• Nandez

Idol 2925

I kväll är det åter dags för Idol, här kan prata om stort och smått om programmet😀

Väl mött😀

• Svar på tråden Idol 2925
  • Anonym (Rei)
    Nandez skrev 2025-11-29 20:24:12 följande:
    Tyckte hon sjöng berörande, det hördes att hon var påverkad av saknaden av morfar Fredrik
    Jag tyckte det kändes fel pga hennes dialekt, plus att jag nog vill ha den råa powern i framförandet som Helen har. Man hör verkligen hur hon är på väg att tappa sin tro. Den var för olik originalet för mig. 
  • Jhannis

Tar länge innan jag skriver då jag tittar via datorn och skriver via datorn....

Jonas sjöng riktigt bra. Hjärta

• molly50
    Anonym (Rei) skrev 2025-11-29 20:35:12 följande:
    Jag tyckte det kändes fel pga hennes dialekt, plus att jag nog vill ha den råa powern i framförandet som Helen har. Man hör verkligen hur hon är på väg att tappa sin tro. Den var för olik originalet för mig. 
    Man hörde ju tydligt finlandssvenskan,men känslan i det fanns där. Och den berörde mig.
  • Nandez
    Anonym (Rei) skrev 2025-11-29 20:35:12 följande:
    Ok, tycker Newkid gjort den bästa versionen. Man kan inte jämföra med originalen 
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-11-29 20:36:45 följande:

Kan vara samma här. Sitter med mobilen och har en massa jobbig reklam i vägen.
  • Nandez
    Jhannis skrev 2025-11-29 20:36:45 följande:

Han var riktigt bra
  • Anonym (Rei)
    Nandez skrev 2025-11-29 20:38:09 följande:
    Ok, tycker Newkid gjort den bästa versionen. Man kan inte jämföra med originalen 
    Inte hört Newkid, har bara hört Helen Sjöholm. Bäst är den där live versionen som brukar komma upp när man söker på den på youtube, den är bland det starkaste jag hört någonsin, av alla musik jag hört. 

Men jämföra med originalet kan man väl alltid när man hör covers.