Inlägg från: Anonym (Blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-27 21:14:24 följande:
    På olika sätt, exempelvis terapi, råd, bota olika problem etc. 
    Dessa män vill ju inte ha terapi. De vill inte söka hjälp. de vill inte ha råd. Bota problem? Hur botar man att ingen vill knulla med en misogyn man? Ska vården ge mannen recept på läsa litteratur om eget ansvar?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-27 21:21:57 följande:
    Så det handlar om någon välgörenhet när det handlar om sex?
    Tänker du på andras förutsättningar när det handlar om sex?.
    Jag tror du också är egoistisk när det handlar om sex(men han är mer egoistisk av sig)
    Varför skulle jag bry mig om andras förutsättningar? Bryr sig andra om mina? Mitt sexliv är mitt. ditt är ditt.

jag lyckas få sex med samtycke med min partner, utan tvång, utan hot och utan att det sker transaktioner. Jag ställer inte upp om jag inte är sugen, han ställer inte upp när han inte är sugen. vi kan båda säga ja och nej till sex. Och säger minst en part nej är det alltid nej.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-27 21:24:08 följande:
    Det var ett exempel på när olika kvinnor kan klaga. 
    Och om du vill se exempel på män som klagar kan du bara öppna facebook, instagram, flashback etc. Så på vilket sätt får man rätt till en annans kropp för att man klagar?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-27 21:30:30 följande:
    Det jag ville komma till är att det är vanligt att kvinnor tänker på sig själva också när det handlar om sex.
    Att det ska vara okej om de får det bättre än andra könet. 

Nu handlar det om en man som vill att det ska vara mer på hans villkor. 
    Sex är på bådas villkor eller inget. Vad är svårt att förstå?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-27 21:31:46 följande:
    Och varför ska det inte handla om rätt till någons kropp när en kvinna vill att samhället ska fixa hennes förlossningsskada så hon kan ha ett sexliv bland annat? 
    Om kvinnan opererar sig för förlossningsskador så får hon inte automatiskt en man. Eller hur? Eller följer det med en man hem från sjukhuset som är redo att knulla så fort kvinnan säger nu?

män som får potensmedel efter exempelvis cancer, får dessa män med sig en kvinna hem från sjukhuset som är redo att knulla så fort mannen säger nu?

om svaret är nej på frågorna ovan så inser du att din argumentation haltar. dessa kvinnor eller män får inte sex. De får däremot möjlighet att kunna ha sex. Fattar du skillnaden? Eller ska vi skriva den på lättläst svenska med?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-27 21:34:36 följande:
    Bådas villkor kan det inte handla om ifall kvinnor vill gynna sig själva på bekostnad av männen. 
    När var och hur gynnar sig kvinnor på bekostnad av männen? är det en bekostnad för män att kvinnor kan säga både ja tack och nej tack till sex?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-27 21:35:33 följande:
    Och om det nu handlar om bådas villkor så borde man inte vara emot om någon säger att män borde ha samma förutsättningar som kvinnorna 
    Män har samma förutsättningar, de kan med säga ja tack eller nej tack till sex. Eller har de andra svarsalternativ?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-27 21:39:09 följande:
    I det här fallet så har han det sämre möjligheter att få sex jämfört med personer som säljer sex. 
    Det är en paradox nu. 
    De som säljer sex vill till 99.9% inte sälja sex. Är det orättvist att de har sex mot sin vilja för att ts inte lyckas få sex med sin vilja? Sjukaste jag läst
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-27 21:53:33 följande:
    Det handlar om att ni vill att samhället ska erbjuda er hjälp för era problem och sedan vill ni inte att andra personer ska göra det för då går samhällets resurser till det. 
    Det är okej så länge man själv får det stödet man vill ha.
    Folk ska finansiera så ni kan få ett bra liv. 
    du kan inte jämföra förlossningsskador med avsaknad av sex. Avsaknad av sex är inte en skada. Det är en situation. som man själv kan hjälpa och lösa. Det behövs inte vård. ingen vård kan lösa en sexlös situation.

om vi leker med tanken att vi slutar operera kvinnors förlossningsskador, och också slutar med potensmedel till män. på vilket sätt hade de hjälpt de sexlösa männen? de får varken mer eller mindre. eller hur? eller får dessa män magiskt sex då? Argumentationen haltar
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?