Är förhållandet försent att rädda?
Hej alla!
Jag är kärleksfull man i mina unga 26-åriga dagar. Idag lever jag med min sambo och ett barn påväg. Vi har inte varit tillsammans alldeles för länge vilket utgör att vårt problem idag kan göra att vi sitter där vi sitter.
Jag är då enligt henne alldeles för brydd, visar för mycket kärlek, samt uppmärksamhet och därmed tycker hon att jag verkar osäker. I vår kommunikation till varandra så har de gått snett någonstans där jag inte förstår henne, eller lyssnar på henne enligt henne. Vilket idag har lett till att hon är iskall mot mig, visar inga känslor och är helt obrydd. Med andra ord är jag som ett spöke.
I hennes situation lider hon av ångest och depression, och hon påstår då att jag är en bidragande faktor när jag bryr mig för mycket och frågar för mycket, samt hennes jobb, gravid hormoner och livssituation.
Jag som person vill bara finnas där och bry mig om henne på mitt sätt vilket har varit fel och gjort att hon tagit avstånd och tappat det för att jag inte lyssnat på henne. Men kan inte då hon förstå mig?
Problemet idag är att jag vill lösa saker och ting, visar henne till 100% att jag lyssnar på henne, ändrar på mig för att hon ska få det så bra. Men hon ser de inte, hon struntar i det och är mer brydd om sig själv. Hur kan jag göra för att vi ska lösa saker och ting? Går det att lösa?