Anonym (Antiextremist) skrev 2025-10-07 12:18:10 följande:
Exakt vilken kommentar är antisemitisk menar du?
Exakt vilken kommentar är antisemitisk. Den israeliska propagandakampanjen syftar till att misstänkliggöra och smutskasta alla röster som kritiserar Israel, inklusive oberoende internationella etablerade människorättsorganisationer, och den har använt både desinformationsoperationer och retorik för att framställa all kritik mot folkmord i Gaza som hotfull, osann eller antisemitisk.
Således finns tydliga belägg för att Israelvänner sprider propaganda, lögner, smutskastar och sprider lögner om kritiker, inklusive internationella människorättsorganisationer och FN, i ett strategiskt informationskrig för att motverka negativ kritik mot Israels politik och handlingar. Att vara mot folkmord är inte antisemitiskt.
Det där är precis lika sannt åt andra sidan, så det är ingen saklig "bevisföring" åt något håll. Inbillar du dig verkligen att ena sidan enbart ljuger, men andra talar bara sanning? Tom de som har småbarn vet att det inte är fakta i en konflikt, så heller inte här. Och att inte Hamas med bakomliggande organissation/er skulle ha påverkanskampanjer är bara löjeväckande påstående.
Att vi av historien vet att just Judar gärna är dem man "skyller" allt elände på är inget nytt, och att Judar lever under förtryck ute i världen under främst Islamistiska dåd och våldsverkare är heller inget okännt, inte ens i Sverige.
Ska en tvåstatslösning vara möjlig, måste Hamas bort, på ett eller annat sätt - och att de skulle ge sig självmant, har i vart fall jag väldigt svårt att tro på. Tyvärr har jag svårt att se en annan lösning än att Israel måste lyfta ut Hamas med våld, så kan äntligen en RIKTIGT folkstyrd myndighet i Palestina tillträda, och man kan komma vidare i att få till den lösning som behövs, för att båda sidor ska kunna leva i fred med varandra - vilket jag är helt övertygad om att det är vad civilbefolkningen vill på båda sidor.