• Nandez

Idol 2925

I kväll är det åter dags för Idol, här kan prata om stort och smått om programmet😀

Väl mött😀

• Svar på tråden Idol 2925
  • Nandez
    molly50 skrev 2025-11-29 20:37:59 följande:
    Man hörde ju tydligt finlandssvenskan,men känslan i det fanns där. Och den berörde mig.
    Mig också
  • Nandez
    Anonym (Rei) skrev 2025-11-29 20:41:17 följande:
    Inte hört Newkid, har bara hört Helen Sjöholm. Bäst är den där live versionen som brukar komma upp när man söker på den på youtube, den är bland det starkaste jag hört någonsin, av alla musik jag hört. 

Men jämföra med originalet kan man väl alltid när man hör covers. 
    Newkid finns på youtube med Du måste finnas

Om man jämför med originalen så skulle idolerna inte få många poäng oavsett vem som sjunger. Det går inte ut på att låta som originalen 
  • Nandez
    molly50 skrev 2025-11-29 20:39:00 följande:
    Kan vara samma här. Sitter med mobilen och har en massa jobbig reklam i vägen.
    Tråkigt att det inte fungerar på tv för er
  • Jhannis

Försökte sätta i gång tv:n, men det fungerar inte. Såg dock att datorn är lite efter än det som jag såg på tv.

• Anonym (Rei)
    Nandez skrev 2025-11-29 20:44:15 följande:
    Newkid finns på youtube med Du måste finnas

Om man jämför med originalen så skulle idolerna inte få många poäng oavsett vem som sjunger. Det går inte ut på att låta som originalen 
    Jag lyssnade precis på Newkids version. Extremt dålig sång och musik enligt mig, lät lite robotisk och mest jobbig. Ingrids var mycket bättre än hans. 

Jaha du menar så, ja då är jag med. Jag trodde du menade att man aldrig, utanför Idol-programmet, kan jämföra en cover med originallåten.
  • Nandez
    Jhannis skrev 2025-11-29 20:47:23 följande:

Försökte sätta i gång tv:n, men det fungerar inte. Såg dock att datorn är lite efter än det som jag såg på tv.

Vad tråkigt att det inte fungerar för er
  • molly50
    Nandez skrev 2025-11-29 20:46:06 följande:
    Tråkigt att det inte fungerar på tv för er
    Ja,det är trist. Men sitter hos svärföräldrarna nu och de har ju tv. Men jag måste ju skriva här med mobilen. Och då blir det jobbigt med reklamen. Har ingen Adblocker på den.
  • Nandez
    Anonym (Rei) skrev 2025-11-29 20:49:04 följande:
    Jag lyssnade precis på Newkids version. Extremt dålig sång och musik enligt mig, lät lite robotisk och mest jobbig. Ingrids var mycket bättre än hans. 

Jaha du menar så, ja då är jag med. Jag trodde du menade att man aldrig, utanför Idol-programmet, kan jämföra en cover med originallåten.
    Ok

Glad