Anonym (Antiextremist) skrev 2025-10-07 16:53:17 följande:
Jag läste det du har skrivit. Dina åsikter är tungt rasistiska och jag förklarade i min förra kommentar varför. Att selektivt fokusera enbart på födslar medan man ignorerar dödsfall pga folkmordet och etnisk rensning, avslöjar att argumentet inte handlar om demografi utan om något annat. Fascism! Palestinas naturresurser roffas av Israel och det, tillsammans med folkmordet är det största problemet. Inte att det föds för många barn.
Palestinas har ganska rika naturresurser men Israel stjäl Palestinas naturresurser. Israel kontrollerar många av Palestinas grundvattenreserver och den mesta tillgängliga vattenmängden går till israeliska fanatiska bosättare, medan palestinska källor ofta torrläggs och förstörs. Israels gränser och murar är dragna så att viktiga naturresurser hamnar på israelskt kontrollerad mark, vilket inkluderar borrningar efter olja och gas i områden nära eller på palestinskt territorium. Enligt Osloavtalet från 1993 ska naturresurser utvinnas i samråd och vinster delas, men så sker inte i praktiken. Palestinska områden förlorar enligt Världsbanken årligen flera miljarder dollar i potentiella intäkter pga israels rofferi. Israel har även tillåtit utvinning av naturresurser som gasfyndigheter utanför Gazas kust, trots att dessa tillhör palestinierna och skulle kunna utgöra en viktig ekonomisk grund för en palestinsk stat. Den israeliska politiken kring dessa resurser brytervmot internationell rätt, såsom Haagkonventionen och Genèvekonventionen, och anses av palestinska företrädare vara en form av aggression och orättvis.
Att du sedan svamlar om att Europa invaderas är en välbekant rasistisk ramsa som pacifister avskyr.
Pacifist betyder att vara emot våld, och det är det jag är. Pacifister kan ha olika åsikter I tex politiska frågor. Jag skulle aldrig bära vapen. För mig var de5 självklart att söka vapenfritt vilket jag gjorde. Inte k ett enda inlägg har jag talat för dödande. Däremot har jag sagt att jag tycker H@mad ska släpps gisslan med de5 samma, och att de vill zisraels utplåning, och satte igång nuvarande krig.
Jag ignorerar inga dödsfall, men just förra inlägge5 handlade om hög nativitet och kampen om resurser och stöd till extremister. Mina tidigare inlägg har int3 handlat om det.
Själva Gaza, som jag menade, har begränsade resurser.
Det var KHADAFFI som sade det med invasion med barnvagnar, inte stridsvagnar.Hurvida han var rasistskandal vet jag inte.Jag är oroad över demografin
Som PACIFIST tar jag tex gärna emot både ryska och ukrainska VAPENVÄGRARE här. De har en liknande kulturbakgrund som svenskar och är relativt lättintegrerade.
INTE EN ENDA racistisk mening har jag mig veterligt skrivit. Jag försöker hålla mig till fakta.i skrivna poster.