• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • Anonym (Israel är dagens nazityskland)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-11 14:49:11 följande:
    Specifikt har KD:s Ebba Busch och SD förespråkat eller understött åtgärder som kritiker menar bidrar till folkmordet, såsom försäljning av vapen till Israel och indirekt ställningstagande för Israels konflikthandlingar. SD har också föreslagit tvångsförflyttning av palestinier från Gaza, vilket beskrivs som ett brott mot folkrätten och en fortsättning på folkmordet. Kritiker uppmanar Sverige att införa sanktioner mot Israel och att bryta vapenavtal och ekonomiska samarbeten för att inte bidra till folkmordet.
    Jag hoppas vi når dit där Sverige och hela väst sanktionerar Israel tills de upphör med den etniska rensningen, kör ut bosättarna från palestinskt territorium och fängslar Israeliska politiker och militärer som gjort sig skyldiga till detta folkmord. 

Det är absurt vad de kommer undan med. Men vindarna vänder, i USA blir befolkningen mer och mer kritiska till Israel, även de till höger. Och i slutändan är det bara USA som räknas eftersom det är den enda stormakten som bistår Israels brott.         
  • nattuw
    Anonym (Israel är dagens nazityskland) skrev 2025-09-12 06:51:28 följande:
    Jag hoppas vi når dit där Sverige och hela väst sanktionerar Israel t
    Sanktionera:  officiellt god­känna eller god­ta viss åt­gärd som före­tagits av annan (ofta under­ordnad) part eller dylikt.
    nattuw skrev 2025-09-12 14:39:18 följande:
    Sanktionera:  officiellt god­känna eller god­ta viss åt­gärd som före­tagits av annan (ofta under­ordnad) part eller dylikt.
    Visst använde jag fel ord men andemeningen är fortfarande sann. 
    Du stödjer etnisk rensning och folkmord.  Att märka ord gör dig inte till en bättre människa. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Att stödja folkmord och våld mot barn är ett fruktansvärt svek mot mänskligheten. Barnen är oskyldiga offer och förtjänar vårt skydd, aldrig hat eller brutalitet. 

• Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-12 18:01:39 följande:
    Att stödja folkmord och våld mot barn är ett fruktansvärt svek mot mänskligheten. Barnen är oskyldiga offer och förtjänar vårt skydd, aldrig hat eller brutalitet. 
    Jag tycker flickan till hoger ser AI generad ut. Vad tycker du?
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 18:09:41 följande:
    Jag tycker flickan till hoger ser AI generad ut. Vad tycker du
    Precis som när nynazister förnekar förintelsen. Allt är lögn så låt Israel fortsätta den etniska rensningen av palestinier och annektera nya territorier från Syrien.  
  • Tow2Mater
    Anonym (Israel är dagens nazityskland) skrev 2025-09-12 18:44:09 följande:
    Precis som när nynazister förnekar förintelsen. Allt är lögn så låt Israel fortsätta den etniska rensningen av palestinier och annektera nya territorier från Syrien.  
    Hade de AI generering då? Jag trodde det kom senare i tiden.
  • Anonym (M)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-11 14:49:11 följande:
    Specifikt har KD:s Ebba Busch och SD förespråkat eller understött åtgärder som kritiker menar bidrar till folkmordet, såsom försäljning av vapen till Israel och indirekt ställningstagande för Israels konflikthandlingar. SD har också föreslagit tvångsförflyttning av palestinier från Gaza, vilket beskrivs som ett brott mot folkrätten och en fortsättning på folkmordet. Kritiker uppmanar Sverige att införa sanktioner mot Israel och att bryta vapenavtal och ekonomiska samarbeten för att inte bidra till folkmordet.
    Ibland är de bättre folk får sköta sitt! 
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 19:37:20 följande:
    Hade de AI generering då? Jag trodde det kom senare i tiden.
    Du är uppenbarligen inte medveten om att man kan förneka att något är sant med andra skäl än att det är AI.
  • Tow2Mater
    Anonym (Israel är dagens nazityskland) skrev 2025-09-12 19:54:39 följande:
    Du är uppenbarligen inte medveten om att man kan förneka att något är sant med andra skäl än att det är AI.
    Man kan om man vill förneka saker med många olika skäl. Vad har det med flickans bild i denna tråd att göra?