Inlägg från: Anonym (Om du gör det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Om du gör det)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (Blä) skrev 2025-08-23 23:48:27 följande:
    att köpa sex, och anse att sin egen njutning är viktigare än en annan människas livsöde är dock indikator på att vara just en dålig människa, och att vara en människa med ganska egoistisk och dålig syn på sina medmänniskor. Inte en person jag skulle vilja ha med på varken släktmiddag eller i bekantskapskretsen direkt.
    Så det handlar om någon välgörenhet när det handlar om sex?
    Tänker du på andras förutsättningar när det handlar om sex?.
    Jag tror du också är egoistisk när det handlar om sex(men han är mer egoistisk av sig)
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Pingu) skrev 2025-08-23 13:57:32 följande:
    Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

Det är uppenbart att det handlar om kvinnor som vill gynna sig själva på bekostnad av männen.
    Men sexköp är mer egoistiskt 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 21:23:20 följande:
    När blev gp studier? Nytt försök tack. Vet du vad en debattartikel är?
    Det var ett exempel på när olika kvinnor kan klaga. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 21:27:58 följande:
    Varför skulle jag bry mig om andras förutsättningar? Bryr sig andra om mina? Mitt sexliv är mitt. ditt är ditt.

jag lyckas få sex med samtycke med min partner, utan tvång, utan hot och utan att det sker transaktioner. Jag ställer inte upp om jag inte är sugen, han ställer inte upp när han inte är sugen. vi kan båda säga ja och nej till sex. Och säger minst en part nej är det alltid nej.
    Det jag ville komma till är att det är vanligt att kvinnor tänker på sig själva också när det handlar om sex.
    Att det ska vara okej om de får det bättre än andra könet. 

Nu handlar det om en man som vill att det ska vara mer på hans villkor. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 21:29:12 följande:
    Och om du vill se exempel på män som klagar kan du bara öppna facebook, instagram, flashback etc. Så på vilket sätt får man rätt till en annans kropp för att man klagar?
    Och varför ska det inte handla om rätt till någons kropp när en kvinna vill att samhället ska fixa hennes förlossningsskada så hon kan ha ett sexliv bland annat? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 21:33:36 följande:
    Sex är på bådas villkor eller inget. Vad är svårt att förstå?
    Bådas villkor kan det inte handla om ifall kvinnor vill gynna sig själva på bekostnad av männen. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 21:33:36 följande:
    Sex är på bådas villkor eller inget. Vad är svårt att förstå?
    Och om det nu handlar om bådas villkor så borde man inte vara emot om någon säger att män borde ha samma förutsättningar som kvinnorna 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Pashto) skrev 2025-08-26 16:25:15 följande:
    Ja, det finns många män och pojkar som säljer sex. Sexlagen ser ju ut som den gör för att skydda sexsäljarna som är en extremt utsatt grupp.
    I det här fallet så har han det sämre möjligheter att få sex jämfört med personer som säljer sex. 
    Det är en paradox nu. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 21:40:48 följande:
    De som säljer sex vill till 99.9% inte sälja sex. Är det orättvist att de har sex mot sin vilja för att ts inte lyckas få sex med sin vilja? Sjukaste jag läst
    Det stämmer ju i det här fallet. 
    Jag har inte sagt att sexköp är okej. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 21:37:05 följande:
    Om kvinnan opererar sig för förlossningsskador så får hon inte automatiskt en man. Eller hur? Eller följer det med en man hem från sjukhuset som är redo att knulla så fort kvinnan säger nu?

män som får potensmedel efter exempelvis cancer, får dessa män med sig en kvinna hem från sjukhuset som är redo att knulla så fort mannen säger nu?

om svaret är nej på frågorna ovan så inser du att din argumentation haltar. dessa kvinnor eller män får inte sex. De får däremot möjlighet att kunna ha sex. Fattar du skillnaden? Eller ska vi skriva den på lättläst svenska med?
    Det handlar om att ni vill att samhället ska erbjuda er hjälp för era problem och sedan vill ni inte att andra personer ska göra det för då går samhällets resurser till det. 
    Det är okej så länge man själv får det stödet man vill ha.
    Folk ska finansiera så ni kan få ett bra liv. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?