Inlägg från: Anonym (Om du gör det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Om du gör det)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-27 21:53:33 följande:
    Det handlar om att ni vill att samhället ska erbjuda er hjälp för era problem och sedan vill ni inte att andra personer ska få hjälp för då går samhällets resurser till det. 
    Det är okej så länge man själv får det stödet man vill ha.
    Folk ska finansiera så ni kan få ett bra liv. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 21:40:48 följande:
    De som säljer sex vill till 99.9% inte sälja sex. Är det orättvist att de har sex mot sin vilja för att ts inte lyckas få sex med sin vilja? Sjukaste jag läst
    Varför vill man inte då att kvinnor ska ha det lika lätt att få sex som en man?
    En kvinna som säljer sex kan göra det för någon man tycker hon är attraktiv. 
    Borde inte missbrukande prostituerade kvinnor få det svårare att få sex så de blir mindre utnyttjade? 
  • Anonym (Om du gör det)
    De som säljer sex vill till 99.9% inte sälja sex. Är det orättvist att de har sex mot sin vilja för att ts inte lyckas få sex med sin vilja? Sjukaste jag läst
    Varför är det då inte han som säljer sex? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 21:37:05 följande:
    Om kvinnan opererar sig för förlossningsskador så får hon inte automatiskt en man. Eller hur? Eller följer det med en man hem från sjukhuset som är redo att knulla så fort kvinnan säger nu?

män som får potensmedel efter exempelvis cancer, får dessa män med sig en kvinna hem från sjukhuset som är redo att knulla så fort mannen säger nu?

om svaret är nej på frågorna ovan så inser du att din argumentation haltar. dessa kvinnor eller män får inte sex. De får däremot möjlighet att kunna ha sex. Fattar du skillnaden? Eller ska vi skriva den på lättläst svenska med?
    Även när det handlar om samhällets resurser så tänker många på sig själva. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Vem är det då som vill ha sex med honom och vill betala för det?
    De kvinnor som säljer sex är utsatta vanligen men de har ett sexuellt värde som sexköpare kan sakna. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Hur går det till då när sexköpare har sex med kvinnor som säljer sex?
    Har de sex med någon kvinna som de tycker är väldigt ful? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 22:17:54 följande:
    männen köper väl kvinnan de får? De vill väl ändå bara ha hennes hål för sin egen njutning? eller ska de beställa extra snygga prostituerade? Gärna med stora bröst med va? Kräks
    Det är vanligt tror jag  att sexköpare går efter utseendet etc på den personen de köper.. Det är en orsak varför det är sexköpare som bestraffas och inte kvinnor som säljer sex.
    Sexköpare har sex med attraktion vanligen medan kvinnliga sexförsäljare gör det utan attraktion. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 22:16:21 följande:
    Varför skulle någon vilja betala för sex? Normalt funtade människor vill bara ha lagligt sex med samtycke där båda parter är med på det på samma premisser. Det är bara sjuka och egoistiska människor som väljer att köpa kroppar
    Så du menar att det finns personer som vill köpa sex av honom men gör intre det för att det är bara sjuka och egoistiska personer som ska köpa sex?

Jag tror inte det som är egentligen orsaken. 
    För att någon ska vilja köpa sex så måste de kunna tänka sig att ha sex med den personen utan att de köper. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Blä) skrev 2025-08-27 22:16:21 följande:
    Varför skulle någon vilja betala för sex? Normalt funtade människor vill bara ha lagligt sex med samtycke där båda parter är med på det på samma premisser. Det är bara sjuka och egoistiska människor som väljer att köpa kroppar
    Det är bara fakta. 
    Att bara för någon köper sex så innebär det inte automatiskt att någon vill köpa sex från den personen eller att någon vill ha sex med den personen utan betalning. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (!) skrev 2025-08-23 16:54:55 följande:

Det du upplever om du köper sex är inte närhet eller intimitet. Du köper dig ett varmt hål, varken mer eller mindre, och personligen tycker jag det är smaklöst att köpa sex.
    Sex eller intimitet är inte någon mänsklig rättighet utan ett privilegium mellan två individer. Det du upplever är inte samma enligt mig, och det for mig faktiskt en smula sorgsen att du tror det är det.

Och därmed är det ingen mänsklig rättighet att sälja sex och det är ett privilegium.

Det handlar om sexuellt privilegierade personer som blir utnyttjade av någon. 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?