-
Det är patetiskt att du inte accepterar fakta.FuckGoggleAskMe skrev 2025-09-02 22:27:22 följande:Precis den texten och de länkarna har du kommit med en massa, massa gånger redan. Alla har inte kort minne. Och du har ännu inte presenterat någon länk till själva undersökningen så att man kan se detaljer om hur den gjordes. -
FuckGoggleAskMe skrev 2025-09-02 22:27:22 följande:Precis den texten och de länkarna har du kommit med en massa, massa gånger redan. Alla har inte kort minne. Och du har ännu inte presenterat någon länk till själva undersökningen så att man kan se detaljer om hur den gjordes.
Israels mest renomerade tidning.
-
ja ja...ducka! Jag tycker att det är pinsamt att du inte lyckas argumentera sakligt och på ett vuxet sätt.Tom Araya skrev 2025-09-02 23:24:09 följande:Det var du som började med att hävda att Israel är en "apartheidregim" och när jag pekar på att den beskrivningen stämmer bättre med Palestina, särskilt under Hamas terrorvälde, då tycker du inte längre det är relevant för konflikten... I rest my case! -
Dror Feiler, judisk konsnär och politiker...inte sionist.
"Bilden är tydlig: Israel vill utplåna Gaza, dess människor ? och sanningen om vad som sker där. Man stoppar utländska vittnen och mördar de inhemska. Ett dubbelbrott: att både förhindra information och likvidera dem som bär den. När en stat systematiskt mördar journalister säger den i praktiken till världen: ?Vi står över lagen. Vi får göra vad vi vill.?"
www.aftonbladet.se/debatt/a/25raKl/dror-feiler-israel-vagrar-och-valjer-morklaggning-och-logner -
Jag vill diskutera sakligt och med argument men inte hålla på och tjafsa med personer som du som inte har något att komma med. Väx upp.Tom Araya skrev 2025-09-02 23:33:57 följande:Du får svar när du kommer med relevanta frågor. Ofta spretar det rejält mellan dina påståenden och frågor.Du skrev något annat än ett svar på det jag frågade och när jag då upprepar frågan så är det "barnsligt". Det säger en del om dig som debattör.Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-02 23:15:04 följande:När du börjar svara på mina frågor, svarar jag mer än gärna på dina. Jag tycker att ditt sätt att komentera är ganska barsnligt. -
Är det samma GHF som lockar hungriga människor med mat för att sedan skjuts dem ihjäl? Samma GHF som dödat över tusen oskyldiga hungriga civila som väntade på att få nödhjälp? Det är bu pinsamt att du inte har en enda oberoende pålitlug källa.FuckGoggleAskMe skrev 2025-09-03 10:56:08 följande:Israel har inget intresse av att svälta någon, det enda de skulle vinna på det är kritik från omvärlden. Här är tisdagens rapport över GHFs matdistribution, 1,5 ton.
https://ghf.org/ghf-operational-update-tuesday-september-2-2025/
Och varför sker ingen matdistribution via gränsen mellan Egypten och Gaza? Israel kontrollerar inte den. Ingen kritiserar Egypten.
Naturligtvis vore det bra om det räckte med att diskutera konflikten och lösa den utan våld. Hamas stormade in i Israel och dödade och våldtog utan diskussion. Ingen fredsplan har lagts fram av palestinierna genom åren, bara av Israel och västvärlden. Alla krig som Israel varit med i, har startats av arabiska grannländer. För ett par år sen var det några palestinska klanledare i Gaza som var villiga att diskutera med Israel men de blev dödade av Hamas.
Vad ska Israel göra? Deras krav är att Hamas släpper gisslan och lägger ner vapen men Hamas vägrar och de flesta palestinier stöder Hamas. De har pratat, men det blir inga ärofyllda martyrer av det.
Om det var felöversatt på filmen skulle YouTube svämmas över av filmer som påpekade det.
Kort sagt är förtroendet för GHF mycket lågt på grund av brist på transparens, omfattande dödsskjutningar vid deras matutdelningar, kritiserad näringskvalitet på hjälpen samt farhågor om att verksamheten drivs utifrån geopolitiska och israels militära intressen snarare än humanitära. Hjälpen används som lockbete för att samla, döda eller kontrollera folk, vilket förvärrar den humanitära krisen.
Efter att GHF tog över har över 1 000 hjälpsökande palestinier dödats och många skadats direkt vid matutdelningarna.
Utdelningarna är exttemt få, hårt bevakade av amerikanska kontraktssoldater och israeliska soldater, vilket lett till kaos och dödsskjutningar.
Whistleblowers och själva GHF-anställda har rapporterat att civila beskjutits och att chockgranater används mot folk som köar för mat.
youtube.com/shorts/DHW7Rhrpmi4
youtube.com/shorts/8ZagX24uPZE -
😄😄 Så du litar inte på Haretz, israels mest renomerade tidning?Anton Chigurh skrev 2025-09-03 10:25:06 följande:Du vill "diskutera sakligt och med argument" och ändå.....ändå så lägger du hela tiden upp länkar som helt saknar möjlighet att kontrollera bakomliggande källor, och det gäller det du faktiskt länkat till.....!!!
Håhåjaja😃🤘

Detta tyder på betydande folkligt stöd för vad internationella experter ofta ser som etnisk rensning och folkmordshandlingar. -
Du borde försöka kommentera på vuxet sätt eller inte kommentera alls.Anonym (Hjärntvättad av Hamas) skrev 2025-09-03 14:22:55 följande:Du är outtröttlig med din Hamas-propaganda.
Vad driver dig framåt i livet?
Jag hänvisar till artikel från Haretz, israelisk tidning men du menar att det är Hamas propaganda? Menarndu att Haretz är Hamas? 😄 Du borde ta och skärpa dig. -
Bakomliggande källor? 😄 Så det räcker inte att bla Haretz skrivit om det utan du kräver att se själva rapporten? Hur ofta uppfyller du själv sådana krav på källor? Du har aldrig ens uppget några källor överhuvudtaget! 😄Anton Chigurh skrev 2025-09-03 10:25:06 följande:Du vill "diskutera sakligt och med argument" och ändå.....ändå så lägger du hela tiden upp länkar som helt saknar möjlighet att kontrollera bakomliggande källor, och det gäller det du faktiskt länkat till.....!!!
Håhåjaja😃🤘
yaffaps.com/en/page-25142.html
www.genocidewatch.com/single-post/poll-show-most-jewish-israelis-support-expelling-gazans
www.haaretz.com/israel-news/2025-05-28/ty-article-magazine/.premium/yes-to-transfer-82-of-jewish-israelis-back-expelling-gazans/00000197-12a4-df22-a9d7-9ef6af930000
geopoliticaleconomy.com/2025/05/30/poll-israelis-expel-palestinians-gaza-genocide/ -
Den brittiske läkaren Nick Maynard som arbetat i Gaza vittnar om att barn skjuts varje dag i olika delar av kroppen, bland annat på platser där hjälp och mat distribueras. Han har opererat pojkar så unga som 11 år som blivit skjutna vid matutdelningsplatser, och beskriver hur israeliska soldater skjuter civila nästan som "målskytte" vid dessa hjälpstationer. Han berättar också om svår undernäring bland barnen och att barnet i den pediatriska avdelningen i Nasser Hospital ofta matas med enbart sockerlösning på grund av brist på formelmjölk, som dessutom beslagtas vid gränskontroller av israeliska myndigheter.
Maynard beskriver också de svåra omständigheter som de medicinska teamen och patienterna lever under, med brist på mat, mediciner, och skador från spräng- och splitterskador, amputationer och brännskador bland barnen. Hans vittnesmål framkommer i flera intervjuer och artiklar från sommaren 2025.