Betala för tom lägenhet
Hej alla!
Hej alla!
Jag tycker alla tänker/handlar irrationellt här.
TS som låter sambon bo gratis/snylta i hela 1,5 år utan att sätta ned foten.
Sambon som snällt betalar halva kostnaden för sin mors lägenhet trots att hon inte bor där.
Mamman som betalar för sin missbrukande son utomlands och halva hyran för en tom lägenhet och inte ens skaffar en andrahandshyresgäst.
Om TS vill ha barn så är det hög tid, men då borde hon verkligen ta ett snack med sin sambo. Kommer han att fortsätta att betala sin mors kostnader i framtiden, även om han får barn? Klarar han att klippa navelsträngen?
Jag tycker det verkar som hans mor är medberoende till sin missbrukande son, och TS sambo är i sin tur medberoende till sin mor. Så han försörjer också indirekt sin bror genom att betala halva hyran för sin mors lägenhet.
Den dag hans mor dör, kommer han att fortsätta att betala för sin brors missbruk?
Det där att det skulle vara osäkert att bo hos mig bara för jag äger hela huset förstår jag inte riktigt. Vi pratar om en månadskostnad på 3.000-3.500 i månaden för honom. Det finns gott om utrymme att spara flera tusen i månaden. Han har redan ett bra sparkapital att kunna lägga handpenning.
Jag ser heller att han köper en lägenhet eller annan bostad och lägger dessa pengar här och hyr ut bostaden än på denna hyresrätt. Då äger han ett boende och jag äger ett. Alt att han köper sin mormors hus och står som ensam ägare men att hans mamma bor där funkar också.
Att kunna bo i ett hus på landet med en stor gård och marker och bara någon mil från storstaden för 3.500 tror jag många hade hoppat på. En etta i stan går ju för minst det dubbla.