• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • Anonym (Israel är dagens nazityskland)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 20:10:29 följande:
    Man kan om man vill förneka saker med många olika skäl. Vad har det med flickans bild i denna tråd att göra? 
    Precis. Nazister förnekar ofta förintelsen, Ryssland massakern i Bucha, turkiska nationalister det armeniska folkmordet. Zionister förnekar brotten som utförs mot palestinier, och jag ser ditt inlägg som en del av det senare fenomenet. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Israel är dagens nazityskland) skrev 2025-09-12 20:25:31 följande:
    Precis. Nazister förnekar ofta förintelsen, Ryssland massakern i Bucha, turkiska nationalister det armeniska folkmordet. Zionister förnekar brotten som utförs mot palestinier, och jag ser ditt inlägg som en del av det senare fenomenet. 
    Jag har inte fornekat något. Varken fornekat eller bifallit. Jag sa jag tycker en bild ser AI genererad ut. Och undrar vad den sopm postade den (igen) tycker.
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 20:27:34 följande:
    Jag har inte fornekat något. Varken fornekat eller bifallit. Jag sa jag tycker en bild ser AI genererad ut. Och undrar vad den sopm postade den (igen) tycker.
    Så bra, då har du alltså ingen åsikt i frågan förutom att du tycker en bild på en svältande flicka ser AI-genererad ut. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Israel är dagens nazityskland) skrev 2025-09-12 20:31:51 följande:
    Så bra, då har du alltså ingen åsikt i frågan förutom att du tycker en bild på en svältande flicka ser AI-genererad ut. 
    Precis. Och jag fragade en fraga om den bilden. Och fragan var inte stalld till dig.
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 20:32:38 följande:
    Precis. Och jag fragade en fraga om den bilden. Och fragan var inte stalld till dig.
    Det är en öppen tråd som alla får skriva i. Tyvärr får du finna dig i att bli ifrågasatt även om du tycker det är jobbigt. 
    Jag kan också påtala att eftersom antiextremist lade upp klippet så tycker hen förstås inte att att flickan ser AI-generead ut. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Israel är dagens nazityskland) skrev 2025-09-12 20:39:28 följande:
    Det är en öppen tråd som alla får skriva i. Tyvärr får du finna dig i att bli ifrågasatt även om du tycker det är jobbigt. 
    Jag kan också påtala att eftersom antiextremist lade upp klippet så tycker hen förstås inte att att flickan ser AI-generead ut. 
    Du verkar inte sett alt han lagt upp, det ena konstigare an det andra. Jag tror inte ens han vet sjalv vad han lagger upp.
  • Tow2Mater

FN kan inte fördöma terroristgruppen Hamas attack på Israel? Verkligen? Nu kom det iallafall efter 2 år ett fördömande av 'attack mot civila'. Vilken korrupt församling FN är!

FN har hittills inte fördömt Hamas attack mot Israel i oktober 2023 som blev startskottet för kriget. Men i en resolution som FN röstade om på fredagen slås det fast att Hamas måste frige alla gisslan och att FN fördömer ?Hamas attacker mot civila den 7 oktober?. (ref. SVT)

• Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 18:09:41 följande:
    Jag tycker flickan till hoger ser AI generad ut. Vad tycker du?
    Det både ohederligt och omoraliskt att smutskasta fakta och förneka verkligheten om folkmordet och lidandet i Gaza, men för mig är det viktigt att stå upp för sanningen och mänskliga rättigheter för att skapa förutsättningar för rättvisa och fred. Därför har jag skapat den här tråden där jag svarar med argument på nästan alla frågor, även mycket korkade sådana.

Sionister är de mest aggresiva och korkade extremister som finns. De angriper och smutskastar personer och medier som berättar sanningen om situationen i Gaza, inklusive folkmord eller allvarliga övergrepp. Dessa attacker inkluderar förnekelse av uppenbara bevis som inte går att förnrka, hävdande att bilder på hungriga palestinska barn är falska, samt att anklagelser om folkmord och svält är propaganda eller lögner. Sådan taktik används för att tysta kritik och skapa förvirring kring verkligheten i konflikten. Men hittils har de bara lyckats göra folk förbannade och stödet för palestinier starkare.

Det är fel att smutskasta och förneka fakta eftersom det omöjliggör en ärlig och transparent debatt om de allvarliga mänskliga rättighetsövergreppen som pågår. Sionister vill inte att folk ska veta sanningen om hemska krigsbrott i Gaza. Att förvränga verkligheten och angripa och döda vittnen, journalister och aktivister som rapporterar om lidandet skadar möjligheterna till rättvisa och försoning. Förnekelse av bevis och spridning av falsk information underminerar också internationell trovärdighet och försvårar möjligheterna att hjälpa oskyldiga civila, särskilt barn som lider av svält och andra påfrestningar i Gaza. Men det är precis sionisterna vill...att vi ska inte bry oss om oskyldiga civila palestinska barn som slaktas av IDF.

Du borde lära dig att en saklig och respektfull diskussion om konflikten bör bygga på verifierbara fakta och erkänna mänskliga tragedier. Det gör inte du. Det är viktigt att lyssna på vittnesmål och dokumentation utan falska anklagelser för att kunna arbeta för fred och mänskliga rättigheter.

Nej, varken flickan eller några andra barn i videon är AI men det vet du. Reuter är ett seriöst mediehus.

Det finns tusentals video och bilder på hungriga barn dokumenterade av pålitliga stora och oberoende humanitära organisationer. Det är mycket korkat att ifrågasätta något som är så väl dokumenterat av så många olika organisationer.

• Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-09-12 20:44:29 följande:
    Du verkar inte sett alt han lagt upp, det ena konstigare an det andra. Jag tror inte ens han vet sjalv vad han lagger upp.
    😄 Det är nästan synd om dig. 
  • nattuw
    Anonym (Israel är dagens nazityskland) skrev 2025-09-12 16:58:53 följande:
    Visst använde jag fel ord men andemeningen är fortfarande sann. 
    Du stödjer etnisk rensning och folkmord.  Att märka ord gör dig inte till en bättre människa. 
    Vill du sen hur en etniskt rensning och ett folkmord verkligen ser ut? Se vad som hände i Israel den 7 oktober 2023. Eller vad som sker i Syrien.