluta fjanta och vända ord. 

Sex är ett givande och tagande med samtycke. Gemensam njutning. 

Som sagt vad det inte det som vi diskuterade om men jag kan svara på det som du skriver. 

Och för att kunna ta ansvar för att inte våldta någon så måste man ha en möjlighet att kunna ta ansvar. 

Olika brott kan bero på om någon person skulle ta ett ansvar eller inte, exempelvis det är inte vållande till någons död om du inte tog något ansvar för säkerheten på någon biograf även om det skulle dö en massa personer pågrund av en olycka där det började brinna.

Man har ansvar för något om någon person tycker den personen skulle ha gjort något. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 19:03:50 följande:
    Nu hämnas du igen och framstår som genuint obehaglig. 
    Kontext och sammanhang spelar fortfarande roll för andra och det kommer inte att ändras bara för att du skriver diverse vidrigheter.
    Vem som helst kan inte sälja sex. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 18:59:54 följande:
    Nej, det är  DU som hävdar detta in absurdum Stå för det, och försök inte vrida det till att det är någon annans åsikt.
    Varför ska det då vara ett problem om jag inte skulle anstränga mig tillräckligt mycket enligt den personen? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 18:59:54 följande:
    Nej, det är  DU som hävdar detta in absurdum Stå för det, och försök inte vrida det till att det är någon annans åsikt.
    Eftersom jag skulle anstränga mig mer och jag skulle tänka på hur det ska vara för kvinnorna så kan jag också då vilja att andra personer ska göra det också 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 19:00:09 följande:
     För att förtydliga så gäller ansvar i ALLA handlingar du gör. Sex är medräknat där. Gäller alla människor. Oavsett kön, etnicitet, sexuell läggning och ekonomisk status. 
    Vad innebär då med "lika villkor" ?
    Är det problem först när någon man lägger någon skuld på kvinnorna men det är okej när du lägger skulden på vissa män? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 19:10:21 följande:
    Ska du inte tänka på kvinnan, alltså? Ska du inte tänka på hur andra ska ha det?

Och vadå lika mellan könen? Tänker kvinnor inte tillräckligt på män idag, anser du och då ska män som hämnd, inte tänka på kvinnor tillbaka?
    Det borde innebära att kvinnorna ska göra det också för männen
  • Anonym (Om du gör det)
    Så du kan inte förvänta sig att man vill att sexet ska vara på samma villkor för en själv och för kvinnan när du snackar själv om "lika villkor"?
    Det blir inte det om kvinnan och man behövt prestera olika mycket för att kunna ha sex och dessutom för olika krav. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Det är bara jag som ska ha ansvar för att det ska vara på "lika villkor" ?

Är "lika villkor" i andra sammanhang att du ska exempelvis inte behöva lägga lika mycket pengar på presenter som dina kompisar gör till dig?

Om något är på lika villkor så borde det innebära att är bokstavligt talat på lika villkor. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-15 18:56:46 följande:

Du har ansvar att se till att ha samtyckte till sex. Har du inte det och har sex iaf då är det våldtäkt. Busenkelt. Tvingar du dig på någon annan person med secuella handlingar då begår du en våldtäkt. Har du svårt att fatta? 

I gen skillnad i ansvar så sluta fjanta och vända ord. 

Sex är ett givande och tagande med samtycke. Gemensam njutning. 

Och om sex handlar om givande och tagande och gemensam njutning, vad är det som gör att kvinnorna ska inte behöva ta lika mycket ansvar som för männen?
    Varför ska ansvaret vara på dessa män men inte på kvinnorna. 
    Det handlar knappast om att du tror eller tycker att kvinnorna ska behöva anstränga sig lika mycket som männen. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Faile skrev 2025-10-11 01:55:40 följande:
    Rättighet till vadå? Det finns inget sådant idag.

Min fråga är, vad gör Ts behov annorlunda än någon annans? Om han har "rättigheter" så har väl alla andra som vill ha sex det också? Eller vad är kriterierna för dessa rättigheter? Och vem ska tillgodose dem? 
    Hon har inte varit gammal under hela hennes livstid. 
    Ts kommer också bli gammal om han inte redan är det och om han inte dör iförtid. 

Troligen blir hennes behov annorlunda för hon har haft sex och är inte oskuld. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-17 17:58:12 följande:
    Så enligt dig har därmed TS större rätt till sex, eller vad?
    Jag jämförde med när personen frågade varför TS behov skulle vara större än vad behovet är för hennes mamma.
    Bevisligen antagligen så exempelvis så är syftet med sex för henne annorlunda jämfört med behovet för TS. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-17 18:18:38 följande:
    Jag jämförde med när personen frågade varför TS behov skulle vara större än vad behovet är för hennes mamma.
    Bevisligen antagligen så exempelvis så är syftet med sex för henne annorlunda jämfört med vad syftet är för TS. 
    (Man borde kunna ändra fel i inlägg och trådar på familjeliv.se
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Typ) skrev 2025-10-17 17:59:40 följande:

Går man fri om man som man säljer sex till en kvinna?

Ja för det är bara ett brott att köpa sex. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?