• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • nihka
    Rataxes skrev 2026-02-19 11:47:47 följande:
    Idag skulle Amit Mann fyllt 25 år. Den 7 oktober 2023 attackerades kibbutz Be?eri, hon kunde stannat i sitt hem, men Amit gjorde det hon tränats i som sjukvårdare - att rädda liv, därför begav hon sig till kibbutzens klinik för att vårda skottskadade israeler. 
    Kliniken attackerades och Amit mördades, av gazabor.
    Det här israeliska livet har vedergällts med 15 palestinska vuxna och barns liv.

Syskonen Juliett och Georg Soury befann sig i Saint Porphyrius-kyrkan i Gaza City när den bombades. Kyrkans område användes som tillflyktsort för människor, både muslimer och kristna som förlorat sina hem eftersom kyrkan ansågs vara en skyddad plats. Därför begav sig människor dit, men kyrkan attackerades och Juliett och Georg mördades, av israeler.

Sexton andra gazabor, män, kvinnor och barn miste samtidigt sina liv och många fler skadades eller blev instängda under rasmassorna.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2026-02-20 22:13:26 följande:
    We will make Gaza very successful and safe Trump said
    Trump sa också Just grab them by the pussy och ibland gör han vad han säger.
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-02-18 23:00:26 följande:
    Apartheid på Västbanken? Är det verkligen så där att de som är medborgare i samma land behandlas olika (=apartheid)? Eller är det så att de som är medborgare i ett land behandlas annorlunda än utlänningar, liksom det är i alla andra länder?
    Fast Israel har ju en aningen svårt att skilja på det där med "mitt" land och "inte mitt" land och breder ut sig på andras bekostnad och kallar sedan de som fördrivits för utlänningar som inte är israeliska medborgare.

Vad det egentligen handlar om är illegala invandare från Israel. Ska de verkligen ha rösträtt i områden de har roffat åt sig från palestinier? Borde de inte utvisas tillbaka till där de kom ifrån?
  • FuckGoggleAskMe
    nihka skrev 2026-02-21 10:23:33 följande:
    Fast Israel har ju en aningen svårt att skilja på det där med "mitt" land och "inte mitt" land och breder ut sig på andras bekostnad och kallar sedan de som fördrivits för utlänningar som inte är israeliska medborgare.

Vad det egentligen handlar om är illegala invandare från Israel. Ska de verkligen ha rösträtt i områden de har roffat åt sig från palestinier? Borde de inte utvisas tillbaka till där de kom ifrån?
    Israeliska medborgare får rösta i Israel även om de bor på Västbanken, i Finland, på månen eller i Japan. Svenska medborgare som bor utomlands får också rösta i svenska riksdagsvalet. Inga konstigheter. 
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-02-20 19:01:25 följande:
    When Hell freezes over 
    Tills dess kommer Israel att fortsätta roff, roff, roffa palestinsk mark samt fördriva och döda palestinier.

Business as usual in the land of Rrrroff!
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-02-21 10:41:04 följande:
    Israeliska medborgare får rösta i Israel även om de bor på Västbanken, i Finland, på månen eller i Japan. Svenska medborgare som bor utomlands får också rösta i svenska riksdagsvalet. Inga konstigheter. 
    JaHA. Så israeler som bor på Västbanken räknas som israeler som bor utomlands. Men då går det väl bra att kasta ut dem om de inte är önskade? De kunde ju exempelvis åka hem.

Inga konstigheter alls!
  • RebeckaZ70
    HAMAS EGNA DATA 
    ? 68 800 dödsfall totalt
    ? 25 000 Hamas-krigare
    ? 10 000 naturliga dödsfall
    ? ? 34 000 krigsdödsfall ? Förhållandet mellan civila och stridande är 1:1
    Det är exempellöst i stadskrigföring.
    Israel begick inget folkmord. Siffror ljuger inte. Ai extremister, Al-jazeera och turkisk media däremot...

Även minst 4 000 Gazabor har dödats av Hamas efter att IDF dragit sig tillbaka bakom den "gula linjen" när de omedelbart började "rensa ut" rivaler såväl som så kallade förrädare och kollaboratörer, delvis genom offentliga avrättningar mitt på gatorna ... omgivna av tusentals jublande åskådare som ropar "Allahu Akbar".

Här är hamas egna siffror, Majoriteten av dödsoffren var män i militär ålder. Om Israel urskillningslöst bombat Gaza skulle man se en jämn fördelning.
    Ännu en av Gazas virala lögner, motbevisad.
    Bild
    Am Israel Chai
  • Mentat
    RebeckaZ70 skrev 2026-02-21 15:53:35 följande:
    HAMAS EGNA DATA 
    ? 68 800 dödsfall totalt
    ? 25 000 Hamas-krigare
    ? 10 000 naturliga dödsfall
    ? ? 34 000 krigsdödsfall ? Förhållandet mellan civila och stridande är 1:1
    Det är exempellöst i stadskrigföring.
    Israel begick inget folkmord. Siffror ljuger inte. Ai extremister, Al-jazeera och turkisk media däremot...

Även minst 4 000 Gazabor har dödats av Hamas efter att IDF dragit sig tillbaka bakom den "gula linjen" när de omedelbart började "rensa ut" rivaler såväl som så kallade förrädare och kollaboratörer, delvis genom offentliga avrättningar mitt på gatorna ... omgivna av tusentals jublande åskådare som ropar "Allahu Akbar".

Här är hamas egna siffror, Majoriteten av dödsoffren var män i militär ålder. Om Israel urskillningslöst bombat Gaza skulle man se en jämn fördelning.
    Jo, jag tog upp det här för länge sedan, också då med utgångspunkt från Hamas' egna siffror. Tendensen var densamma. Inte för att det har någon som helst inverkan på dem som sedan oktober 2023 (sic) har skanderat "folkmord".
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2026-02-21 15:53:35 följande:
    Vems "data"? Det är ju väldigt svårt att motbevisa officiell statistik som inte existerar. Det förstår du nog om du tänker efter bara lite.

Sedan får du även fila lite på det där med 1:1. Den ena siffran kan alltså inte vara mycket större än den andra för ett 1:1 förhållande.
  • RebeckaZ70
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-02-21 10:41:04 följande:
    Och jag som har både svenskt och israeliskt medborgarskap får rösta i båda länderna. Det blir KD för min del i september.
    Am Israel Chai